Data wydania: 5 listopada 2024
Taktyczne RPG koncentrujące się na turowych potyczkach kilkoosobowych oddziałów. Metal Slug Tactics jest produkcją poboczną w stosunku do automatowego cyklu firmy SNK i pozwala dowodzić postaciami znanymi ze strzelankowych odsłon.
Gracze
OpenCritic
Metal Slug Tactics to taktyczne RPG wzbogacone elementami roguelike. Projekt opracowało francuskie Leikir Studio, mające na koncie Isbarah oraz Wondershot. W produkcji pomagały firmy SNK i DotEmu.
Scenariusz obraca się wokół Donalda Mordena, czyli głównego łotra całej serii. Ostatnie lata spędził on w ukryciu po serii przegranych z tzw. oddziałem Sokołów Wędrownych (ang. The Peregrine Falcons Squad), czyli grupą bohaterów, którymi kierowaliśmy w poprzednich odsłonach marki. Złoczyńca nie był jednak bezczynny. Po kryjomu odbudowywał swoją potęgę, aby w końcu skutecznie przeprowadzić zamach stanu w jednym z krajów. Teraz szykuje się na podbój reszty świata ze swoją nową armią.
The Peregrine Falcons będą musieli przedrzeć się przez nieprzyjacielskie siły do Mordena i powstrzymać go, nim zdąży rozpętać wielką wojnę.
Metal Slug Tactics to taktyczne RPG będące spin-offem klasycznego cyklu automatowych strzelanek. Podczas zabawy wydarzenia obserwujemy z perspektywy izometrycznej, a zabawa koncentruje się na toczeniu starć za pomocą turowego systemu walki.
Podczas zabawy kierujemy oddziałem, który kompletujemy z galerii dobrze znanych fanom marki postaci, takich jak Marco, Eri, Fio czy Tarma. Każda ma inny ekwipunek i zdolności specjalne, a wygrane wymagają dobrej współpracy członków drużyny. Gra mocno premiuje jednoczesne ataki przeprowadzane na jeden cel, co zapewnia duże bonusy do zadawanych obrażeń.
Istotnym elementem rozgrywki jest pasek adrenaliny, napełniany podczas skutecznych akcji bitewnych. Gdy osiągnie maksimum gracz uzyskuje dostęp do potężnych technik specjalnych, siejących spustoszenie w szeregach wrogów. Kluczową rolę odgrywa również możliwość wzywania wsparcia w krytycznych sytuacjach. Może mieć ono postać np. ostrzału artyleryjskiego, nalotu bombowego lub zrzutu metal sluga, czyli małego czołgu, którym mogą pokierować nasi podwładni.
W trakcie potyczek bohaterowie gromadzą doświadczenie, co pozwala z misji na misje rozwijać ich statystyki oraz odblokowywać nowe zdolności i bronie.
Metal Slug Tactics oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.
Mimo zmiany gatunku i kamery projekt zachowuje specyficzny styl wizualny najlepszych odsłon serii. Dodatkową atrakcją jest muzyka, której autorem jest Tee Lopes, czyli kompozytor soundtracków do takich produkcjach, jak Sonic Mania, League of Legends czy Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Nintendo Switch
PlayStation 4
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S
Producent: Leikir Studio
Wydawca: Dotemu
Ograniczenia wiekowe: 12+
Listopad należał do wyjątkowo obfitych miesięcy pod względem RPG-owych premier. Znalazło się tu miejsce zarówno na głośne gry pokroju Metal Slug Tactics czy Mario & Luigi: Brothership, jak i na tytuły mniejszego kalibru, na czele z Mirthwood, Alaloth czy Elin.
gry
Krystian Pieniążek
3 grudnia 2024
Słynna dwuwymiarowa strzelanka została przerobiona na grę turową. Metal Slug Tactics umiejętnie łączy klimat oraz dynamikę serii z taktycznym zacięciem. Takie połączenie naprawdę działa, ale pozostawia z pewnym niedosytem – chciałoby się więcej!
opinie
Patryk Manelski
24 listopada 2024
Nie potwierdziły się obawy o skasowaniu projektu Metal Slug Tactics. Na grę jednak sporo jeszcze poczekamy.
gry
Adrian Werner
18 grudnia 2023
Na kanale DotEmu pojawił się krótki materiał z gry Metal Slug Tactics, prezentujący, jak ma wyglądać rozgrywka w zapowiedzianej w tym roku taktycznej turówce.
gry
Miriam Moszczyńska
12 sierpnia 2021
W trakcie Summer Game Fest zapowiedziano Metal Slug Tactics, czyli taktyczną turówkę będącą spin-offem klasycznego cyklu automatowych strzelanek studia SNK.
gry
Adrian Werner
10 czerwca 2021
Wymagania sprzętowe gry Metal Slug Tactics:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2550K / AMD FX-6300, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GT 730 / 1 GB Radeon HD 7570 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4570 / AMD Ryzen 5 1400, 12 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 650 Ti / 1 GB Radeon HD 7770 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ereboss
Ekspert
2025.04.03
Metal Slug Tactics to takie Into The Breach na sterydach z pewnymi problemami. Nie jestem fanem gier taktycznych ale Metal Slug Tactics to ten typ gry, który widzi się pierwszy raz i ma się ochotę w to zagrać bo wygląda fajnie. Grałem w Into The Breach bo miałem takie samo wrażenie kiedyś, bynajmniej w moim przypadku xD. Przyznać trzeba że gra wygląda naprawdę fajnie w tym pixel arcie. Jest kolorowo, do tego wiele różnorakich animacji od npc’ów, pojazdów po małe rzeczy na które nie zwraca się uwagi. Muzyka też jest fajna, kojarzyła mi się z grami automatowymi z lat 90, i ten speaker w tle, świetnie brzmi jak wymawia swoje kwestie. Przyjemnie się ogląda tą grę. Metal Slug Tactics mocno inspiruje się Into The Breach. Ale ma też kilka swoich pomysłów ale i też nietrafionych elementów. Przykładem ulepszenia tej formuły jest synchronizacja. Wystarczy że nasze postacie znajdą się w tym samym polu rażenia do przeciwnika to będą wykonywać akcję wspólnie. Powoduje to że zadajemy większe obrażenia przeciwnikowi. Przyznać trzeba że gra jest dynamiczna jak na turówkę. Im więcej się poruszamy tym mamy większą obronę i zdobywamy więcej punktów adrenaliny. Za punkty z adrenaliny kupujemy sobie specjalne umiejętności które postać posiada. Jak widać opłaca się poruszać po mapie. Gra reklamuje się jako Roguelike i ten element wypada dużo słabiej niż w Into The Breach. Przede wszystkim mapy nie są losowo generowane mamy zestaw ponad 100 map które losowo wybierają się podczas rozgrywki. Wrogowie, misje i nagrody generują się losowo na mapie. Mamy podział na 4 regiony jak w Into The Breach. Niestety każdy region ma przypisanego bossa więc nie ma mowy o jakimś losowym zestawie bossów dla regionu a szkoda. Zdobywanie XP i przedmiotów wygląda podobnie jak w Into The Breach ale Metal Slug Tactics jest jedna mała zmiana. W Into The Breach jak udało się nam wygrać grę to mogliśmy zostawić sobie jedną postać która była już wymaksowana i posiadała jakieś umiejętności lub bonusy. A to większe obrażenia, HP itd… W Metal Slug nie mamy czegoś takiego jak wygramy grę to tracimy wszystko i zaczynamy od początku. Szkoda bo to element ułatwiający grę, a na wyższych poziomach trudności Metal Slug jest ciężką grą. Ja grałem tylko na 1 i 2 poziomie 3 już jest ciężki a 4 to sobie nawet nie wyobrażam xD. Zresztą aby odblokować 4 poziom trudności trzeba ukończyć trzeci. W grze odblokowujemy nowe zestawy broni i postacie. Każdymi broniami i postaciami gra się inaczej więc jakaś taktyka tutaj jest xD. No i są jeszcze maszyny którymi możemy sterować. Reasumując jest to naprawdę piękna i dynamiczna gra z fajnym gameplayem, trudna na wyższych poziomach trudności. Nie ma tutaj dużej ilości losowych elementów. Może szybciej się znudzić niż Into The Breach bo ta regrywalność jest tutaj mniejsza. Może w przyszłości będą jakieś aktualizacje które pododają jakieś nowe tryby itd… Grałem na PS5 Silm i grę wywaliło mi 2 razy. Miałem błąd że postaci mi raz zniknęła z pola gry a drugim razem nie miała rąk xD. Ogólnie polecam bo można się wciągnąć na kilka godzin.
Szugob
Ekspert
2025.01.24
Z dużo pewnością siebie stawia na arcade'owe podejście do taktycznych turówek. Walkę traktuje jak pojedynki szachowe. Dynamikę wprowadza synchro między postaciami i nacisk na poruszanie się.
ereboss
Ekspert
2025.04.03
Ocena OpenCritic
63% rekomendacji (81)
Nintendo Life
Echo Apsey
CGMagazine
Jordan Biordi
RPG Fan
Jerry Williams
MonsterVine
Diego Escala
The Outerhaven Productions
Keith Mitchell
Bieniu05 Generał
na jakiej to zasadzie bedzie offline czy online
RoyPremium Konsul
Po co robić grę taktyczną na podstawie marki opartej o gameplay zręcznościowy i szybką rozgrywkę? Jak chcą to przecież mogą uczciwie kolejną część wypuścić jako shooter 2D, nie będzie to wielki hit, ale jest miejsce na takie gry na rynku. A jakby byli mądrzy to by zrobili strzelankę w stylu Space Marine 2 i tylko by liczyli napływające dziesiątki milionów, bo mało jest takich gier i jak widać jest na nie ochota. A marka jest fajna, bo oferuje granie i facetami i kobietami, więc trochę inkluzywności jest, a przy tym nie ma kontrowersji, bo morduje się kosmitów i nazistów, do tego ze sporą dawką humoru, więc nawet family friendly content by z tego był.
ereboss Konsul
Metal Slug Tactics to takie Into The Breach na sterydach z pewnymi problemami.
Nie jestem fanem gier taktycznych ale Metal Slug Tactics to ten typ gry, który widzi się pierwszy raz i ma się ochotę w to zagrać bo wygląda fajnie. Grałem w Into The Breach bo miałem takie samo wrażenie kiedyś, bynajmniej w moim przypadku xD.
Przyznać trzeba że gra wygląda naprawdę fajnie w tym pixel arcie. Jest kolorowo, do tego wiele różnorakich animacji od npc’ów, pojazdów po małe rzeczy na które nie zwraca się uwagi. Muzyka też jest fajna, kojarzyła mi się z grami automatowymi z lat 90, i ten speaker w tle, świetnie brzmi jak wymawia swoje kwestie. Przyjemnie się ogląda tą grę.
Metal Slug Tactics mocno inspiruje się Into The Breach. Ale ma też kilka swoich pomysłów ale i też nietrafionych elementów. Przykładem ulepszenia tej formuły jest synchronizacja. Wystarczy że nasze postacie znajdą się w tym samym polu rażenia do przeciwnika to będą wykonywać akcję wspólnie. Powoduje to że zadajemy większe obrażenia przeciwnikowi. Przyznać trzeba że gra jest dynamiczna jak na turówkę. Im więcej się poruszamy tym mamy większą obronę i zdobywamy więcej punktów adrenaliny. Za punkty z adrenaliny kupujemy sobie specjalne umiejętności które postać posiada. Jak widać opłaca się poruszać po mapie. Gra reklamuje się jako Roguelike i ten element wypada dużo słabiej niż w Into The Breach. Przede wszystkim mapy nie są losowo generowane mamy zestaw ponad 100 map które losowo wybierają się podczas rozgrywki. Wrogowie, misje i nagrody generują się losowo na mapie. Mamy podział na 4 regiony jak w Into The Breach. Niestety każdy region ma przypisanego bossa więc nie ma mowy o jakimś losowym zestawie bossów dla regionu a szkoda. Zdobywanie XP i przedmiotów wygląda podobnie jak w Into The Breach ale Metal Slug Tactics jest jedna mała zmiana. W Into The Breach jak udało się nam wygrać grę to mogliśmy zostawić sobie jedną postać która była już wymaksowana i posiadała jakieś umiejętności lub bonusy. A to większe obrażenia, HP itd… W Metal Slug nie mamy czegoś takiego jak wygramy grę to tracimy wszystko i zaczynamy od początku. Szkoda bo to element ułatwiający grę, a na wyższych poziomach trudności Metal Slug jest ciężką grą. Ja grałem tylko na 1 i 2 poziomie 3 już jest ciężki a 4 to sobie nawet nie wyobrażam xD. Zresztą aby odblokować 4 poziom trudności trzeba ukończyć trzeci. W grze odblokowujemy nowe zestawy broni i postacie. Każdymi broniami i postaciami gra się inaczej więc jakaś taktyka tutaj jest xD. No i są jeszcze maszyny którymi możemy sterować.
Reasumując jest to naprawdę piękna i dynamiczna gra z fajnym gameplayem, trudna na wyższych poziomach trudności. Nie ma tutaj dużej ilości losowych elementów. Może szybciej się znudzić niż Into The Breach bo ta regrywalność jest tutaj mniejsza. Może w przyszłości będą jakieś aktualizacje które pododają jakieś nowe tryby itd… Grałem na PS5 Silm i grę wywaliło mi 2 razy. Miałem błąd że postaci mi raz zniknęła z pola gry a drugim razem nie miała rąk xD. Ogólnie polecam bo można się wciągnąć na kilka godzin.