
Data wydania: 3 czerwca 2005
Kolejny produkt ludzi, odpowiedzialnych m.in. za Apex (alias Racing Evoluzione) i pamiętną serię Screamer. Jest to zarazem drugie, po Lamborghini FX, podejście włoskich developerów do tematu markowych sportowych samochodów rodem z Półwyspu Apenińskiego.
GRYOnline
Gracze
S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo stanowi kolejny produkt ludzi, odpowiedzialnych m.in. za Apex (alias Racing Evoluzione) i pamiętną serię Screamer. Jest to zarazem drugie, po Lamborghini FX, podejście włoskich developerów do tematu markowych sportowych samochodów rodem z Półwyspu Apenińskiego. Jak sama nazwa gry wskazuje, zdecydowano się na przeniesienie do wirtualnej rzeczywistości wyłącznie czterokołowych bolidów z Mediolanu, ozdobionych emblematem z wężem Visconti na niebieskim polu i czerwonym krzyżem na białym tle.
Niniejszą pozycję opracowano według schematu, zastosowanego wcześniej z bardzo dobrym skutkiem np. przez korporację Electronic Arts w Need for Speed: Porsche Unleashed. Zatem mamy możliwość prześledzenia historii Alfa Romeo od 1910 roku do początku XXI wieku. Lista dostępnych pojazdów obejmuje większość kluczowych modeli produkcyjnych i prototypowych. W akcji oglądamy więc Giulia Sprint GTA (1965-1969), 33 TT 12 (1975), GTV (1995-1998), 156 GTA i 147 GTA (2002) etc. Naturalnie zadbano o należyte oddanie parametrów technicznych zaimplementowanych aut oraz niepowtarzalnej atmosfery, towarzyszącej prowadzeniu tych włoskich arcydzieł sztuki motoryzacyjnej.
Jednakże główną cechą, która wyróżnia S.C.A.R.: Squadra Corse Alfa Romeo spośród innych produktów elektroniczno-rozrywkowych, jest system rozwoju wirtualnego kierowcy. Na wstępie tworzymy zatem, niczym w grach z gatunku cRPG, postać o określonych współczynnikach (kondycja, refleks, spostrzegawczość etc.). Te ostatnie wraz z kolejnymi startami ulegają ulepszeniom, co w prostej linii przekłada się na osiągane wyniki. Nie należy również zapominać o zaawansowanych algorytmach Sztucznej Inteligencji, sterujących poczynaniami konkurentów.
Developerzy zaserwowali nam ponadto szereg zróżnicowanych tras otwartych i zamkniętych. Wszystko dlatego, aby móc zaoferować użytkownikom szeroki wachlarz trybów rozgrywki – m.in. mistrzostwa torowe, ściganie się po mieście (Florencja, Mediolan itd.) oraz rajdy po krętych górskich drogach. Trójwymiarową oprawę wizualną przygotowano z dużą dbałością o szczegóły, więc nie tylko samochody, ale także elementy otoczenia wyglądają realistycznie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
PlayStation 2Polskie napisy
XboxAngielskie napisy i dialogi
Recenzja GRYOnline
S.C.A.R. jest jedną z największych niespodzianek bieżącego roku. Opublikowane na miesiąc przed oficjalną premierą demo zostało przez miłośników czterech kółek przyjęte nadzwyczaj dobrze, choć wcześniej mało kto w ogóle o tej grze słyszał.
17 maja 2005
Dobrych samochodówek opartych na licencji znanych koncernów samochodowych mieliśmy w ostatnich latach jak na lekarstwo. Na szczęście, w ciągu następnych kilku miesięcy sytuacja ta może się zmienić...
Firma Black Bean dawkuje graczom informacje na temat swojego najnowszego produktu, Squadra Corse Alfa Romeo, zaostrzając i tak już potężny apetyt na wyścigi z Alfa Romeo w roli głównej. Wszystko wskazuje na to, iż konkurencja na polu symulatorów wyścigów wraz z premierą tej gry bardzo się zaostrzy. Realistyczna fizyka samochodów, znakomita grafika oraz klasyczne elementy gier fabularnych mają ...
gry
Maciej Myrcha
8 marca 2005 13:50
Popularne pliki do pobrania do gry Alfa Romeo Racing Italiano.
Wymagania sprzętowe gry Alfa Romeo Racing Italiano:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 3 lub lepsza), 580 MB HDD.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci additionally (PS2): kierownica
Xbox
Wspiera:
kierownica
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 550 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2005.06.28
S.C.A.R. jest jedną z największych niespodzianek bieżącego roku. Opublikowane na miesiąc przed oficjalną premierą demo zostało przez miłośników czterech kółek przyjęte nadzwyczaj dobrze, choć wcześniej mało kto w ogóle o tej grze słyszał.