Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

148. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 148. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
SimsVille
SimsVille

Strategiczne prace wstrzymane

Połączenie Sim City i The Sims to symulacja, gdzie tworzymy własne miasto zamieszkane przez simy. Należy zbudować właściwą infrastrukturę, która zaspokoi określone potrzeby mieszkańców.

Force 21
Force 21

Strategiczne 10 sierpnia 1999

Taktyczna strategia czasu rzeczywistego o tematyce wojennej, autorstwa studia Red Storm. Fabuła osadzona jest w XXI wieku, gdzie dochodzi do wybuchu III Wojny Światowej. Wykonujemy misje grupą żołnierzy w rozmaitych lokacjach. Gra posiada ładną, trójwymiarową grafikę oraz tryb dla wielu graczy.

Wall Street Trader 2000
Wall Street Trader 2000

Strategiczne 4 stycznia 2000

W ciągu dwóch lat trzeba zbudować finansowe imperium które zachwieje równowagą ekonomiczną świata. Kupować akcje i obligacje, spekulować cenami surowców, zdobywać nowe rynki zbytu aby opanować światową giełdę.

Arcturus
Arcturus

Strategiczne prace wstrzymane

Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier akcji. Obejmij dowództwo nad jedną z dwóch walczących nacji i doprowadź ją do zwycięstwa oraz jako pilot walcz w podniebnych starciach.

La Grande Armee At Austerlitz
La Grande Armee At Austerlitz

Strategiczne 19 grudnia 2001

Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign. Pozwala graczom wpłynąć na wynik bitwy pod Austerlitz.

The Great Battles of Hannibal
The Great Battles of Hannibal

Strategiczne 15 grudnia 1997

The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich
TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich

Strategiczne 16 stycznia 2000

Gra strategiczna opowiadająca o największej i najbardziej agresywnej kampanii lotniczej w całej historii działań wojennych, kiedy to na przestrzeni lat 1943 – 1944 zmasowane alianckie bombardowania zmusiły III Rzeszę do desperackiej obrony swych fabryk i instalacji przemysłowych.

Combat Command 2: Desert Rats!
Combat Command 2: Desert Rats!

Strategiczne 25 lipca 2001

Combat Command 2: Desert Rats! to dodatek do strategii turowej Combat Command 2: Danger Forward, pozwalający wszystkim zagorzałym strategom na sprawdzenie się w roli głównodowodzącego sił zbrojnych biorących udział w afrykańskich zmaganiach II Wojny Światowej.

Rider's World: I Want to Ride
Rider's World: I Want to Ride

Strategiczne 26 grudnia 2006

Ciekawe połączenie strategii oraz prostej zręcznościówki. Sprawujemy troskliwą opiekę nad wybranym przez siebie koniem, szkoląc zwierzę oraz przystępując do różnorakich wyzwań. Przewidziano też opcję dowolnej eksploracji świata gry.

Rider's World: Competition
Rider's World: Competition

Strategiczne 20 sierpnia 2007

Druga odsłona ciekawej serii, dotyczącej konieczności sprawowania opieki nad posiadanym koniem. Zwierzę można ponadto wystawiać do różnorakich turniejów jeździeckich, zgarniając atrakcyjne nagrody.

Left Behind: Tribulation Forces
Left Behind: Tribulation Forces

Strategiczne 15 listopada 2007

Druga część strategii bazującej na serii chrześcijańskich powieści. Gra oferuje 45 misji dla jednego gracza i 39 map przeznaczonych do sieciowych potyczek.

Sword of the Stars: Argos Naval Yard
Sword of the Stars: Argos Naval Yard

Strategiczne 17 czerwca 2009

Argos Naval Yard to kolejne rozszerzenie kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, zrealizowanej w konwencji 4X – Sword of the Stars. Jednakże nie jest ono tak rozbudowane, jak poprzednie 2 dodatki – Born of Blood i A Murder of Crows.

Heroes of Malgrimia: Kill the Dragon
Heroes of Malgrimia: Kill the Dragon

Strategiczne 6 lutego 2009

Samodzielny dodatek do drugiej części strategii turowej Heroes of Malgrimia. Opisywane rozszerzenie wprowadza do rozgrywki sporo nowych elementów, przede wszystkim nowy kontynent, nad którym władzę sprawują nieumarli.

The Continuum
The Continuum

Strategiczne 27 czerwca 2008

The Continuum to pierwsza produkcja stworzona przez chicagowskie studio developerskie Seven Lights, będąca połączeniem turowej strategii i RPG, przeznaczona do rozgrywek w trybie online. Jest ona ściśle związana z serią komiksów pod tym samym tytułem.

Hollywood Pictures 2
Hollywood Pictures 2

Strategiczne 10 kwietnia 2007

Dość złożona strategia ekonomiczna, w której zajmujemy się prowadzeniem własnej wytwórni filmowej. Zatrudniamy odpowiedni personel, dbając jednocześnie o finanse i dobrą reklamę.

War Wound
War Wound

Strategiczne 25 czerwca 2007

War Wound to połączenie taktycznej gry akcji oraz strategii czasu rzeczywistego. Za przygotowanie wymienione pozycji odpowiedzialna jest debiutująca na rynku elektronicznej rozrywki firma Apothecary Studios. Jej projekt wzoruje się natomiast na takich dziełach gatunku, jak Syndicate, Cannon Fodder oraz nieco bliższe naszym czasom Commandos 3.

Seven Years War
Seven Years War

Strategiczne 1 stycznia 1997

Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009
Commander in Chief: Geo-Political Simulator 2009

Strategiczne 22 lipca 2008

Rozbudowany symulator polityczny, w którym podejmujemy szereg skomplikowanych decyzji. Zabawa została podzielona na trzy tryby rozgrywki. W pierwszym z nich musimy pozostać u władzy jak najdłużej. Drugi, czyli scenariusze, przedstawia konkretne sytuacje. Wargame, ostatni tryb, jest przeznaczony do meczów wieloosobowych i stanowi strategię czasu rzeczywistego.

Beauty Factory
Beauty Factory

Strategiczne 19 stycznia 2007

Beauty Factory to pozycja stworzona przede wszystkim z myślą o żeńskiej stronie właścicieli komputerów osobistych klasy PC. Gra należy do grona strategii ekonomicznych, pozwalających na założenie firmy i zdobycie monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata kosmetyków.

TV Star
TV Star

Strategiczne 30 listopada 2000

Zostań wielką gwiazdą filmową w świecie telewizyjnej opery mydlanej, wspinając się po szczeblach kariery za pomocą wszelkich dostępnych sposobów.

Star Control 3
Star Control 3

Strategiczne 30 sierpnia 1996

Kosmiczna strategia, w której czekają nas wielkie bitwy gwiezdnych okrętów, kolonizacja planet, budowa kopalni, wydobycie surowców oraz inne obowiązki służące dobru naszej nacji.

Fallen Age
Fallen Age

Strategiczne prace wstrzymane

Wciel się w sytuację jednego z ludzi ocalałych przed zagładą z ręki Thothan, zgromadź wszystkie siły ludzkości, odbudowuj zniszczone miasta oraz odkryj zapomnianą technologię, wszystko to by pokonać znienawidzonych wrogów.

The Epsilon Conflict
The Epsilon Conflict

Strategiczne prace wstrzymane

The Epsilon Conflict to autorski projekt ekipy deweloperskiej O3 Games wspartej przez mistrzów świata w grze StarCraft - Guillaume'a Patry'ego i Victora Martyna. Tytuł łączy elementy strategii czasu rzeczywistego i cRPG oferując graczom możliwość pokierowania jedną z trzech skonfliktowanych frakcji. Prace nad grą zostały wstrzymane.

Tactica Online
Tactica Online

Strategiczne prace wstrzymane

Gra stworzona przez niezależne, australijskie studio developerskie, Imaginary Numbers. Projekt ten zalicza się do gier typu online, aczkolwiek jest dość nietypowym reprezentantem tego gatunku. Nietypowym, ponieważ walka w grze odbywa się turowo.