Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Eksploracyjne - Gry PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce eksploracyjne na platformę PC Windows ułożone według popularności.

Elea
Elea

Przygodowe 6 września 2018

Gra przygodowa, utrzymana w konwencji science fiction, za której stworzenie odpowiada studio Kyodai. Źródeł inspiracji dla deweloperów należy doszukiwać się w twórczości Arthura C. Clarke'a, Franka Herberta oraz Stanisława Lema. Akcję gry osadzono w 2093 roku, kiedy to tytułowa bohaterka dołącza do misji ratunkowej, by rozwikłać zagadkę zerwania łączności przez załogę statku Pilgrimage, wysłaną w kosmos w celu znalezienia planety nadającej się do skolonizowania. W trakcie zmagań akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Rozgrywka opiera się na eksploracji futurystycznych lokacji i rozwiązywaniu rozmaitych zagadek środowiskowych, polegających przede wszystkim na manipulacji systemami statku. Całość działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4, która zapewnia trójwymiarową oprawę graficzną na wysokim poziomie.

No Man's Sky
No Man's Sky

Akcji 12 sierpnia 2016

Utrzymana w stylistyce science fiction, sandboksowa gra akcji nastawiona na samotną zabawę. Za jej powstanie odpowiada studio Hello Games, znane wcześniej z barwnej zręcznościówki Joe Danger. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w niezbadanej dotąd części kosmosu, zaś rozgrywka ukazana została w dwojaki sposób. Eksplorację kolejnych zakątków wszechświata prowadzimy za sterami statku kosmicznego, niczym w rasowych produkcjach typu space-sim. Po wylądowaniu na nowo odkrytej planecie, gra pozwala na piesze poruszanie się po powierzchni. Akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby, zaś autorzy postawili na pełną swobodę co do sposobu prowadzenia rozgrywki. Odwiedzając kolejne miejsca, różniące się florą, fauną, a nawet składem atmosfery, możemy skupić się na eksploracji, pozyskiwaniu surowców lub walce z rozmaitymi drapieżnikami. Istotnym elementem gry jest system proceduralnego generowania świata, który odpowiada praktycznie za każdy jej element – od najdrobniejszych cech każdej z planet, po całe układy gwiezdne i galaktyki.

The Long Dark
The Long Dark

Akcji 1 sierpnia 2017

Zrealizowany w konwencji pierwszoosobowej sandboksowy symulator przetrwania, opracowany przez niezależną ekipę kanadyjskiego studia Hinterland. W jej skład weszli doświadczeni deweloperzy, mający za sobą współpracę m.in. z Relic Entertainment, Volition czy BioWare. Akcja gry przenosi nas do post-apokaliptycznego świata, ocalałego po wielkiej burzy geomagnetycznej. W sytuacji, w której nie działają żadne urządzenia elektroniczne, a dostęp do wody i jedzenia jest coraz trudniejszy, zadaniem graczy jest przetrwanie nadchodzącej srogiej zimy. Sandboksowy charakter gry i otwarta struktura świata pozwalają na sporą swobodę rozgrywki, kładąc nacisk na aspekty survivalowe oraz konieczność podejmowania trudnych wyborów moralnych. Jednocześnie na potrzeby gry stworzono interesującą historię fabularną, za którą odpowiada znana z God of War czy L.A. Noire Marianne Krawczyk. Oryginalność tytułu podkreśla nietypowa szata graficzna, autorstwa Hokyo Lima (m.in. League of Legends).

Unknown Fate
Unknown Fate

Przygodowe 6 września 2018

Oryginalna, surrealistyczna gra przygodowa stworzona przez studio MarsLitGames i wydana przez firmę 1C Company. Głównym bohaterem Unknown Fate jest mężczyzna o imieniu Richard, który zostaje przeniesiony do równoległego wymiaru. Tam doświadcza serii zaskakujących przygód, jest świadkiem wielu niecodziennych wydarzeń oraz spotyka oryginalne postacie, zwierzęta i dziwne istoty z innego świata, a także znajduje artefakty nieznanego pochodzenia. Stałym elementem zabawy są mnożące się w jej trakcie pytania, a wiele z nich pozostaje bez odpowiedzi. Unknown Fate przedstawia akcję z perspektywy pierwszej osoby. Trzon rozgrywki stanowi eksploracja otoczenia, odkrywanie kolejnych tajemnic onirycznego środowiska oraz rozwiązywanie zagadek opartych przede wszystkim na manipulacji przedmiotami i elementami otoczenia. Surrealistyczna, trójwymiarowa oprawa graficzna pasuje do klimatu całej produkcji. Dodatkowo Unknown Fate oferuje wsparcie dla zestawów wirtualnej rzeczywistości, ale nie są one konieczne do zabawy.

Zaginięcie Ethana Cartera
Zaginięcie Ethana Cartera

Przygodowe 25 września 2014

Zrealizowana w konwencji pierwszoosobowej mroczna przygodówka, stworzona przez polskie studio The Astronauts pod wodzą Adriana Chmielarza – legendy polskiego gamedevu i współzałożyciela grupy People Can Fly. W grze wcielamy się w posiadającego zdolności paranormalne detektywa Paula Prospero, który stara się rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia małego chłopca. Rozgrywka toczy się w rozległym, otwartym świecie i cechuje się dużą dozą nieliniowości, pozwalającej na swobodę eksploracji w poszukiwaniu kolejnych tropów. W mechanice rozgrywki zastosowano wiele unikalnych rozwiązań, dotyczących łączenia elementów kryminalnej układanki. Przemierzając posępne tereny doliny Red Creek, nasz protoplasta wykorzystuje swe zdolności, kontaktując się ze zmarłymi, doświadczając wizji i odwiedzając alternatywne wersje rzeczywistości. Wysokiej jakości oprawę graficzną gry stworzono przy pomocy Unreal Engine 3, posiłkując się technologią przetwarzania zdjęć prawdziwych lokacji w cyfrowe obrazy.

Observer
Observer

Przygodowe 15 sierpnia 2017

Pierwszoosobowy horror psychologiczny polskiego studia Bloober Team, znanego głównie za sprawą produkcji zatytułowanej Layers of Fear. Observer jest osadzony w cyberpunkowym uniwersum, w Krakowie roku 2084. W grze wcielamy się w postać Daniela Lazarskiego (w roli tej wystąpił Rutger Hauer, aktor znany m.in. z filmu Łowca androidów), detektywa zdolnego hakować ludzkie umysły. Fabuła gry zawiązuje się w momencie, gdy główny bohater otrzymuje wiadomość od zaginionego syna, który okazuje się wysoko postawionym inżynierem pracującym dla potężnej korporacji. Protagonista podejmuje śledztwo, prowadzące go do jednej z krakowskich kamienic, gdzie wykorzystując swoje umiejętności przeżywa mroczne wspomnienia lokatorów. Pod względem mechaniki Observer jest grą przygodową z akcją przedstawioną z pierwszej osoby. Przez większość czasu gracz przemierza mroczne lokacje i wchodzi w interakcje z różnymi elementami otoczenia oraz dozorcą kamienicy.

What Remains of Edith Finch
What Remains of Edith Finch

Przygodowe 25 kwietnia 2017

Poruszająca temat ulotności ludzkiego życia nietypowa gra przygodowa autorstwa niezależnego studia Giant Sparrow. Fabuła gry What Remains of Edith Finch stanowi zbiór krótkich historii, opowiadających o losach kolejnych członków pewnej amerykańskiej rodziny, obarczonej tajemniczą klątwą. Akcja poszczególnych epizodów toczy się na przestrzeni 100 lat w stanie Waszyngton, pełnym leśnych i górzystych scenerii, przywodzących na myśl kultowy serial Miasteczko Twin Peaks Davida Lyncha. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typową grą przygodową w perspektywie pierwszoosobowej. W zależności od kontrolowanej postaci, podczas zabawy zmienia się klimat oraz sposób rozgrywki, zaś cechą wspólną kolejnych opowieści jest fakt, że w finale każdej historii nasz protagonista ginie. Całość wiąże również postać tytułowej bohaterki, której celem jest odkrycie mrocznej tajemnicy swej rodziny i dowiedzenie się, dlaczego jest ona jedynym jej członkiem pozostającym przy życiu.

Firewatch
Firewatch

Przygodowe 9 lutego 2016

Zrealizowana w konwencji FPP niezależna gra przygodowa, będąca debiutem amerykańskiego studia Campo Santo. W skład ekipy weszli m.in. twórcy mający za sobą prace przy takich tytułach, jak The Walking Dead, Mark of the Ninja, BioShock 2 czy Brutal Legend. Akcja gry przenosi nas do wielkiego lasu w amerykańskim stanie Wyoming, gdzie poszukujący odskoczni od swoich problemów bohater, podejmuje pracę strażnika. Ta spokojna z pozoru praca komplikuje się w chwili, gdy na patrolowanym przez naszego protoplastę obszarze zaczynają zachodzić rozmaite niewyjaśnione zjawiska. Toczące się wydarzenia wiążą się z postacią szefowej bohatera – Delilah, z którą podczas gry utrzymujemy nieustanny kontakt radiowy. Istotnym aspektem rozgrywki jest więc także budowanie relacji z przełożoną, będącą jedyną postacią niezależną w grze. Rozgrywka koncentruje się wyłącznie na trybie single player, zaś za oprawę gry odpowiada popularny silnik Unity.

The Witness
The Witness

Logiczne 26 stycznia 2016

Pierwszoosobowa gra przygodowa z elementami logicznymi, opracowana przez twórcę gry Braid Jonathana Blowa i jego niezależne studio Thekla. Akcja gry osadzona została na sporej wielkości zagadkowej wyspie, z której z niewyjaśnionych przyczyn nagle zniknęli wszyscy ludzie. Zabawa sprowadza się do eksploracji rozległego świata, rozwiązywania zagadek logicznych oraz odnajdywania rozmaitych tropów i wskazówek, które pozwolą nam wyjaśnić kolejne sekrety tego miejsca. Mechanika rozgrywki może budzić skojarzenia z kultową serią Myst, a podczas zabawy musimy wykazać się niezwykłą cierpliwością, spostrzegawczością oraz umiejętnością łączenia w całość różnych elementów fabularnej układanki. Wiele rzeczy ma tu bowiem swoje ukryte znaczenie, a kluczowe wskazówki, symbole i znaki zostały zmyślnie zakamuflowane w otaczającym nas środowisku. Całość zrealizowana została w prostej, lecz urokliwej grafice 3D i przystosowana do współpracy z zestawami rzeczywistości rozszerzonej np. Oculus Rift.

Kholat
Kholat

Przygodowe 9 czerwca 2015

Pierwszoosobowy survival horror, opracowany przez rodzime studio deweloperskie IMGN.pro. Fabuła gry zainspirowana została prawdziwymi wydarzeniami, jakie rozegrały się w 1959 roku na Przełęczy Diatłowa w górach Ural. Znaleziono tam ciała 9 uczestników wyprawy wysokogórskiej, a przyczyny ich śmierci pozostały niewyjaśnione. Wiadomo jedynie, że większość z nich zmarła z powodu wyziębienia, a ślady wskazują, iż zmuszeni byli do ucieczki przed nieznanym niebezpieczeństwem. W grze eksplorujemy otwarty, skuty lodem świat, mając do dyspozycji jedynie mapę i kompas. Próbując odnaleźć drogę do celu, zmagamy się z czyhającymi na nas zagrożeniami. W grze nie przewidziano możliwości walki, a jedyną opcją ratunku jest ucieczka. Na potrzeby gry opracowano specjalny system, określany jako „fear manager”. W zależności od poczynań gracza, kształtuje on wszystkie czynniki, odpowiedzialne za budowanie atmosfery grozy, co sprawia, że każda kolejna rozgrywka przebiega nieco inaczej.

Obduction
Obduction

Przygodowe 24 sierpnia 2016

Zrealizowana w konwencji FPP gra przygodowa z elementami logicznymi, za której powstanie odpowiada studio Cyan, znane przede wszystkim za sprawą kultowej serii Myst. Stworzony jak jej duchowy spadkobierca Obduction opowiada historię bohatera, który odnajduje przedziwny organiczny artefakt zrzucony z nieba i zostaje przezeń porwany do nieznanego świata. Podczas zabawy musimy dowiedzieć się, gdzie tak naprawdę trafiliśmy, a następnie spróbować odnaleźć drogę powrotną do domu. Podobnie jak we wspomnianej serii Myst, kluczowym elementem zabawy jest sukcesywne odkrywanie świata i rządzących nim praw oraz wykorzystanie tej wiedzy do pokonania napotykanych przeszkód. Podczas gry koncentrujemy się więc wyłącznie na eksploracji oraz rozwiązywaniu kolejnych zagadek logicznych o zróżnicowanym stopniu trudności. Gra nie zawiera przy tym żadnych scenek przerywnikowych, a większość historii poznajemy dzięki eksploracji i analizie otoczenia oraz czytaniu odnalezionych dzienników.

Treasure Hunter
Treasure Hunter

Symulacje grudzień 2018

Stworzony przez studio Drago Treasure Hunter jest symulatorem, który pozwala wcielić się w dzierżącego wykrywacz metali poszukiwacza skarbów. Grę charakteryzują relatywnie prosta mechanika i ładnie wykonana oprawa graficzna.

The Stanley Parable
The Stanley Parable

Przygodowe 17 października 2013

Oryginalna gra przygodowa, stanowiąca ulepszoną komercyjną wersję wydanej w 2011 roku modyfikacji do gry Half-Life 2. Za jej powstanie odpowiada niezależne studio Galactic Cafe, założone przez twórców oryginalnego moda. Wcielamy się w postać tytułowego Stanleya – pracownika wielkiej korporacji, którego zadaniem jest wykonywanie poleceń, pojawiających się na ekranie komputera. Któregoś dnia jednak polecenia przestają napływać, co zmusza naszego bohatera do opuszczenia swojego stanowiska pracy i eksploracji budynku celem wyjaśnienia przyczyn sytuacji. Gra stanowi swoisty eksperyment narracyjny, w którym zamiast tradycyjnych mechanizmów zabawy skoncentrowano się na fabule, której przebieg kształtują sami gracze poprzez decyzje o wykonaniu bądź zignorowaniu kolejnych poleceń. Autorzy gry wyśmiewają szereg konwencji, stosowanych nagminnie we współczesnych grach i uciekają się do mocno absurdalnego humoru, potęgowanego przez wyjątkowo gadatliwego narratora.

Where The Water Tastes Like Wine
Where The Water Tastes Like Wine

Przygodowe 28 lutego 2018

Debiutanckie dzieło niezależnego studia Dim Bulb Games, powołanego do życia przez Johnnemanna Nordhagena – weterana branży, który pracował między innymi nad BioShock 2. Tytuł osadzono w amerykańskim folklorze, a fabuła koncentruje się na podróży i związanych z nią opowieściach. W trakcie zabawy wchodzimy w interakcję z innymi podróżnikami, a także napotykamy rozmaite społeczności – imigrantów z Europy, rodowitych mieszkańców kontynentu, czy wreszcie czarnoskórych niewolników. Gra przedstawia zarówno romantyczny obraz włóczęgi, jak i tragedię ludzi zmuszonych do opuszczenia swoich domów, prowokując nas do myślenia na tematy rzadko poruszane w interaktywnej rozrywce. Źródeł inspiracji dla twórców należy doszukiwać się w dziełach Marka Twaina, Jacka Kerouaca oraz Johna Steinbecka. Eksploracja otwartego, surrealistycznego świata odbywa się w trójwymiarze, jednak pewne jego elementy obserwujemy w 2D – oryginalna stylistyka jest dziełem artystki Kellan Jett.

Everybody's Gone to the Rapture
Everybody's Gone to the Rapture

Przygodowe 14 kwietnia 2016

Nietypowa gra przygodowa w konwencji FPP, przedstawiająca ostatni dzień z życia bohaterów w obliczu nieuchronnego końca świata. Za powstanie gry odpowiada studio The Chinese Room, znane z takich gier jak Amnesia: A Machine for Pigs oraz Dear Esther. Akcja gry toczy się w niewielkiej brytyjskiej wiosce, a każda rozgrywka trwa 60 minut i nie ma ściśle określonego celu. Otwarty świat gry zamieszkuje 6 niezależnych postaci, z których każda na swój sposób pragnie przeżyć ostatnie chwile życia. Wcielając się w jedną z nich mamy możliwość swobodnej eksploracji świata i wchodzenia w rozmaite interakcje z pozostałymi postaciami, kształtując w ten sposób losy i postępowanie poszczególnych bohaterów. Całość zaprojektowano w taki sposób, aby można było przechodzić grę wielokrotnie, za każdym razem odkrywając inne elementy i kreując zupełnie nową historię. Stworzony na silniku CryEngine 3 świat gry cechuje się zarazem sporą interaktywnością, oferując możliwość manipulacji niemal każdym obiektem.

Rime
Rime

Zręcznościowe 26 maja 2017

Trzecioosobowa gra zręcznościowa autorstwa hiszpańskiego studia Tequila Works, które w 2012 roku udanie zadebiutowało postapokaliptyczną platformówką Deadlight. Głównym bohaterem Rime jest mały chłopiec, który próbuje wydostać się z tajemniczej wyspy, skrywającej mroczny sekret z przeszłości. Aby mu się udało, najpierw musi rozwiązać serię zróżnicowanych zagadek. Pod względem mechaniki mamy tu do czynienia z grą akcji z silnymi akcentami platformowymi. Protagonista przemierza rozległy świat podzielony na kilka mniejszych sekcji, wspinając się po urwistych krawędziach i przeskakując nad przepaściami. Podczas zabawy musimy jednak wykazać się nie tylko zręcznością, ale także spostrzegawczością, gdyż niezwykle istotną rolę w grze pełni światło, dźwięk oraz dotyk (realizowany dzięki wykorzystaniu funkcji konsolki PS Vita oraz kontrolera DualShock 4). Całość wyróżnia się w pełni trójwymiarowym środowiskiem oraz kolorową oprawą wizualną w komiksowej stylistyce.

Robinson: The Journey
Robinson: The Journey

Przygodowe 7 lutego 2017

Zrealizowana w perspektywie pierwszoosobowej eksploracyjna gra przygodowa, stworzona z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości przez niemieckie studio Crytek, znane głównie za sprawą bestsellerowej serii Crysis. Akcja gry Robinson: The Journey toczy się na odległej, obcej planecie, łączącej tropikalną florę z prehistoryczną fauną w postaci potężnych dinozaurów. Powierzchnia planety usiana jest dodatkowo licznymi pozostałościami po zaawansowanej technologicznie, wymarłej cywilizacji. Podczas rozgrywki wcielamy się w postać młodego chłopca, który jako jedyny ocalał z katastrofy statku kosmicznego. Jego zadaniem będzie stopniowe odkrywanie obcego i tajemniczego lądu poprzez liczne przygody i wchodzenie w rozmaite interakcje z elementami otoczenia. Cechą wyróżniającą grę jest wykorzystanie najnowszej generacji autorskiego silnika CryEngine, który zapewnia wysokiej jakości oprawę graficzną, znacząco przewyższającą większość produkcji przeznaczonych do współpracy z goglami VR.

Kona
Kona

Przygodowe 17 marca 2017

Pierwszoosobowa gra przygodowa z elementami survivalowymi, będąca pierwszym większym projektem kanadyjskiego studia Parabole. Akcja gry toczy się w latach 70. XX wieku w północnych rejonach prowincji Quebec, a osią fabuły jest konflikt pomiędzy właścicielem najbardziej dochodowych kopalni miedzi w regionie, bogaczem W. Hamiltonem, a rdzenną społecznością lokalną, oskarżającą go o niszczenie świętych miejsc celem zwiększenia własnych zysków. Gracze wcielają się w rolę prywatnego detektywa, wynajętego przez Hamiltona po zdewastowaniu jego letniego domku w górach. Po przybyciu na miejsce okazuje się, że zarówno chlebodawca, jak i cała lokalna społeczność zaginęła bez śladu. Rozgrywka bazuje w głównej mierze na eksploracji, zbieraniu poszlak i rozwiązywaniu zagadek logicznych. Całość wzbogacona została jednak elementami survivalowymi, a do obowiązków gracza należy także dbanie o zdrowie i życie bohatera, stawiającego czoła różnym zagrożeniom, takim jak niskie temperatury, drapieżniki itp.

Dear Esther
Dear Esther

Przygodowe 14 lutego 2012

Dear Esther to przygodowa gra z perspektywą pierwszoosobową, o dość ciężkim i mrocznym klimacie. Zajmujemy się tu wyłącznie eksploracją otoczenia i słuchaniem strzępków opowieści, które musimy sami złożyć w spójną historię.

The Beginner's Guide
The Beginner's Guide

Przygodowe 1 października 2015

Oryginalna, oparta na narracji produkcja, stworzona przez niezależne studio Everything Unlimited. Jest to kolejne dzieło Davey'a Wredena – twórcy popularnego The Stanley Parable. Gra koncentruje się na historii jego skomplikowanej relacji z przyjacielem, legitymującym się jako „Coda”. On również jest twórcą gier wideo, a my otrzymujemy możliwość przejrzenia pokaźnej biblioteki 134 stworzonych przez niego tytułów. Są to swego rodzaju doświadczenia, prezentowane z perspektywy pierwszej osoby – ukończenie każdego z nich zajmuje raptem kilka minut, a pozbawiono je charakterystycznych dla gier wideo elementów, takich jak choćby nadrzędny cel, czy możliwość poniesienia porażki. Fabuła, będąca głównym elementem The Beginner’s Guide, opiera się na analizie ludzkiej psychiki i nie podlega jednoznacznej interpretacji. Gra działa w oparciu o technologię Source, z kolei zabawie towarzyszy komentarz samego Davey’a Wredena, stanowiący integralną część złożonej opowieści.

Gone Home
Gone Home

Przygodowe 15 sierpnia 2013

Oryginalna eksploracyjna gra przygodowa FPP, utrzymana w konwencji dramatu obyczajowego. Gone Home jest debiutancką produkcją niezależnego studia The Fullbright Company, którego członkowie wcześniej pracowali m.in. nad udanym dodatkiem Minerva’s Den do gry BioShock 2. Akcja Gone Home jest osadzona w Stanach Zjednoczonych w latach 90-tych ubiegłego wieku. Gracz wciela się w postać młodej Katy, która po roku spędzonym w Europie wraca do rodzinnego domu. Na miejscu jednak zastaje tylko puste mieszkanie. Aby dowiedzieć się, gdzie się podziali jej bliscy, Katy eksploruje opuszczony dom w poszukiwaniu notatek, dokumentów, nagrań i innych poszlak, które stopniowo odsłaniają fabułę gry. Pomimo dość powolnego tempa rozgrywki Gone Home skutecznie podtrzymuje atmosferę niepokoju i popycha gracza do szukania kolejnych wskazówek. Ze względu na niski budżet produkcja została zbudowana na popularnym silniku Unity i oferuje przyzwoitą oprawę 3D przy niewielkich wymaganiach sprzętowych.

Discovery Tour by Assassin's Creed: Ancient Egypt
Discovery Tour by Assassin's Creed: Ancient Egypt

Przygodowe 20 lutego 2018

Samodzielna produkcja oparta na trybie edukacyjnym do gry Assassin's Creed Origins. Autorzy Discovery Tour by Assassin’s Creed: Ancient Egypt pozwalają graczom odbyć wirtualną podróż po antycznym imperium faraonów i poznać rozmaite ciekawostki na temat życia codziennego jego mieszkańców, monumentalnych budowli, postaci historycznych czy choćby procesu mumifikacji.

Lifeless Planet
Lifeless Planet

Przygodowe 6 czerwca 2014

Utrzymana w klimatach science-fiction przygodowa gra akcji, opracowana przez niezależne studio Stage 2 przy wsparciu kampanii crowd-fundingowej. Bohaterem gry jest samotny astronauta, który wraz z całym zespołem badawczym został wysłany do zbadania nowo odkrytej planety, na której zdaniem naukowców rozwinęło się życie. Niestety podczas lądowania statek uległ awarii, rozbijając się w tym tajemniczym i jak się wkrótce okazuje – opustoszałym świecie. Poszukując członków swojej ekipy, nasz bohater odkrywa opuszczoną, radziecką stację badawczą, która wydaje się kryć w sobie szereg odpowiedzi, dotyczących przeszłości tego niezbyt gościnnego miejsca. Akcję gry oglądamy z perspektywy trzeciej osoby, a rozgrywka sprowadza się do eksploracji oraz rozwiązywania prostych zagadek, których celem jest z reguły odnalezienie drogi do pozornie niedostępnego miejsca. Pomoże nam w tym także specjalne mechaniczne ramię, służące m.in. do chwytania i przesuwania rozmaitych obiektów.

Betrayer
Betrayer

Akcji 24 marca 2014

Pierwszoosobowy horror niezależnego studia Blackpowder Games, złożonego z kilku byłych członków ekipy Monolith Productions (F.E.A.R., No One Lives Forever). Akcja toczy się w XVII wieku w kolonialnej Ameryce Północnej. Gracz musi zbadać tajemnicę zaginięcia mieszkańców brytyjskiej osady. Charakterystyczną cechą gry jest czarno-biała oprawa graficzna.