Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Shadowgrounds (PC)

Shadowgrounds PC

W Shadowgrounds, debiutanckim projekcie fińskiej firmy Frozenbyte, gracz wcieli się w rolę kolonistów, którzy muszą stawić czoła hordzie obcych atakujących placówkę na Ganimedesie.

Akcji | FPP | science fiction | widok izometryczny | strzelanki

PC Windows
Okładka Shadowgrounds (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

4listopada2005

16czerwca2006

pudełko PL

W 2030 roku eksploracja kosmosu stała się koniecznością. Ogromne zanieczyszczenie Ziemi, widmo przeludnienia oraz wyczerpania surowców naturalnych sprawiły, że ludzie coraz częściej myśleli o szukaniu szczęścia poza niebieską planetą. Doszło nawet do tego, że prywatni przedsiębiorcy gotowi są inwestować w rozwój technologii pozwalających na podróże kosmiczne, byle jak najszybciej wyrwać się ze skazanego na zagładę świata. Dodatkowym bodźcem do działań stała się udana kolonizacja Marsa przez NASA. Wkrótce potem powołano Międzynarodową Unię Eksploracji Kosmosu, która zajęła się zbieraniem informacji na temat planet nadających się do zamieszkania. W przestrzeń wysłano mnóstwo statków. Akcja ruszyła pełną parą. Po dziesięciu latach od tamtych wydarzeń, jednostka Protoplastus odnalazła wreszcie świat, który sprostałby wygórowanym wymaganiom Ziemian. Okazał się nim jeden z księżyców Jowisza – Ganimedes. Niedługo później rozpoczęto terraforming, mający na celu całkowite przystosowanie panujących warunków dla potrzeb ludzi. Zebrano ogromne fundusze, do akcji włączyło się również wojsko. W 2070 roku na Ganimedesie powstała pierwsza placówka naukowo-badawcza o nazwie New Atlantis. Kiedy wydawało się, że los wreszcie uśmiechnął się do Ziemian, nastąpiła tragedia. Jak zwykle...

W Shadowgrounds, debiutanckim projekcie fińskiej firmy Frozenbyte, gracz wcieli się w rolę kolonisy, który musi stawić czoła hordzie obcych atakujących placówkę na Ganimedesie. Całość pod wieloma względami nawiązuje do legendarnej produkcji koncernu Team 17 o nazwie Alien Breed – tyle, że jej wykonanie jest na miarę XXI wieku.

Akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym, zmagania rozgrywają się w pełni trójwymiarowym środowisku. Nasi śmiałkowie (do wyboru jest kilka postaci) przemierzą olbrzymie kompleksy kolonii i spróbują pozbyć się wszystkich agresorów. Przeciwnicy podzieleni na kilka gatunków, kontrolowani są przez olbrzymie stwory, pełniące funkcję tzw. „bossów”. Oczywiście od czasu do czasu przyjdzie nam się z nimi zmierzyć. Mimo bogatego arsenału środków zagłady, walka nie będzie łatwa i wróg z pewnością zdąży upuścić nam trochę krwi.

Niezmiernie ciekawą opcją Shadowgrounds jest możliwość dowolnego udoskonalania środków zagłady. Gracze sami decydują, jaki element będzie im aktualnie potrzebny i według tego, dostosowują oręż do zagrożenia. Siłę rażenia broni testujemy nie tylko na przeciwnikach, ale również elementach wyposażenia wnętrz, które można doszczętnie zniszczyć. Część obiektów jak beczki z paliwem pomogą nam w walce, inne z kolei po destrukcji odsłonią ukryte przejście.

Finowie postarali się, aby wartka akcja współgrała z przyjemną oprawą audiowizualną. W programie zawarto mnóstwo efektów graficznych, wliczając dynamiczne oświetlenie, naturalne przedstawienie wody i lawy i wysokiej jakości tekstury. Rozgrywce cały czas towarzyszy drenująca mózg muzyka, która w sytuacjach kryzysowych przyspiesza, wzmagając bicie naszego serca.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.28 / 10 na podstawie 230 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.2 / 10 na podstawie 2 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Shadowgrounds

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Shadowgrounds

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64MB (Geforce FX5900 lub lepsza), 1 GB HDD, Win 2000/XP

Shadowgrounds - recenzja gry

Recenzja 11 maja 2006, 09:03

Shadowgrounds oferuje jedenaście rozbudowanych poziomów. Począwszy od drugiego epizodu, tereny, które przemierzymy, stają się naprawdę ogromne. Zwiedzimy przeróżne kompleksy (m.in. laboratoria, stacje naprawcze, centra komunikacyjne, kwatery mieszkańców stacji), często wyjdziemy również na powierzchnię Ganimedesa, gdzie w strugach padającego deszczu, walka o przetrwanie staje się naprawdę dużym wyzwaniem. Z reguły poziomy skonstruowane są w taki sposób, że do celu prowadzi tylko jedna droga. Nadmieniam, że z reguły – gdyż istnieją w Shadowgrounds również takie misje, gdzie mamy większą swobodę. Nie oczekujcie jednak cudów.