Data wydania: 16 grudnia 1999
Kontynuacja nietypowego połączenia horroru i gry akcji z elementami kojarzonymi do tej pory z produkcjami RPG. Tytuł opowiada o dalszych losach funkcjonariuszki Ayi Brei, która tropi potwory zagrażające ludziom.
Gracze
Kontynuacja horroru z elementami science fiction o rozbudowanej mechanice nawiązującej do produkcji RPG. Gracze ponownie kierują funkcjonariuszką Ayą Breą, która prowadzi śledztwo w sprawie tajemniczych ataków zmutowanych bestii.
Po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części Aya Brea porzuciła pracę w policji i dołączyła do FBI. Tam została funkcjonariuszką specjalnej grupy operacyjnej MIST, która bada wszelkie sygnały dotyczące działań potworów w USA. Pewnego dnia otrzymuje komunikat o dziwnych wydarzeniach w Akropolis Tower. Na miejscu napotyka nowy rodzaj stworów, które potrafią upodabniać się do ludzi. W toku śledztwa wpada na ślad podziemnego ośrodka badawczego, który może skrywać odpowiedzi na pytania dotyczące kolejnych ataków monstrów na ludzi.
Kontynuacja hitu z 1998 roku rozwija pewne elementy oryginału i wnosi kilka zmian do mechaniki. Podczas eksploracji kolejnych miejsc kamera prezentuje akcję z konkretnej, ustalonej przez autorów perspektywy, podobnie jak w pierwszych odsłonach serii Resident Evil. Autorzy zrezygnowali z paska Active Time Bar, który decydował o szybkości ruchów głównej bohaterki, a także losowych konfrontacji. Przeciwnicy są teraz cały czas widoczni na mapie, co pozwala posiadaczowi PS1 planować ruchy i opracowywać rozmaite taktyki działania. Podczas przygody Aya zdobywa doświadczenie i rozwija umiejętności. W sequelu powraca również, choć w nieco ograniczonej formie, możliwość modyfikowania swojego ekwipunku. Specjalne umiejętności wykorzystujące Parasite Energy tym razem zostały podzielone na cztery żywioły: związane z ogniem i wiatrem ofensywne czary i mające swoje źródło w wodzie i ziemi zdolności obronne.
Twórcy przygotowali kilka dodatkowych trybów, które odblokowują się po ukończeniu podstawowego modułu. Oferują one większe wyzwanie, zwiększając poziom trudności lub pozwalają raz jeszcze ukończyć całość z zebranym już wcześniej ekwipunkiem i doświadczeniem.
Parasite Eve II jest przeznaczona dla starszych graczy, między innymi ze względu na przedstawioną brutalność i elementy grozy. Tytuł wyróżnia się pod względem oprawy w bibliotece tytułów na PS1. Jednym z licznych atutów dzieła Squaresoft są wstawki FMV, które prezentują istotne dla fabuły wydarzenia.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation 1
Producent: Square Enix
Wydawca: Square Enix
Ograniczenia wiekowe: 18+
Jeżeli pamiętacie jeszcze czasy pierwszego PlayStation, to ta wiadomość powinna Was ucieszyć. Firma Square Enix zdecydowała się zarejestrować znak towarowy Parasite Eve w Europie. Oznacza to remaster dwóch zakurzonych części czy ponowne otwarcie serii? Tego jeszcze nie wiemy, ale marki nie rejestruje się bez powodu.
gry
Konrad Serafiński
25 listopada 2018
Średnie Oceny:
Średnia z 51 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
game _hunter
Ekspert
2019.07.01
Mechanika gry zmieniła się w porównaniu do pierwszej części i to zaleta, bo zmieniła się na lepszą. Bardzo przypomina Resident Evil (ekwipunek, save room ze skrzynią z przedmiotami, klimatyczna oprawa dźwiękowa). Parasite Eve 2 wypada lepiej niż wspomniana wyżej seria z zombiakami dzięki elementom RPG. Świetna fabuła, duże lokacje, ale niestety bardzo trudne zagadki, które potrafią zablokować na długie godziny a nawet dni.
game _hunter Pretorianin
Mechanika gry zmieniła się w porównaniu do pierwszej części i to zaleta, bo zmieniła się na lepszą. Bardzo przypomina Resident Evil (ekwipunek, save room ze skrzynią z przedmiotami, klimatyczna oprawa dźwiękowa). Parasite Eve 2 wypada lepiej niż wspomniana wyżej seria z zombiakami dzięki elementom RPG. Świetna fabuła, duże lokacje, ale niestety bardzo trudne zagadki, które potrafią zablokować na długie godziny a nawet dni.
zanonimizowany947165 Generał
Bardzo fajny klasyk szkoda że nie powstał remaster/remake