Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka Naruto: Uzumaki Chronicles 2 (PS2)

Naruto: Uzumaki Chronicles 2 PS2

Kontynuacja gry akcji firmy Bandai Namco, bazującej na słynnym japońskim cyklu mangi i anime z nastoletnim wojownikiem Naruto w roli głównej.

Akcji | seriale animowane | ninja | manga i anime | Naruto

Sony PlayStation 2
Okładka Naruto: Uzumaki Chronicles 2 (PS2)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PS2:

4września2007

Naruto: Uzumaki Chronicles 2 to gra akcji, będąca kolejną pozycją z japońskiego cyklu z Naruto w roli głównej. Wszystkie produkty z owej serii zostały przygotowane na kanwie kultowego anime, stworzonego przez Masashiego Kishimoto. Zarówno gra, jak i jej kreskówkowy pierwowzór przedstawia perypetie tytułowego bohatera, będącego adeptem sztuki ninjutsu.

Niniejszy tytuł odznacza się zupełnie nową, niespotykaną dotąd fabułą. Zadanie użytkownika w głównej mierze skupia się na pokonaniu starożytnej organizacji, która po wielu wiekach nieobecności powraca do życia. Jej przedstawiciele zamierzają przejąć władzę i zaprowadzić terror na skalę globalną. Tylko Naruto i jego towarzysze są w stanie przeciwstawić się totalitarnym zapędom owej organizacji.

Do dyspozycji gracza oddano rozbudowany wachlarz postaci, doskonale znanych miłośnikom wspomnianego cyklu. Poza tytułowym bohaterem w ich szeregach znajduje się również Shikamaru, Rock Lee, Kakashi, Guy, Sasuke i Choji. Każdy z nich cechuje się indywidualnym stylem walki oraz posiada unikalne umiejętności. Takie elementy, jak zręczność, szybkość, siła i ciosy specjalne, rozwija się w miarę sukcesywnego zdobywania kolejnych punktów.

Pokonując każdy z szesnastu rozbudowanych poziomów użytkownik wykorzystuje szeroki arsenał broni oraz posługuje się licznymi ciosami wykończeniowymi (poszczególne postaci odznaczają się własnymi atakami). W trudnych sytuacjach ma się sposobność skorzystania z pomocy jednego z towarzyszy, przyłączającego się do walki lub dostarczającego niezbędne power-upy. Za każde wygrane starcie otrzymuje się adekwatną ilość pieniędzy.

Developerzy uraczyli fanów serii szerokim spektrum trybów, wśród których pojawia się zarówno moduł zabawy w pojedynkę, jak również system wieloosobowy. W multiplayerze graczom pozwolono nie tylko na rywalizowanie między sobą, ale również dano im sposobność do współpracy. Z tego też względu niniejsza pozycja oferuje sześćdziesiąt wymagających misji (z czego 10 składa się na fabułę, a pozostałe 50 to dodatkowe zadania niepowiązane z opowiedzianą historią) oraz siedem unikalnych mini-gier.

Co więcej, zaliczając kolejne poziomy odblokowuje się rozbudowany wachlarz interesujących bonusów, jak chociażby kolejne postaci, krótkie filmiki z kreskówkowego pierwowzoru, utwory muzyczne czy karty. Istotny element niniejszej pozycji stanowi jej przestrzenna oprawa wizualna, wykonana w stylu dalekowschodniego anime.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.05 / 10 na podstawie 651 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 99 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Naruto: Uzumaki Chronicles 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Naruto: Uzumaki Chronicles 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci 8 MB

Naruto: Uzumaki Chronicles 2 - recenzja gry

Recenzja 31 marca 2008, 11:01

Przed każdą misją można wybrać trzyosobowy zespół. Oznacza to że podczas każdego zadania możemy przełączać się pomiędzy postaciami, wciskając odpowiedni przycisk. Sporym ułatwieniem jest fakt, iż każda z postaci posiada osobny pasek życia, więc jeśli jeden z naszych wojowników zginie, zastępuje go nowy. Oczywiście wszystko ma swoje granice i po trzech zgonach kończymy grę. Jednak „Game Over” w tej grze niełatwo ujrzeć. Dlaczego? Ponieważ Naruto: Uzumaki Chronicles 2 redefiniuje pojęcie „łatwa gra”. Wynika to z kilku czynników. Jak już wspominałem, nasze postaci posiadają na starcie potężne ataki, którymi likwidują zastępy wrogów bez zadyszki. Dodajmy do tego fakt, że sama zmiana postaci podczas walk również nie ma sensu, ponieważ sam Naruto radzi sobie ze wszystkimi bez problemów. Sztuczna inteligencja również kuleje. Przeciwnicy atakują nas bez jakiejkolwiek taktyki, po prostu gdy nas widzą, nacierają frontalnie. Czasami, gdy wbiegniemy w tłum przeciwników, Ci są w stanie nas okrążyć. Częściej jednak blokują się przy różnych kamieniach i innych elementach przyrody.