Dodatek do gry SpellForce 3
Data wydania: 28 maja 2019
Duże samodzielne rozszerzenie do SpellForce 3 - miksu RTS-a z RPG od studia Grimlore Games. Dodatek oferuje nową kampanię (trwającą ok. 20 godzin) i dwie frakcje: krasnoludów i mrocznych elfów. Do tego dochodzi garść niedostępnych wcześniej jednostek dla ras z podstawki i istotnych zmian w rozgrywce (np. w systemie zasobów).
Gracze
Steam
SpellForce 3: Soul Harvest to dodatek do trzeciej odsłony serii SpellForce, łączącej strategię czasu rzeczywistego z RPG. Za jego stworzenie odpowiada studio Grimlore Games, a wydała go firma THQ Nordic. Jest to samodzielne rozszerzenie i jako takie nie wymaga podstawowej wersji gry SpellForce 3.
Akcja SpellForce 3: Soul Harvest rozgrywa się trzy lata po wydarzeniach ukazanych w podstawce. Jakkolwiek mieszkańcom Eo udało się uporać z niszczącą plagą, marzenia o pokoju okazały się złudne. Królestwo krasnoludów stoi na skraju wojny domowej, a tajemnicza sekta mrocznych elfów zaczęła gromadzić ludzkie dusze w nieznanych celach. W tych niespokojnych czasach gracze wcielają się w zhańbionego generała Nortanderu, który zostaje wysłany przez królową do walki na wielu frontach.
SpellForce 3: Soul Harvest wprowadza garść zmian w stosunku do podstawowej wersji gry. W grze pojawiły się dwie nowe rasy w postaci krasnoludów oraz mrocznych elfów, a wcześniejsze trzy frakcje zostały znacząco zróżnicowane. Każda z nich dysponuje trzema wyjątkowymi bohaterami o zróżnicowanych specjalizacjach, a lista ich zdolności poszerzyła się o kolejne opcje. Co więcej, wszystkie rasy oferują odmienne jednostki oraz unikalne mechaniki rozgrywki, dzięki czemu gra się nimi nieco inaczej. Dodatkowo otrzymały one wsparcie oddziałów latających, co pozwala na stosowanie nowych taktyk.
Ważne zmiany zaszły w systemie surowców. W Soul Harvest dodano sektorowy system zasobów, oparty na globalnej dystrybucji dóbr oraz wspomnianych wyjątkowych mechanikach poszczególnych frakcji.
Dodatek SpellForce 3: Soul Harvest oferuje nową kampanią fabularną oraz dodatkowe warianty gry w trybie wieloosobowym, jak również możliwość tworzenia własnych map.
Oprawa audiowizualna Soul Harvest nie różni się zbytnio od tej z podstawowej wersji gry. Niemniej twórcy pokusili się o odświeżenie interfejsu, by był o wiele bardziej przejrzysty.
Autor opisu gry: Jakub Błażewicz
Platformy:
PC Windows 28 maja 2019
PlayStation 4 7 czerwca 2022
Xbox One 7 czerwca 2022
PlayStation 5 7 czerwca 2022
Xbox Series X/S 7 czerwca 2022
Producent: Grimlore Games
Wydawca: THQ Nordic / Nordic Games
Firmy Grimlore Games oraz THQ Nordic ujawniły SpellForce 3: Soul Harvest – samodzielne rozszerzenie do gry SpellForce 3. Dodatek wprowadzi krasnoludy i mroczne elfy jako grywalne frakcje, jak również garść innych nowości.
gry
Jakub Błażewicz
17 grudnia 2018
Popularne pliki do pobrania do gry SpellForce 3: Soul Harvest.
trainer SpellForce 3: Soul Harvest - Rev 71554 +17 Trainer (promo) - 20 czerwca 2019
trainer SpellForce 3: Soul Harvest - Rev 70668 +11 Trainer (promo) - 29 maja 2019
trainer SpellForce 3: Soul Harvest - v1.0.2 +8 Trainer - 17 czerwca 2019
trainer SpellForce 3: Soul Harvest - Rev 70711 +16 Trainer (promo) - 31 maja 2019
trainer SpellForce 3: Soul Harvest - Rev 71062 +17 Trainer (promo) - 7 czerwca 2019
mod SpellForce 3: Soul Harvest - SpellForce 3 Soul Harvest Release Mod Patch - 3 czerwca 2019
mod SpellForce 3: Soul Harvest - SpellForce 3 Soul Harvest - Skirmish Map Patch (SF3SH-SMP) v.1.3 - 8 grudnia 2021
mod SpellForce 3: Soul Harvest - SpellForce 3 Soul Harvest - Green Mountain Castle v.1.3 - 4 maja 2020
mod SpellForce 3: Soul Harvest - SpellForce 3 Soul Harvest - Scattered Islands v.1.0.0 - 6 lipca 2020
mod SpellForce 3: Soul Harvest - SpellForce 3 Soul Harvest - Southern Godmark Path v.1.0.0 - 7 lipca 2020
Wymagania sprzętowe gry SpellForce 3: Soul Harvest:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570 3.4 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 Ti / Radeon 7850 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit .
Średnie Oceny:
Średnia z 134 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1931 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Partival Legionista
Czy wiadomo kiedy będzie poradnik? @admin
PanJarek Junior
Ja trochę... szukam pomocy ! Zatrzymałem się chyba na przedostatniej kampanii Spellforce 3: Szara Twierdza - Komu bije dzwon. Mam załatwić trzech dowódców, dwóch mam z głowy, ale w Szarej Wieży jest trzeci za barierą i tej bariery nie mogę zdjąć :( Poradnik twierdzi, że wystarczy mieć jakikolwiek amulet założony i bariera sama usunie się. To chyba jakiś żart, zmieniałem mnóstwo amuletów i nic. Są jeszcze kazamaty, w których są wrota i żeby je otworzyć trzeba mieć ciężki klucz, nie wiem skąd go wziąć. Nie śpię już trzecią noc, muszę przejść. Pomocy!
Suchar211 Legionista
Gra ma spartolony system ekonomi, albo poziomu trudności. W misjach strategiczny albo na początku zraszujesz połowę posterunków lub więcej, albo przeciwnik zaleje cie tako ilością jednostek, jakiej nie będziesz wstanie odeprzeć. Można by to zaakceptować, gdyby ze zbyt prostej walki na poziomie łatwym przeskakujemy od razu do 10 krotnie trudniejszego poziomu normalnego. Kto to balansował?
Sh4d0w_1938 Centurion
Bardzo dobre DLC, biorąc pod uwagę zawartość cena 80zł jak najbardziej adekwatna. Contentu całkiem sporo, mi zajęło 20h, a i tak paru rzeczy nie dokończyłem.
Z fabułą się najbardziej postarali, jest sporo lepiej niż w podstawce, bardzo dobrze napisane postacie i na ogromny plus kontynuowany wątek bohaterów z gry podstawowej. Do tego dostajemy 2 nowe rasy, które mają ciekawe mechaniki i jednostki. Twórcy przebudowali też drzewka umiejętności i dodali nowe.
Co do map to część wykorzystali z podstawki, a część jest nowa, niemniej jednak same potyczki są lepiej zrobione i jakoś tak ciekawsze niż w głównej grze. Mimo wszystko miałem wrażenie, że były sporo prostsze, chociaż może to po prostu ja lepiej ogarniam grę niż na początku.
W każdym bądź razie w trybie klasycznym nie miałem kompletnie żadnych problemów, podczas gdy w podstawce zdarzyło mi się parę razy restartować mapy.
Niestety prawdą jest to co piszą inni. Jak się zpushuje obóz wroga na początku to ma się easy wygraną. Jak ktoś lubi się powoli budować to będzie atakowany z każdej strony ciągłymi hordami. Tę przypadłość miał każdy Spellforce, ale w tym DLC jest to najbardziej widoczne.