11. Strategiczne wojenne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Najpopularniejsze gry o tematyce Strategiczne wojenne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Command: The Silent Service
Strategiczne 1 marca 2018
Czwarte samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej Command: Modern Air/Naval Operations. Tym razem tematem dodatku są łodzie podwodne – produkcja ukazuje ich zastosowanie w różnych teatrach wojennych. Za jej stworzenie odpowiada studio WarfareSims.

Total War: Three Kingdoms - A World Betrayed
Strategiczne 19 marca 2020
Trzeci fabularny dodatek do strategii Total War: Three Kingdoms stworzonej przez studio Creative Assembly. A World Betrayed pozwala nam zacząć kampanię w roku 194 n.e. i dodaje dwie nowe frakcje wraz z unikalnymi dla nich mechanikami.

Total War: Warhammer III - Forge of the Chaos Dwarfs
Strategiczne 13 kwietnia 2023
Forge of the Chaos Dwarfs to duże rozszerzenie do strategii Total War: Warhammer III. Wprowadza ono do tytułu rasę krasnoludów Chaosu oraz powiązane z nią jednostki i mechaniki rozgrywki.

Warpaws
Strategiczne 2026
Humorystyczny RTS, w którym trafiamy w sam środek konfliktu toczonego przez koty i psy. W Warpaws znajdziemy kampanię dla pojedynczego gracza, a także tryb multiplayer, pozwalający na współpracę lub rywalizację z innymi dowódcami.

Total War: Three Kingdoms - The Furious Wild
Strategiczne 3 września 2020
The Furious Wild to duże rozszerzenie do wydanej w 2019 roku strategii Total War: Three Kingdoms. Nie zmienia ono fundamentalnych mechanik zabawy. Zamiast tego powiększa dostępną mapę oraz wprowadza nową zawartość, w tym frakcje i kolejne drzewko technologiczne.

Total War: Warhammer - Realm of The Wood Elves
Strategiczne 8 grudnia 2016
Duży dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer, wprowadzający nową grywalną rasę: Leśne Elfy. Na potrzeby rozszerzenia Realm of The Wood Elves przygotowano specjalną minikampanię. Kierując wojskami Leśnych Elfów, gracze muszą się zmierzyć najpierw z Bretorianami, a później z armią bestii dowodzonych przez Morghura. Wraz z nową rasą w grze pojawili się dwaj legendarni dowódcy: nieśmiertelny półbóg Orion i jeden z najstarszych drzewców Durthu.

Europa Universalis IV: Third Rome
Strategiczne 14 czerwca 2017
Kolejny z licznych dodatków DLC do czwartej odsłony serii historycznych gier strategicznych firmy Paradox. Rozszerzenie zatytułowane Third Rome stanowi pierwszy z tzw. pakietów immersji, skupiających się na rozbudowaniu opcji specyficznych dla poszczególnych regionów świata. W tym wypadku mowa zaś o Rosji, czyli tytułowym Trzecim Rzymie, będącym duchowym spadkobiercą cesarstwa bizantyjskiego. Wraz z dodatkiem, rosyjscy władcy otrzymują cały szereg nowych opcji związanych z rządzeniem, w tym np.

Armored Brigade
Strategiczne 15 listopada 2018
Realistyczna gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym. Produkcja Veitikka Studios przenosi nas do realiów alternatywnej zimnej wojny, gdzie siły zbrojne NATO oraz wojska Bloku Wschodniego ścierają się w zażartych walkach na ziemi i w powietrzu. Gracz przejmuje kontrolę nad dokładnie odwzorowanymi pojazdami oraz oddziałami piechoty i w realistycznych bitwach zmaga się z pomysłową i nieprzewidywalną sztuczną inteligencją.

European Conqueror X
Strategiczne 7 maja 2019
Strategia turowa, która zabiera graczy do Europy z przełomu XVIII i XIX wieku, pozwalając im wziąć udział w najważniejszych bitwach z tego okresu. Oprócz kampanii, w której uczestniczymy w historycznych bataliach, European Conqueror X ma specjalne wyzwania oraz tryb podboju.

Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.

Gary Grigsby’s War Between the States
Strategiczne 11 czerwca 2008
Osadzona w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej strategia turowa autorstwa Gary’ego Grigsby'ego i kierowanego przez niego studia 2BY3 Games. Akcja War Between the States rozgrywa się w latach 1861-65, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę jednej z walczących stron, tzn. Unii lub Konfederacji, starając się uzyskać przewagę gospodarczą i militarną nad przeciwnikiem.

Sid Meier's Civilization Revolution 2
Strategiczne 2 lipca 2014
Poboczna odsłona słynnego cyklu turowych gier strategicznych sygnowanych nazwiskiem Sida Meiera. Podczas gdy Sid Meier’s Civilization Revolution przeznaczone było na wiodące konsole stacjonarne, dwójka powstała z myślą o platformach mobilnych i przenośnym PlayStation Vita. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, w Sid Meier’s Civilization Revolution 2 obejmujemy przywództwo nad jedną z kilkunastu grywalnych nacji i prowadzimy ją do globalnej dominacji.

Gary Grigsby's War in the West: Operation Torch
Strategiczne 8 października 2015
Oficjalne rozszerzenie do rozbudowanej strategii turowej Gary Grisby's War in the West. Za stworzenie dodatku odpowiadają twórcy gry podstawowej ze studia 2BY3 Games, zaś przygotowana przez twórców zawartość obejmuje przede wszystkim 10 zupełnie nowych scenariuszy. Gracze mogą wziąć udział m.in. w toczonej na terenie Francji Operacji Dragoon z sierpnia 1944 roku, a także w jednej z bitew pod Monte Cassino, znanej powszechnie pod nazwą Operacja Diadem.

Sid Meier's Civilization III: Play the World
Strategiczne 5 listopada 2002
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii strategii turowych od Sida Meiera i jego nowego studia Firaxis Games. Sid Meier's Civilization III: Play the World bazuje na mechanizmach znanych z oryginału. Nadal więc prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez podbój militarny, rozwój kulturowy czy silną gospodarkę.

Hearts of Iron Anthology
Strategiczne 30 sierpnia 2007
Kompletny zestaw, w skład którego wchodzą cztery produkty. Są to przede wszystkim dwie pierwsze części serii "Hearts of Iron". Ponadto możemy liczyć na samodzielny dodatek "Doomsday" oraz booster pack "Armageddon".

Crusader Kings: Deus Vult
Strategiczne 4 października 2007
Oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2004 roku gry Crusader Kings, będącej osadzonym w realiach mrocznego średniowiecza spin-offem serii strategicznej Europa Universalis. Dodatek zatytułowany Deus Vult wprowadza do rozgrywki całą masę drobnych nowości i usprawnień, dzięki którym zarządzanie naszym państwem staje się jeszcze większym wyzwaniem. Twórcy ulepszyli m.in. system relacji międzypaństwowych, dzięki czemu podczas zabawy możemy zyskać zupełnie nowych przyjaciół lub wrogów.

Romance of the Three Kingdoms XI
Strategiczne 6 lutego 2007
Romance of the Three Kingdoms XI to wyprodukowana przez studio deweloperskie Koei strategia turowa, będąca jedenastą odsłoną serii rozwijanej od lat 80. ubiegłego stulecia. Fabuła gry bazuje na motywach XIV-wiecznej powieści "Dzieje trzech królestw". Gracz bierze udział w rywalizacji przywódców państw Wei, Shu i Wu, dążących do przejęcia władzy nad Chinami.

Total War Eras Collection
Strategiczne 30 czerwca 2006
Wydany przez firmę SEGA kolekcjonerski pakiet trzech pierwszych odsłon popularnej serii Total War studia Creative Assembly, wraz z ich oficjalnymi rozszerzeniami. W skład zestawu Total War Eras Collection wchodzą gry Shogun: Total War z dodatkiem The Mongol Invasion, Medieval: Total War z dodatkiem Viking Invasion, oraz Rome: Total War z dodatkiem Barbarian Invasion.

Europa Universalis III: Napoleon's Ambition
Strategiczne 22 sierpnia 2007
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do gry Europa Universalis III firmy Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Napoleon’s Ambition skierowany jest głównie do graczy, którym nie spodobała się zbytnia rozbieżność gry podstawowej z faktycznymi wydarzeniami historycznymi. Jak sama nazwa wskazuje, rozszerza on nieco ramy czasowe rozgrywki do początków XIX wieku, pozwalając przeżyć Wielką Rewolucję Francuską i zareagować na terytorialne zapędy Napoleona (bądź samemu pokierować jego ekspansją).

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Strategiczne 20 lipca 1997
Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.

Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition
Strategiczne 30 kwietnia 1998
Specjalne wydanie gry Sid Meier’s Civilization II, strategii turowej od studia Microprose. W tej wersji pojawił się długo wyczekiwany tryb wieloosobowy. Cel i zasady rozgrywki w Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition pozostały bez zmian – nadal prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez rozwój militarny lub podbój ekonomiczny na przestrzeni kilku tysiącleci.

Battleground 3: Waterloo
Strategiczne 13 czerwca 1996
Trzecia odsłona cyklu Battleground to wierne odtworzenie wydarzeń, jakie rozegrały się podczas ostatniej bitwy Wojny Napoleońskiej pod Waterloo. Armia Bonapartego starła się z sprzymierzonymi siłami księcia Wellingtona i marszałka Blüchera, ponosząc sromotną klęskę.

Nobunaga's Ambition: Sphere of Influence
Strategiczne 12 grudnia 2013
Czternasta odsłona jednej z najdłuższych japońskich serii strategicznych, rozwijanych od 1983 roku przez firmę KOEI. W grze wcielamy się w postać pana feudalnego ery Sengoku, który walczy w imię wielkiej idei zjednoczenia podzielonego wojnami kraju, stając się jednocześnie pierwszym japońskim Szogunem. Rozgrywka opiera się na trzech filarach: kreacji, dyplomacji oraz wojnie.

Europa Universalis IV: Mare Nostrum
Strategiczne 5 kwietnia 2016
Ósmy duży dodatek DLC do gry Europa Universalis IV, rozwijanej przez firmę Paradox Interactive pomimo upływu trzech lat od premiery gry podstawowej. Zgodnie z tytułem, rozszerzenie Mare Nostrum koncentruje się głównie na rozwinięciu i usprawnieniu aspektów związanych handlem oraz wojną na morzu.