
Data wydania: 21 kwietnia 2022
Platformówka akcji z elementami twin-stick shootera i roguelike’a. W Revita wcielamy się w chłopca, który podąża na szczyt posępnej wieży zegarowej, by odzyskać utracone wspomnienia. Po drodze bohater musi zmierzyć się z zastępami przeciwników.
Revita jest platformową grą akcji, wzbogaconą o elementy twin-stick shootera i produkcji typu roguelike. Tytuł został opracowany przez niezależne studio BenStar, a jego wydaniem zajęła się firma Dear Villagers.
W grze Revita wcielamy się w bezimienne dziecko, które budzi się w ponurej stacji metra. Dotknięty amnezją bohater postanawia dotrzeć na szczyt odległej wieży zegarowej, mając nadzieję, że znajdzie tam odpowiedzi na nurtujące go pytania i odzyska utracone wspomnienia. Po drodze przyjdzie mu odkryć posępny świat i poznać jego mieszkańców oraz stawić czoła niezliczonym przeciwnikom.
W Revita akcję oglądamy z boku. Podczas zabawy mkniemy przez kolejne poziomy, skaczemy po platformach, ślizgamy się po ścianach i unikamy pułapek oraz przeszkód terenowych, a także mierzymy się z zastępami wrogów. Oprócz szeregowych przeciwników, których pokonanie nie nastręcza większych trudności, na naszej drodze stają znacznie potężniejsi od nich bossowie. Nieprzyjaciół eliminujemy, robiąc użytek z różnorodnego arsenału. Gra pozwala nam wymieniać zgromadzone punkty życia na moc, co zwiększa nasz potencjał bojowy, choć jednocześnie czyni nas bardziej podatnymi na ataki. Ponadto w miarę postępów zdobywamy power-upy, których umiejętny dobór może odmienić losy niejednego starcia. Na szczęście nie wszyscy są tutaj do nas wrogo nastawieni – od czasu do czasu napotykamy przyjazne postacie, które służą nam pomocą.
Poziomy są generowane proceduralnie, toteż każdorazowo musimy stawiać czoła innym wyzwaniom. Ponadto zabawa jest niebywale dynamiczna, a w jej trakcie ekran często jest zasypywany gradem pocisków, niczym w bullet hell shooterach. W grze zaimplementowano jednak różnorodne opcje, które pozwalają dostosować rozgrywkę do indywidualnych preferencji i umiejętności; możemy między innymi spowolnić tempo rozgrywki, ustawić kolorowe obrysy wrogów czy włączyć wspomaganie celowania.
Oprawę graficzną gry Revita utrzymano w barwnej, pixelartowej stylistyce.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 21 kwietnia 2022Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 21 kwietnia 2022Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 20 kwietnia 2023Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 5 20 kwietnia 2023Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 20 kwietnia 2023Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 20 kwietnia 2023Angielskie napisy i dialogi
Producent: BenStar
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Revita:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel / AMD 1.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki Intel HD Graphics lub lepsza, 250 MB HDD, Windows 10.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2023.09.05
Taki tam przyzwoity całkiem twin-stickowy rogalik, przy którym można miło spędzić parę godzin. Nic nadzwyczajnego, chociaż to bardzo solidnie wykonana gra z wpadającą w ucho muzyką.Widać tu bardzo wyraźne inspiracje stylistyką i narracyjnym sznytem "Hollow Knighta", w którego twórcy zdają się być zapatrzeni niczym w obrazek (nie bez powodu zresztą, bo to fantastyczna gra). Przy czym "Revita" jest od swojej naczelnej inspiracji znacznie łatwiejsza, skoro nawet ja, któremu z trudnymi grami nigdy nie było po drodze, byłem w stanie dojść tutaj do ostatniego bossa (choć nie chciało mi się już użerać z jego ostatnią fazą).Jedynym, co mnie tak naprawdę regularnie w tej grze irytowało, było oparcie całej obecnej w niej mechaniki handlu i wymiany na tym, że nasze życie jest walutą i możemy jego część poświęcić, żeby kupić jakieś ulepszenia. Ale "Revita", jak to rougelike, daje nam na starcie tylko kilka serduszek i nie jest wcale tak łatwo podnieść ich ilość do góry. Wiem, że są tacy, którzy się za bardzo nie przejmują ilością życia postaci w grze i nawet na jednym serduszku są w stanie zajść bardzo daleko, ale ja zawsze optuję za tym, by inwestować przede wszystkim w żywotność mojego bohatera. Toteż nigdy nie było w tej grze takiego momentu, żebym czuł się zachęcony do otwierania skrzynek z lootem czy kupowania sobie artefaktów i ich ulepszania, co było, przyznam, bardzo kiepskim doświadczeniem.Poza tym jednak "Revitę" polecam, zwłaszcza jeżeli ktoś ma już za sobą najpopularniejsze gry z gatunku, np. "Enter the Gungeon", "Nuclear Throne" czy "Neon Abyss". Do tej ostatniej gry "Revita" jest szczególnie podobna, ale moim zdaniem znacząco przebija ją pod względem estetyki, która jest jej bardzo mocną stroną.