Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Rzeczywistość wirtualna - Gry Zręcznościowe PlayStation 4

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe o tematyce rzeczywistość wirtualna na platformę Sony PlayStation 4 ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 37 Przed premierą 1
PS4
Zręcznościowe
rzeczywistość wirtualna
Dreams
Dreams

Zręcznościowe 14 lutego 2020

Nietypowy sandbox, za powstanie którego odpowiada znane z serii LittleBigPlanet studio Media Molecule. Akcja Dreams toczy się w świecie tytułowych snów, które tworzone są przez samych graczy. W zależności od inwencji użytkowników, w produkcji znajdziemy bardzo zróżnicowane rodzaje wyzwań oraz elementy wielu różnych gatunków gier, takie jak eksploracja, walka, rozwiązywanie zagadek, a nawet sekwencje wyścigowe.

Beat Saber
Beat Saber

Zręcznościowe 20 listopada 2018

Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

Moss
Moss

Zręcznościowe 27 lutego 2018

Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojekowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach.

Persona 5: Dancing in Starlight
Persona 5: Dancing in Starlight

Zręcznościowe 4 grudnia 2018

Kolejna odsłona spin-offowego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z pełnoprawnych części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy, podobnie jak wielu innych grach muzycznych, polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki.

Rez Infinite
Rez Infinite

Zręcznościowe 13 października 2016

Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Dzieło studia Monstars, nad którym czuwał Tetsuya Mizuguchi, dostosowano do obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden.

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Rick and Morty: Virtual Rick-ality

Zręcznościowe 10 kwietnia 2018

Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka.

Trover Saves the Universe
Trover Saves the Universe

Zręcznościowe 31 maja 2019

Pełna abstrakcyjnego czarnego humoru trójwymiarowa gra zręcznościowa od ojców serialu Rick i Morty, przygotowana z myślą o urządzeniach VR (ale niewymagająca ich do działania). Za Trover Saves the Universe odpowiada studio Squanch Games.

Rigs: Mechanized Combat League
Rigs: Mechanized Combat League

Zręcznościowe 13 października 2016

Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką.

Bound
Bound

Zręcznościowe 16 sierpnia 2016

Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki.

Persona 3: Dancing in Moonlight
Persona 3: Dancing in Moonlight

Zręcznościowe 4 grudnia 2018

Kolejna odsłona pobocznego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z "dużych" części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy oparta jest tu na nieskomplikowanych zasadach i podobnie jak w wielu innych grach muzycznych polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki.

Monster of the Deep: Final Fantasy XV
Monster of the Deep: Final Fantasy XV

Zręcznościowe 21 listopada 2017

Spin-off gry Final Fantasy XV wydanej w 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, przeznaczony dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Odpowiedzialne za nią studio Square Enix przygotowało swego rodzaju symulator wędkarstwa, w którym bohaterowie podstawki – Noctis Lucis Caelum, Gladiolus Amicitia, Ignis Stupeo Scientia i Prompto Argentum – przemierzają świat Eos w poszukiwaniu tytułowego potwora z głębin.

Audica
Audica

Zręcznościowe 5 listopada 2019

Hybryda FPS-a i gry rytmicznej, opracowana przez studio Harmonix Music Systems. W grze Audica otrzymujemy do dyspozycji dwa blastery, a naszym zadaniem jest strzelanie do celów w rytm elektronicznej muzyki towarzyszącej zabawie.

The Playroom VR
The Playroom VR

Zręcznościowe 13 października 2016

Przygotowana przez japoński oddział firmy Sony Computer Entertainment casualowa gra zręcznościowa, stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Rozgrywka przeznaczona jest głównie do wspólnej zabawy w niewielkim gronie i stanowi w gruncie rzeczy połączenie kilku minigier. W jednej z nich gracz korzystający z hełmu VR wciela się w rolę wielkiego stwora, goniącego pozostałych uczestników zabawy, kontrolujących swe postaci za pomocą padów.

Lethal VR
Lethal VR

Zręcznościowe 24 stycznia 2017

Dzieło zespołu Three Fields Entertainment, powołanego do życia przez założycieli legendarnego studia Criterion Software. Tym razem mamy do czynienia z pierwszoosobową zręcznościówką opracowaną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. W trakcie zabawy wcielamy się w kandydata na agenta FBI, który zostaje poddany rozmaitym próbom mającym sprawdzić jego umiejętności władania bronią białą i palną.

Headmaster
Headmaster

Zręcznościowe 13 października 2016

Przygotowana przez ekipę Frame Interactive gra zręcznościowa na konsolę PlayStation 4 i gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W grze Headmaster wcielamy się w rolę piłkarza, który ze względu na słabe wyniki został usunięty z drużyny i oddelegowany do tzw. Football Improvement Center, by poprawił umiejętności i odzyskał zaufanie klubu. Zasady rozgrywki są niezwykle proste, a zabawa polega na główkowaniu piłką do celów.

The American Dream
The American Dream

Zręcznościowe 14 marca 2018

Humorystyczna gra zręcznościowa, w której zadaniem graczy jest wykonywanie codziennych czynności przy pomocy pistoletów, karabinów i strzelb. The American Dream powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i kontrolerach ruchowych, których wymaga do działania.

Humanity
Humanity

Zręcznościowe 2021

Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

Thumper
Thumper

Zręcznościowe 11 października 2016

Muzyczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W skład zespołu wchodzą osoby, które współpracowały wcześniej z firmą Harmonix. Zadaniem, jakie czeka na gracza, jest pokonanie CRAKHED — wielkiej, szalonej głowy z przyszłości, stanowiącej zagrożenie dla świata. Akcja prezentowana jest z perspektywy trzeciej osoby, a głównym bohaterem jest kosmiczny żuk. Rozgrywka polega na naciskaniu przycisków w rytm muzyki oraz przeskakiwaniu na boki po równoległych pasach toru.

Wayward Sky
Wayward Sky

Zręcznościowe 13 października 2016

Gra przygodowo-zręcznościowo-logiczna przygotowana z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Wayward Sky jest dziełem studia Uber Entertainment, twórców Monday Night Combat oraz Planetary Annihilation. W grze wcielamy się w młodą pilotkę o imieniu Bess, która rozbija się wraz z ojcem w tajemniczej fortecy wystającej z ponad chmur. Staruszek zostaje pojmany przez wrogo nastawione roboty, a my musimy go uratować, pokonując po drodze wiele przeciwności losu.

Eagle Flight
Eagle Flight

Zręcznościowe 8 listopada 2016

Opracowana przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pierwszoosobowa gra zręcznościowa, zaprojektowana do współpracy z zestawami rzeczywistości wirtualnej. Zgodnie z tytułem gry, pozwala ona wcielić się w rolę orła i zakosztować swobody latania. Akcja Eagle Flight toczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości na terenie Paryża, który z jakiegoś powodu został całkowicie porzucony przez ludzi.

Windlands
Windlands

Zręcznościowe 25 października 2016

Trójwymiarowa gra platformowa, stworzona przez niezależne studio Psytec Games z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Rozgrywka, prezentowana z perspektywy pierwszej osoby, koncentruje się na eksploracji starożytnych ruin i miast – zadaniem gracza jest dotarcie do wyjścia lub portalu, jaki zabiera go do kolejnych lokacji.

PixelJunk VR Dead Hungry
PixelJunk VR Dead Hungry

Zręcznościowe 7 listopada 2017

Dynamiczna gra zręcznościowa opracowana przez studio Q-Games. Gracz wciela się w pracownika food trucka – jego zadaniem jest przygotowywanie posiłków dla atakujących go hord zombie, gdyż po nakarmieniu na powrót stają się oni ludźmi. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) – kiedy stworzone przez nas danie jest już gotowe, rzucamy nim w kierunku jednego z żywych trupów, a on po przemianie w człowieka ucieka nam sprzed oczu.

Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld
Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld

Zręcznościowe 2 października 2019

Platformówka przeznaczona przede wszystkim do kooperacyjnej zabawy z goglami VR. W Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld gracze przejmują kontrolę nad dziewczynką imieniem Carly i olbrzymim żniwiarzem, którzy przemierzają zaświaty.

Electronauts
Electronauts

Zręcznościowe 7 sierpnia 2018

Electronauts to utrzymane w futurystycznej konwencji połączenie gry z narzędziem do tworzenia muzyki, powstałe z myślą o goglach VR. Gracz osadzony zostaje w roli DJ-a, który remiksuje utwory różnych wykonawców. Za produkcję odpowiada studio Survios.