Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Sea Dogs (PC)

Sea Dogs: Piraci PC

Sea Dogs

Sea Dogs jest przygodową grą akcji, w której gracze mają okazję zasmakować życia XVII-wiecznego pirata lub odważnego brytyjskiego marynarza. Tytuł wyprodukowany został przez studio Akella. Gra łączy elementy przygodówki, cRPG, a nawet strategii czasu rzeczywistego.

Akcji | piraci | elementy RPG

PC Windows
Okładka Sea Dogs (PC)

producent: Akella

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2grudnia2000

19czerwca2002

pudełko PL

Epicka przygoda na karaibskich morzach południowych w XVII wieku. Sea Dogs udostępnia graczowi możliwość wcielenia się w rolę kapitana statku i zasmakowania życia prawdziwego pirata lub praworządnego obywatela w służbie Jej Królewskiej Mości. Cała akcja utrzymana jest w pełnym intryg i niedomówień tajemniczym klimacie. W główną linę fabularną wplecione są różne misje i zadania, które wykonujemy na zlecania napotkanych w grze postaci takich jak gubernatorowie poszczególnych portów oraz kupcy. W tytule tym widać wyraźne odwołania do klasycznej pozycji „Pirates”.

Zlecenia są różne, raz mamy dostarczyć określony ładunek do danego portu, innym razem eskortować kilka okrętów kupieckich, niekiedy zatopić jakiegoś uciążliwego pirata. Dzięki wykonywaniu tych zadań zniszczenia wroga oraz dokonywaniu mądrych wyborów w rozmowach z napotkanymi postaciami nasze doświadczenie będzie rosło pozwalając dowodzić nam coraz większymi i lepszymi jednostkami. Ponadto będą rosły nasze umiejętności żeglugi i dokonywania napraw okrętu.

  • Połączenie elementów kilku rodzajów gier: typowej przygodówki, cRPG i strategii czasu rzeczywistego.
  • Interesująca, nieliniowa fabuła umiejscowiona na morzach południowych XVII wieku.
  • Bardzo szczegółowa grafika obfitująca w wiele atrakcyjnych detali np. łopoczące flagi, pływające delfiny itp.
  • Specjalne elementy wizualne takie jak: przeźroczysta woda, różnej wysokości fale, sztormy, mgła, deszcz, błyskawice, odblask płonących pochodni itp.
  • Wiernie odwzorowany model fizyczny i zachowanie się statków np. w zależności od warunków pogodowych lub odniesionych uszkodzeń.
  • Ponad 100 niezależnych postaci, z którymi można prowadzić dialog.
  • Walka rozgrywająca się w czasie rzeczywistym, z możliwością obserwowania potyczki z perspektywy trzeciej osoby lub bezpośrednio za pomocą oczu bohatera.
  • 60 minut nastrojowej muzyki nagranej przez muzyków filharmonii moskiewskiej.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 8.535 / 10 na podstawie 1904 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Sea Dogs: Piraci

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język.

Wymagania sprzętowe Sea Dogs: Piraci

PC Windows

Rekomendowane: Procesor Pentium II 300 MHz (lub kompatybilny), 64 MB RAM, karta graficzna 3D zgodna z DirectX, Windows 95/98/2000

Sea Dogs - recenzja gry

Recenzja 27 grudnia 2000, 19:28

Rzeczą która zasługuje na najwyższe wyróżnienie jest fabuła. Wszystko zaczyna się od przypadkowego spotkania w jednym z angielskich portów. A mianowicie pewien przechodzień zauważa nasz odziedziczony po ojcu medalion, dowiadujemy się od niego iż jest on jubilerem i wykonał ten medalion 25 lat temu dla pirata o imieniu Malcolm Sharp. Po dłuższej rozmowie okazuje się, że był to nasz ojciec, a człowiekiem mogącym nam udzielić o nim jakichkolwiek informacji jest jego były pierwszy oficer o charakterystycznej okropnej bliźnie na policzku. Od jego znalezienia zaczynają się nasze dalsze poszukiwania prawdy o ojcu. Prowadzą nas one do różnych dziwnych i niebezpiecznych miejsc, z których pierwszym jest sekretna piracka wyspa. Dalej już nic nie zdradzę, reszta należy już do was. Ze swej strony zapewniam, że wszystko jest utrzymane we wspaniałym pełnym intryg i niedomówień tajemniczym klimacie, który powoduje że odejście od komputera przed rozwiązaniem kolejnej z zagadek graniczy z cudem. W główną linię fabuły wplecione są oczywiście różne misje i zadania, które wykonujemy na zlecania napotkanych w trakcie gry postaci jak np.: gubernatorowie poszczególnych portów oraz kupcy. Zlecenia są różne, raz mamy dostarczyć określony ładunek do danego portu, innym razem eskortować kilka okrętów kupieckich, niekiedy zatopić jakiegoś uciążliwego pirata, w sumie nie będziemy się nudzić i narzekać na brak zajęć. Dzięki wykonywaniu tych zleceń, zatapianiu wrogich jednostek oraz dokonywaniu mądrych wyborów w rozmowach z napotkanymi postaciami nasze doświadczenie będzie rosło pozwalając dowodzić nam coraz większymi i lepszymi jednostkami. Ponadto będą rosły nasze umiejętności na które składają się: żegluga, dokonywanie napraw okrętu, handel, szybsze przeładowywanie dział, większa celność salw, szermierka, doskonalsza koordynacja załogi, obrona oraz umiejętność rzucania kotwiczek mających przyciągnąć wrogą jednostkę (abordaż). Im wyższe współczynniki przy danych umiejętnościach tym mamy lepszy wpływ na załogę, przez co lepiej wywiązuje się ona ze swoich zadań, co w połączeniu posiadaniem coraz lepszych, większych okrętów powoduje, że stajemy się coraz bardziej niebezpieczni dla potencjalnych wrogów. Do tego aby jeszcze zwiększyć naszą śmiercionośność możemy zaokrętować (zatrudnić) do pomocy oficerów, zwiększają oni jeszcze odpowiednie dla ich profesji umiejętności. I tak możemy przyjąć pierwszego oficera od teraz będącego naszą prawą ręką w sprawach żeglugi i sterowania okrętem, bosmana, który lepiej wyszkoli naszą załogę w walce wręcz i abordażu, mistrza kanoniera dzięki któremu znacznie wzrośnie nasza celność i szybkość załadunku armat, mistrza handlu dbającego o stan naszej ładowni, medyka utrzymującego naszych ludzi w jak najlepszej kondycji oraz stolarza niezmiennie łatającego dziury w naszym kadłubie. Wracając do jednostek to ich ilość i różnorodność powinna zadowolić każdego, nawet najbardziej zapalonego fana XVII wiecznych zmagań morskich, mamy tu do czynienia z całą ich gamą, poczynając od małych okrętów o przeznaczeniu rozpoznawczym typu Sloop i Pink poprzez większe handlowe jak Pinnace kończąc na prawdziwych tytanach wojennych o słynnych, każdemu znanych nazwach - Galleon, Fregata i Corvetta. Poszczególne rodzaje różnią się między sobą wypornością, zwrotnością, ilością załogi, szybkością, wielkością ładowni oraz tym co tygryski lubią najbardziej tzn. ilością dział. Naszą artylerię okrętową możemy załadować czterema typami pocisków, każdy o odmiennym przeznaczeniu. Odpowiednio są to: kule pełne, najbardziej uniwersalne pod względem zniszczeń zadawanych wrogowi o największym ze wszystkich typów zasięgu, kartacze o najmniejszym zasięgu lecz skutecznie likwidujące nadmiar załogi przeciwnika, pociski z łańcuchem do niszczenia żagli oraz bomby zapalające powodujące największe zniszczenia, których używanie zalecam tylko wówczas gdy bardzo zależy nam na czyimś zatonięciu. Sama rozgrywka została podzielona na dwie części, pierwsza dotyczy naszego pobytu na lądzie, druga samej podróży morskiej. W miastach występują cztery główne, najbardziej nas interesujące lokacje, są to kolejno: tawerna w której rekrutujemy załogę i oficerów, stocznia gdzie możemy dokonać niezbędnych napraw naszego okrętu, bądź też jego zamiany na inny, sklep, a raczej skład handlowy, oraz siedziba gubernatora. Ponadto mamy tu możliwość rozmowy ze wszystkimi napotkanymi osobami, od których dowiadujemy się o najnowszych wydarzeniach, o panującej obecnie sytuacji oraz o faktach dotyczących przeszłości naszego ojca. Ogólnie rzecz biorąc to tutaj cała akcja posuwa się dalej.