Sin & Punishment jest reedycją strzelaniny, która w 2000 roku zadebiutowała na konsoli Nintendo 64. Remake wydano z myślą o posiadaczach Wii - klientach serwisu Virtual Console.
Akcja przenosi nas w niedaleką przyszłość. Ziemia dotknięta zostaje przez problemy przeludnienia oraz braku żywności, a próby ich rozwiązania kończą się fiaskiem. Syntetyczne zwierzęta, które miały być wykorzystywane jako pożywienie, przechodzą mutacje i zwracają się przeciwko swym ludzkim stwórcom, zagrażając bezpieczeństwu Japonii. Fabuła przedstawia ulice futurystycznego Tokio, opowiadając historię Saki i Airana, dwójki nastolatków dążących do uchronienia świata przed nadciągającą zagładą.
Sin & Punishment to tz. rail shooter, czyli strzelanina, w której należy przemieszczać się po z góry ustalonej ścieżce. Rola gracza polega jedynie na masowej eksterminacji napotykanych zmutowanych stworów. Starcia mogą przebiegać na kilka różnych sposobów. W przypadku walki na dystans dokonuje się wyboru pomiędzy dwoma systemami celowania – manualnym lub automatycznym. W tym drugim przypadku nie trzeba martwić się o namierzanie wrogów, ale zadaje się za to mniejsze obrażenia. W walkach rozgrywanych na mniejszym dystansie wykorzystuje się natomiast broń białą.
Jednym z kilku utrudnień jest obecność wskaźnika, informującego o przydzielonym limicie czasowym. Wyczerpanie tego ostatniego nie pozbawia bohatera życia, ale powoduje, że jego pasek zdrowia zaczyna się stopniowo zmniejszać. Potwory można likwidować w pojedynkę lub w kooperacji z drugim graczem. Co ciekawe, w dalszym ciągu steruje się wtedy tylko jedną postacią, a to dlatego, że uczestnicy zabawy dzielą się obowiązkami (wykonywanie uników i namierzanie potworów). Oprócz trybu fabularnego można zdecydować się też między innymi na zarezerwowany dla zawodowców Turbo Hard Mode, gdzie w jeszcze większym stopniu należy mieć na uwadze upływający czas.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
Nintendo WiiAngielskie napisy i dialogi
Nie często mamy do czynienia z sytuacją, kiedy to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych muszą czekać na jakiś gorący tytuł dłużej niż Europejczycy. Do takiego zdarzenia doszło właśnie w ramach usługi Virtual Console.
gry
Piotr Doroń
1 października 2007 17:24
Japoński festiwal Hanabi dobiega końca, a wraz z nim wprowadzony przed trzema tygodniami specjalny system aktualizacji europejskiej wersji usługi Virtual Console, oparty o publikację produkcji do tej pory niedostępnych dla przeciętnego Europejczyka. W związku z tym, firma Nintendo przygotowała dla wszystkich fanów starszych pozycji miłą niespodziankę – grę Sin and Punishment.
gry
Piotr Doroń
28 września 2007 17:10