Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPCPS2XBOXGCN
Okładka NASCAR: SimRacing (PC)

NASCAR: SimRacing

NASCAR Thunder 2005

NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR.

Wyścigi | samochodowe | NASCAR

Okładka NASCAR: SimRacing (PC)

data premiery gry:

31sie2004

PS2 XBOX

4wrz2004

GCN

15lut2005

PC
Kolekcja gier
Obserwuj grę

NASCAR: SimRacing to kolejna propozycja sportowego oddziału Electronic Arts. Warto dodać, iż firma ta zapewniła sobie wyłączność na wydawanie gier traktujących o tematyce wyścigów NASCAR. Pomimo tego, iż edycję 2005 wyprodukowano w głównej mierze z myślą o posiadaczach najnowszych konsol, to pecetową konwersję nakierowano na miłośników konkurencyjnej serii NASCAR Racing. W porównaniu z wersjami na next-geny zabawa jest przede wszystkim znacznie bardziej realistyczna przy czym wszystko zależy od preferencji samego gracza, równie dobrze może pozostać on przy zręcznościowym modelu jazdy.

Podstawowa innowacja, która wyróżnia opisywany tytuł na tle jego poprzedników i konkurencyjnych produktów to zastosowanie rozbudowanego trybu kariery. Wzorem chociażby popularnego TOCA Race Drivera gracz wciela się w postać niedoświadczonego kierowcy, któremu dopiero marzy się kariera w ekskluzywnej lidze NASCAR. Rozpoczynając zabawę stacza on pojedynek z jednym z lokalnych mistrzów kierownicy, wygrana otwiera przed nim możliwość wystartowania w profesjonalnym teamie. Sterowana postać w miarę kolejnych zwycięstw awansuje do wyższych lig, warto dodać, iż pojazdy, za kierownicami których przyjdzie zasiąść są coraz silniejsze. Początkowo są to lekko przerobione seryjne wozy, pod koniec gry prawdziwe demony prędkości, które z tradycyjnymi autami nie mają nic wspólnego. Wszystko to też przekłada się na poziom trudności, o ile opanowanie podstawowych aut nie powinno sprawiać problemów, o tyle utrzymanie na zakrętach kilkusetkonnych bestii jest niemałym wyzwaniem. Sympatycy realistycznych rozwiązań mogą oczywiście dowolnie zmieniać ustawienia w swoich pojazdach, tak aby możliwie jak najlepiej dopasować je do danej trasy. Warto zaznaczyć, iż wszystkie zaprezentowane puchary są prawdziwe, nie powinno dziwić to, iż EA Sports zakupiło pełną licencję na wykorzystanie nazw lig, teamów czy też obiektów. Autorzy edycji 2005 zadbali także o wiele innych atrakcji, jedną z nowości jest tryb Intimidator, w którym gracz za każde posunięcie na torze jest nagradzany bądź też karany wirtualnymi punktami. Wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w trakcie wyścigu, osobnik o złej reputacji jest obiektem częstych i agresywnych ataków ze strony innych kierowców. Zwolennicy klasycznych rozwiązań mogą skorzystać ze wszystkich trybów znanych z poprzednich edycji gry, między innymi standardowego sezonu NASCAR.

Oprawa wizualna gry stoi na bardzo wysokim poziomie, na jednym torze znajduje się kilkadziesiąt szczegółowo odwzorowanych pojazdów. Spory nacisk położono też na realistyczne odwzorowanie odczucia wysokich prędkości, z którymi poruszają się bolidy NASCAR.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-43  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 7,8 / 10 na podstawie 178 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe NASCAR: SimRacing

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe NASCAR Thunder 2005

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 2 GHz
  • 256MB RAM
  • karta grafiki 64MB (GeForce 4 lub lepsza)
  • 3 GB HDD
Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • kierownica
  • dodatkowo (PS2): Network Adaptor
Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

  • Wykorzystuje:
  • kierownica
  • dodatkowo (XBOX): Xbox Live!
NASCAR: SimRacing - recenzja gry
NASCAR: SimRacing - recenzja gry

Recenzja 1 kwietnia 2005, 11:05

Kolejny ważny aspekt kariery związany jest z koniecznością prowadzenia badań. Mogą one obejmować między innymi aerodynamikę pojazdu, jego przyczepność czy też moc silnika. Do wyboru mamy kilka wariantów badań. Poszczególne opcje różnią się pomiędzy sobą ceną. Aby móc szybciej zdobyć dany upgrade (na przykład już po jednym zamiast trzech wyścigów) należy wyłożyć więcej pieniążków. Sumy te nie są jednak kolosalne. W moim przekonaniu warto jest przeznaczać na ten cel duże ilości zielonych banknotów, tak aby móc szybciej nacieszyć się danym usprawnieniem. Zdobycie upgrade’u nie jest jednoznaczne z poprawieniem osiągów danej maszyny. Aby móc wykorzystać zdobyte już „dopałki”, należy zbudować bolid od zera. Z racji tego, iż operacja ta wymaga już wyłożenia co najmniej kilkuset tysięcy dolarów, nie powinno się jej wykonywać zbyt często. Z drugiej strony jednak, elementu tego nie można całkowicie pomijać, gdyż zaowocuje to zapewne sporymi problemami związanymi z dorównaniem znajdującej się na torze konkurencji. Korzystając z okazji warto wspomnieć o pewnej drobnostce. Wygląd konstruowanego bolidu można w niewielkim stopniu dostosowywać do własnych upodobań. Zmiany obejmują głównie kolorystykę nadwozia.

PC
PS2
XBOX
GCN