Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Skyshine's BEDLAM (PC)

Skyshine's BEDLAM PC

Osadzone w postapokaliptycznych klimatach klasyczne RPG z turowym systemem walki, wzbogacone elementami roguelike. Za powstanie gry odpowiada zespół Skyshine Games, którego członkowie mają za sobą pracę m.in. przy serii Darksiders.

RPG | science fiction | turowe | roguelike | postapokalipsa | widok izometryczny | crowdfunding | indie | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Skyshine's BEDLAM (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

17września2015

17września2015

Steam

Bedlam to turowe RPG wzbogacone elementami roguelike. Jest to debiutancki projekt zespołu Skyshine Games, założonego przez osoby, które wcześniej pracowały m.in. przy Heavy Metal F.A.K.K. 2, Tabula Rasa, Unreal Championship oraz serii Darksiders.

Akcja gry toczy się w dalekiej przyszłości, setki lat po tym, jak katastrofalne eksperymenty naukowe doprowadziły do zniszczenia dużej części Ziemi oraz wyginięcia większości cywilizacji ludzkiej. Jednym z ostatnich bezpiecznych miejsc pozostaje zaawansowane technologicznie miasto ochrzczone mianem Bizancjum. Jednak w momencie rozpoczęcia gry nawet ono powoli chyli się ku upadkowi - za sprawą przeludnienia, podziałów klasowych, konfliktów między korporacjami oraz rosnącej przestępczości. Jednocześnie zaczynają pojawiać się wieści o innej metropolii nazwanej Aztec City, która według pogłosek ma być prawdziwą utopią. Życie nie ogranicza się jednak tylko do tych dwóch potężnych miast - pustynie wzięły we władanie mutanty, zdziczałe plemiona oraz grupy bandytów.

Gracze wcielają się w Mechanika, będącego ostatnim spadkobiercą niegdyś potężnej gildii wynalazców. Dysponuje on gigantycznym pojazdem typu Dozer, majestatycznie przemierzającym pustynię niczym ruchoma forteca. Naszym zadaniem jest eksplorowanie świata, dowodzenie podwładnymi w trakcie bitew oraz gromadzenie surowców i zarządzanie nimi. Przede wszystkim zajmujemy się jednak transportowaniem pasażerów na trasie pomiędzy dwiema metropoliami.

Świat i wyzwania generowane są losowo, za każdym razem dostarczając nowych wrażeń. Bitwy rozgrywane są systemie turowym i walczymy podczas nich z wrogami należącymi do czterech frakcji - bandytów, mutantów, cyborgów oraz robotów i każda z tych grup wyposażona została w odmienne moduły sztucznej inteligencji. Podczas starć na mapach pojawiają się różnorodne obiekty i przedmioty, które urozmaicają przebieg potyczek. Nie brakuje oczywiście mechaniki gromadzenia doświadczenia i rozwijania umiejętności podwładnych. Ponadto możliwe jest także ulepszanie i modyfikowanie pojazdu Dozer.

Bedlam oferuje atrakcyjną dwuwymiarową oprawę graficzną, wzorowaną na dobrych filmach animowanych. Gra powstała w oparciu o silnik opracowany na potrzeby gry The Banner Saga.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 6,4 / 10 na podstawie 46 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7.2 / 10 na podstawie 41 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Skyshine's BEDLAM

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Skyshine's BEDLAM

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5 3.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 Ti lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 7(SP1)
Minimalne: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 4 GB HDD, Windows XP(SP3)

Recenzja gry Skyshine's Bedlam - rogalikowego Borderlands na silniku The Banner Sagi
Recenzja gry Skyshine's Bedlam - rogalikowego Borderlands na silniku The Banner Sagi

Recenzja 19 września 2015, 14:51

Całkiem nieźle wypada także sam scenariusz, choć poza wątkiem nadrzędnym, czyli dotarciem do utopii Aztec City, raczej nie mamy szans zapoznać się całą historią pustkowi i panujących na niej zależności. Na mapie znajdziemy całe mnóstwo pobocznych i zazwyczaj interesujących wydarzeń, ale wspomniane wyżej ograniczone zasoby uniemożliwiają dowolne zwiedzanie. A trochę szkoda, tym bardziej, że czasem uruchomienie jakiegoś nieprzewidzianego questa zakończy się zupełną klapą z powodu odgórnych założeń projektantów - nie uzyskamy ani dodatkowej ropy czy pożywienia, ani nie dołączą do nas nowi mieszkańcy dozera. Czasem zdarza się, że wpadniemy wprost w jakąś pułapkę. Już na tym etapie trzeba sobie powiedzieć, że Skyshine's Bedlam nie należy do gier łatwych. Ba! Tu nawet poziom „easy” jest nie lada wyzwaniem! Autorzy podkreślają jednak, że najważniejsza jest tzw. replayability i gdyby stwierdzenie to dotyczyło jedynie powyższych elementów gry byłbym skłonny się z nimi zgodzić. Niestety, haczyk znajduje się w innym miejscu.