Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Swashbucklers: Blue & Grey (PC)

Swashbucklers: Stal kontra proch PC

Swashbucklers: Blue & Grey

Swashbucklers: Stal kontra proch to przygodowa gra akcji, wyprodukowana przez studio deweloperskie firmy Akella.

Przygodowe | TPP | piraci | przygodowe gry akcji

PC Windows
Okładka Swashbucklers: Blue & Grey (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

16marca2007

6stycznia2009

pudełko PL

Kolejna, po Captain Blood produkcja firmy Akella, o pirackiej tematyce. Swashbucklers: Blue & Grey (dawniej Swashbucklers: Legacy of Drake) to typowa gra akcji/TPP z pewnymi elementami role-playing, która opowiada historię młodego kapitana Abrahama Grey’a.

Fabuła opisywanego tytułu przenosi graczy w czasy amerykańskiej Wojny Secesyjnej. Siły Unii rozpoczęły wówczas blokadę południowych portów, pozbawiając tym samym Konfederację ważnych strategicznie połączeń handlowych. W ramach rewanżu, Konfederaci zaprzęgli do walki wszelakiej maści piratów oraz korsarzy, których działania miały zakończyć morską dominację statków Unii. Główny bohater rozpoczyna swoją przygodę jako jeden z przemytników, jednak szybko zostaje postawiony przed wyborem opowiedzenia się po stronie Północy, bądź Południa. Możemy więc wybrać rolę kapitana okrętu pływającego pod banderą Konfederacji lub stać się szpiegiem działającym dla Unii.

Lwią część gry spędza się na pokładzie statku bohatera pływając po wodach Karaibów czy okolic południowego wybrzeża Stanów Zjednoczonych oraz tocząc walki z napotykanymi okrętami wojennymi. Nie oznacza to jednak, iż gracz jest ograniczony do pozostawania na morzu. Niektóre etapy, szczególnie te, które są bezpośrednio związane z kapitanem Grey’em, są rozgrywane na suchym lądzie. Przebieg tych misji jest już odgórnie ustalony, na gracza czekają jednak liczne zwroty akcji. Gracz może w trakcie zabawy wzmacniać swój okręt poprzez montowanie nowych typów dział, pierwszych karabinów maszynowych, czy innych broni z końca XIX. wieku (w stylu rakiet prochowych). Nie zabrakło również możliwości wzmacniania statystyk i umiejętności prowadzonego herosa (wraz z postępami osiągniętymi w rozgrywce dostajemy odpowiednią ilość punktów do rozdzielenia).

Istotne elementy fabuły są opowiedziane przy użyciu licznych scen przerywnikowych przygotowanych na enginie gry. Kamera przez większość część rozgrywki ukazuje akcję z perspektywy trzeciej osoby niezależnie od tego czy poruszamy się po suchym lądzie czy sterujemy statkiem Grey’a (widok zza pleców prowadzonej postaci lub zza płynącego okrętu). Silnik napędzający Swashbucklers: Blue & Grey to słynny RenderWare w wersji 3.6, który wykorzystany już został do produkcji wielu słynnych gier, choćby ostatnich odsłon serii Grand Theft Auto.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.3 / 10 na podstawie 266 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.1 / 10 na podstawie 24 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 8,5 PLN

Gry podobne do Swashbucklers: Stal kontra proch

Klasyfikacja PEGI Swashbucklers: Stal kontra proch

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Swashbucklers: Stal kontra proch

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5700 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows 2000/XP

Swashbucklers: Stal kontra proch - zapowiedź

Przed premierą 3 marca 2005, 09:25

Poświęcenia osobnego akapitu wymaga z pewnością oprawa graficzna gry. Przygotowano ją w oparciu o silnik Renderware w wersji 3.6. Wykorzystano go również do tworzenia fabularyzowanych filmowych przerywników, które mają stanowić bardzo istotny, integralny element rozgrywki. Zadaniem filmików jest opowiadać historię, przedstawiać liczne, zaskakujące zwroty akcji i przede wszystkim popychać rozwój opowieści do przodu. Sam wygląd gry ma być oczywiście niesamowity, rewolucyjny i zniewalający. Prawda jest natomiast taka, że na udostępnionych screen-shotach całość wygląda co najwyżej dobrze. Statki wydają się być wystarczająco dopracowane i bogate w szczegóły. Już na pierwszy rzut oka bardzo efektownie i przede wszystkim realistycznie prezentują się liczne wybuchy. Niestety nie można tego powiedzieć o wodzie. W dobie bump-mappingu i jednostek pixel/vertex shader dostępnych na niemal każdej karcie graficznej, można było popracować odrobinkę dłużej, by zaskoczyć graczy czymś zdecydowanie lepszym. Nie ma jednak co dzielić skóry na niedźwiedziu, bowiem jak wiemy, prace nadal trwają i do czasu premiery może się jeszcze wiele zmienić.