Wirtualna rzeczywistość (VR) - Gry Zręcznościowe PlayStation 4
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe o tematyce Wirtualna rzeczywistość (VR) na platformę PS4.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Dreams
Zręcznościowe 14 lutego 2020
Nietypowy sandbox, za powstanie którego odpowiada znane z serii LittleBigPlanet studio Media Molecule. Akcja Dreams toczy się w świecie tytułowych snów, które tworzone są przez samych graczy. W zależności od inwencji użytkowników, w produkcji znajdziemy bardzo zróżnicowane rodzaje wyzwań oraz elementy wielu różnych gatunków gier, takie jak eksploracja, walka, rozwiązywanie zagadek, a nawet sekwencje wyścigowe.

Astro Bot: Rescue Mission
Zręcznościowe 2 października 2018
Gra platformowa, w której wcielamy się w tytułowego Bota próbującego odnaleźć swoich zagubionych przyjaciół. W ASTRO BOT Rescue Mission omijamy pułapki i walczymy z przeciwnikami, korzystając z szerokiego wachlarza broni i gadżetów. Tytuł powstał z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR.

Rigs: Mechanized Combat League
Zręcznościowe 13 października 2016
Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką.

Monster of the Deep: Final Fantasy XV
Zręcznościowe 21 listopada 2017
Spin-off gry Final Fantasy XV wydanej w 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, przeznaczony dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Odpowiedzialne za nią studio Square Enix przygotowało swego rodzaju symulator wędkarstwa, w którym bohaterowie podstawki – Noctis Lucis Caelum, Gladiolus Amicitia, Ignis Stupeo Scientia i Prompto Argentum – przemierzają świat Eos w poszukiwaniu tytułowego potwora z głębin.

Rez Infinite
Zręcznościowe 13 października 2016
Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Rez Infinite dostosowano do obsługi gogli VR, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych.

Bound
Zręcznościowe 16 sierpnia 2016
Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki.

Beat Saber
Zręcznościowe 20 listopada 2018
Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

Moss
Zręcznościowe 27 lutego 2018
Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojektowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach.

Persona 5: Dancing in Starlight
Zręcznościowe 4 grudnia 2018
Kolejna odsłona spin-offowego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z pełnoprawnych części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy, podobnie jak wielu innych grach muzycznych, polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki.

Sprint Vector
Zręcznościowe 13 lutego 2018
Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi.

Eagle Flight
Zręcznościowe 8 listopada 2016
Opracowana przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pierwszoosobowa gra zręcznościowa, zaprojektowana do współpracy z zestawami rzeczywistości wirtualnej. Zgodnie z tytułem gry, pozwala ona wcielić się w rolę orła i zakosztować swobody latania. Akcja Eagle Flight toczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości na terenie Paryża, który z jakiegoś powodu został całkowicie porzucony przez ludzi.

Thumper
Zręcznościowe 11 października 2016
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.

The Playroom VR
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez japoński oddział firmy Sony Computer Entertainment casualowa gra zręcznościowa, stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Rozgrywka przeznaczona jest głównie do wspólnej zabawy w niewielkim gronie i stanowi w gruncie rzeczy połączenie kilku minigier. W jednej z nich gracz korzystający z hełmu VR wciela się w rolę wielkiego stwora, goniącego pozostałych uczestników zabawy, kontrolujących swe postaci za pomocą padów.

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Zręcznościowe 10 kwietnia 2018
Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka.

Angry Birds VR: Isle of Pigs
Zręcznościowe 26 marca 2019
Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.

Humanity
Zręcznościowe 16 maja 2023
Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld
Zręcznościowe 2 października 2019
Platformówka przeznaczona przede wszystkim do kooperacyjnej zabawy z goglami VR. W Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld gracze przejmują kontrolę nad dziewczynką imieniem Carly i olbrzymim żniwiarzem, którzy przemierzają zaświaty.

Audica
Zręcznościowe 5 listopada 2019
Hybryda FPS-a i gry rytmicznej, opracowana przez studio Harmonix Music Systems. W grze Audica otrzymujemy do dyspozycji dwa blastery, a naszym zadaniem jest strzelanie do celów w rytm elektronicznej muzyki towarzyszącej zabawie.

Hatsune Miku VR
Zręcznościowe 5 grudnia 2019
Spin-off słynnego cyklu gier muzyczno-rytmicznych, stworzony przez studio Crypton Future Media. Hatsune Miku VR powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych, co wymusiło na twórcach wprowadzenie zmian w mechanice rozgrywki.

Electronauts
Zręcznościowe 7 sierpnia 2018
Electronauts to utrzymane w futurystycznej konwencji połączenie gry z narzędziem do tworzenia muzyki, powstałe z myślą o goglach VR. Gracz osadzony zostaje w roli DJ-a, który remiksuje utwory różnych wykonawców. Za produkcję odpowiada studio Survios.

Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash!
Zręcznościowe 25 lutego 2020
Nietypowa gra taneczna, wykorzystująca technologię rzeczywistości wirtualnej (współpracuje z goglami HTC Vive oraz PlayStation VR). Gra jest osadzona w uniwersum znanym z gry Space Channel 5 na konsolę Dreamcast.

Trover Saves the Universe
Zręcznościowe 31 maja 2019
Pełna abstrakcyjnego czarnego humoru trójwymiarowa gra zręcznościowa od ojców serialu Rick i Morty, przygotowana z myślą o urządzeniach VR (ale niewymagająca ich do działania). Za Trover Saves the Universe odpowiada studio Squanch Games.

StarDrone VR
Zręcznościowe 17 stycznia 2018
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której nawigujemy statkiem kosmicznym przez nieprzyjazną przestrzeń, pełną wrogich i niszczycielskich obiektów.

The American Dream
Zręcznościowe 14 marca 2018
Humorystyczna gra zręcznościowa, w której zadaniem graczy jest wykonywanie codziennych czynności przy pomocy pistoletów, karabinów i strzelb. The American Dream powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i kontrolerach ruchowych, których wymaga do działania.