Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

146. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 146. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Roboforge
Roboforge

Strategiczne 17 lipca 2002

RoboForge to interesująca gra autorstwa zespołu Liquid Edge Games, w której każdy gracz może zbudować swojego własnego robota-wojownika, następnie wyszkolić go w sztuce walki i wystawić do pojedynku na internetowej arenie gladiatorów.

Rival Realms
Rival Realms

Strategiczne 15 czerwca 1997

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w średniowiecznym świecie fantasy, gdzie trzy rasy, ludzi, elfów i łuskoskórych, walczą o panowanie nad pozostałymi.

Vegas: Make it Big
Vegas: Make it Big

Strategiczne 17 października 2003

Strategia ekonomiczna stworzona przez zespół Deep Red Games, znany dzięki wyprodukowaniu takich popularnych ekonomicznych simów jak Monopoly Tycoon czy Beach Life. Gra pozwala graczom dorobić się fortuny w Las Vegas, królestwie kasyn, hoteli, itp.

Dominions 2: The Ascension Wars
Dominions 2: The Ascension Wars

Strategiczne 13 listopada 2003

Kontynuacja turowej strategii fantasy o tytule Dominions: Priests, Prophets & Pretenders. Zadaniem gracza jest wcielenie się w jednego z bogów świata gry i doprowadzenie go do ostatecznego zwycięstwa, czyli pozostania jedynym władcą zaprezentowanego uniwersum.

The Great Battles of Hannibal
The Great Battles of Hannibal

Strategiczne 15 grudnia 1997

The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

The Great Battles of Caesar
The Great Battles of Caesar

Strategiczne 15 kwietnia 1998

Trzecia gra z serii Wielkie Bitwy zawiera historyczną kampanię dziewięciu bitew wojsk Juliusza Cezara z Pompejuszem, który sprzeciwił się rządom cesarza wywołując wojnę domową w Imperium Rzymskim.

Golf Resort Tycoon
Golf Resort Tycoon

Strategiczne 11 maja 2001

Symulacja ekonomiczna budowy i zarządzania polem golfowym umożliwiająca nam stworzenie wymarzonego miejsca dla przedsiębiorców pragnących czynnego wypoczynku.

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Lethal Dreams: The Circle of Fate

Strategiczne 31 marca 2003

Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

La Grande Armee At Austerlitz
La Grande Armee At Austerlitz

Strategiczne 19 grudnia 2001

Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign. Pozwala graczom wpłynąć na wynik bitwy pod Austerlitz.

Skateboard Park Tycoon
Skateboard Park Tycoon

Strategiczne 10 września 2001

Skateboard Park Tycoon to połączenie strategii ekonomicznej w której tworzymy i utrzymujemy specjalne skate parki oraz gry akcji typu Tony Hawk’s Pro Skater.

Empires in Arms
Empires in Arms

Strategiczne 5 grudnia 2007

Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Arcturus
Arcturus

Strategiczne prace wstrzymane

Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier akcji. Obejmij dowództwo nad jedną z dwóch walczących nacji i doprowadź ją do zwycięstwa oraz jako pilot walcz w podniebnych starciach.

America Expansion Pack
America Expansion Pack

Strategiczne 2 listopada 2001

Dodatek do strategii czasu rzeczywistego opisującej historię Dzikiego Zachodu na przestrzeni lat 1820 - 1890. Rozszerza standardową grę między innymi o nowe misje, budynki i jednostki.

Ant War
Ant War

Strategiczne 2 października 2003

Gra strategiczna, w której kierujemy rozwojem mrowiska. Zaczynamy z niewielkim kopcem i małą grupą mrówek, a celem jest stworzenie zdumiewającego mrówczego imperium.

Squad Leader
Squad Leader

Strategiczne 24 października 2000

Gra strategiczna osadzona w realiach II Wojny Światowej o rozgrywce turowej wzorowanej na znanej z serii X–Com. Wcielamy się tu dowódcę oddziału żołnierzy których możemy prowadzić do boju w trzech historycznych kampaniach.

BCT: Brigade Combat Team
BCT: Brigade Combat Team

Strategiczne 13 stycznia 2000

Brigade Combat Team to gra strategiczno taktyczna, oparta na programie symulacyjnym JANUS, używanym przez armię amerykańską do szkolenia kadry dowódczej. Zawiera realistyczne scenariusze działań wojennych wykorzystujące aktualne mapy topograficzne.

Armored Task Force
Armored Task Force

Strategiczne 6 sierpnia 2001

Symulator nowoczesnego pola walki gdzie należy wykazać się najwyższymi umiejętnościami strategicznymi prowadząc do walki plutony czołgów i sprzętu zmechanizowanego.

Dragonfarm
Dragonfarm

Strategiczne 23 października 2002

Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

Deadlock II: Shrine Wars
Deadlock II: Shrine Wars

Strategiczne 28 lutego 1998

Sequel gry strategicznej rozgrywanej w systemie turowym, Deadlock, firmy Accolade. Pomimo tego, iż w stosunku do oryginału Deadlock II wzbogacono o szereg nowych opcji i możliwości rozgrywki oraz dodano nową fabułę, to gra nadal opiera się na podstawowych założeniach swego poprzednika i bardzo go przypomina.

Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Battle Isle '93: The Moon of Chromos

Strategiczne 8 lipca 1991

Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Rollercoaster Tycoon II: Time Twister
Rollercoaster Tycoon II: Time Twister

Strategiczne 21 października 2003

Drugi oficjalny dodatek do gry RollerCoaster Tycoon 2. Rozszerza on podstawową wersję gry o możliwość stworzenia parku rozrywki w stylu nawiązującym do odmiennych epok historycznych; począwszy od ery prehistorycznej i mitologicznej, poprzez średniowiecze, a na erze Rock & Rolla (lata 50-te) i przyszłości kończąc.

Airport Tycoon 2
Airport Tycoon 2

Strategiczne 13 lutego 2003

Gra strategiczna, w której wcielamy się w zarządcę współczesnego portu lotniczego. Produkcja stawia wiele wyzwań przed graczem (tzw. zdarzenia losowe, np. śnieżyce) i oferuje niemałą swobodę w kreowaniu wyglądu i działania lotniska. Do dyspozycji oddano 60 różnych budynków, 25 olbrzymich miast oraz mnóstwo elementów wyposażenia.

Swarog
Swarog

Strategiczne 19 kwietnia 2001

Rosyjski RTS, rozgrywający się w czasach carskiej Rosji, gdzie jako pogański bóg prowadzimy jedno z wybranych plemion do walki przeciwko wrogom.

City Trader
City Trader

Strategiczne 1 kwietnia 2001

Zostań rekinem giełdowym próbując swych sił na 70 różnych giełdach papierów wartościowych, prowadząc ryzykowne spekulacje na międzynarodowych rynkach walutowych.