
Dodatek do gry Doom II: Hell on Earth
Data wydania: 26 grudnia 1995
Przygotowany przez studio id Software we współpracy z firmą GT Interactive zestaw dodatkowych map do wydanej w 1994 roku gry Doom II: Hell on Earth. W skład pakietu zatytułowanego Master Levels for Doom II weszło 20 całkiem nowych map (plus jedna ukryta), przygotowanych na licencji i pod nadzorem id Software przez kilku niezależnych twórców.
Gracze
Steam
Master Levels for Doom II to przygotowany przez studio id Software we współpracy z firmą GT Interactive zestaw dodatkowych poziomów do wydanej w 1994 roku strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth. Produkcja jest odpowiedzią twórców gry na zalewającą Internet lawinę nieoficjalnych (i często odpłatnych) pakietów map, tworzonych przez graczy, pragnących wzbogacić się na ogromnej popularności Dooma.
W skład zestawu weszło dwadzieścia nowych poziomów, przygotowanych na licencji i pod nadzorem studia id Software przez kilku niezależnych twórców, takich jak John W. Anderson, Jim F. Flynn, Christen David Klie, Sverre Andre Kvernmo, Tom Mustaine oraz Tim Willits. W grze znalazł się także ukryty, 21-szy poziom o nazwie The Express Elevator to Hell. Ze względu na specyfikę zestawu, poszczególne mapy nie są połączone w typowe dla gier z serii Doom epizody, a każda z nich stanowi odrębną całość. Pod względem jakości, w niczym nie ustępują one jednak oryginalnym poziomom z gry, a w niektórych aspektach nawet je przewyższają.
Warto jednocześnie zauważyć, że na nośniku z dodatkiem znalazła się dodatkowo imponująca kolekcja o nazwie Maximum Doom, na którą złożyło się 3.493 map, podzielonych na 1.830 plików WAD. W odróżnieniu od samych Master Levels, pakiet ten składa się jednak wyłącznie z poziomów stworzonych przez graczy i dostępnych bez żadnych ograniczeń w Internecie.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: id Software
Wydawca: GT Interactive
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:



17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
Średnie Oceny:
Średnia z 46 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 804 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.