Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCXBOXPS2
Okładka Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure (PC)

Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure

Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure to tytuł łączący w sobie charakterystyczne elementy kilku gatunków: przygodowej gry akcji, bijatyki, a także skradanki (produkcji typu „stealth”).

Przygodowe | TPP | skradanki | gangsterskie | przygodowe gry akcji

Okładka Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure (PC)

data premiery gry:

14lut2006

PC PS2 XBOX
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure to tytuł łączący w sobie charakterystyczne elementy kilku gatunków: przygodowej gry akcji, bijatyki, a także skradanki (produkcji typu „stealth”). Całość sygnowana jest imieniem i nazwiskiem Marca Ecko - projektanta i artysty, który stoi m.in. za szeregiem popularnych obecnie wśród młodych ludzi marek odzieżowych. Ów jegomość stworzył zarówno koncepcję gry, jak i przygotował jej scenariusz, a także bardzo mocno angażował się w proces tworzenia programu.

Akcja opisywanej pozycji osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości, w mieście o nazwie New Radius, gdzie graffiti zostało całkowicie zakazane, a artyści malujący podobne dzieła trafiają do więzienia. Graczom przypada rola niejakiego Trane'a - początkującego grafficiarza, który posiada siłę, umiejętności i wolę walki, żeby stać najlepszym twórcą w swoim fachu. Droga do osiągnięcia tego celu nie jest jednak usłana różami. Podczas rozgrywki osobom siedzącym przed konsolami przyjdzie walczyć z innymi pretendentami do tytułu „najlepszego”, jak również ze skorumpowanym burmistrzem miasta oraz ekipą Civil Conduct Keepers (CCK), zajmującą się usuwaniem graffiti z ulic. Fabuła Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure stara się odpowiedzieć na pytanie: „co by się stało, gdyby graffiti mogło zmienić świat?”. Uliczne malowidła stają symbolem wyraźnego sprzeciwu przeciwko wprowadzonemu w New Radius zakazowi i ostatecznie prowadzą do wybuchu rebelii, na której czele staje Trane, skierowanej przeciwko tyranom rządzącym bez sumienia w tymże mieście.

Twórcy oddali tutaj do przejścia 20 rozbudowanych poziomów, które rozgrywają się w 11 zróżnicowanych, miejskich środowiskach. Podczas zmagań, gracze mogą praktycznie dowolnie ozdabiać swoje otoczenie poprzez namalowanie graffiti. W tym celu przydaje się specjalny system intuicji Trane'a, który pozwala mu zlokalizować kluczowe miejsca do pozostawienia po sobie malowidła. W sumie, dostępnych jest ponad 50 tagów (graffiti), za których przygotowanie odpowiadają znani artyści z całego świata (Cope 2, FUTURA, OBEY: Shepard Fairey, Seen, Smith i T-kid - występują również jako postacie w grze). Tagi można podzielić na kilka rodzajów (malowane „z ręki”, a więc za pomocą samych farb oraz malowane „z szablonów”, czyli poprzez przykładanie do ściany wcześniej wykonanego wzoru i pokrycie wolnych obszarów farbą, a także tworzone przy użyciu pędzla oraz farby akrylowej). Oczywiście nie wszystkie graffiti możemy tworzyć w grze od samego początku. Trane stopniowo rozwija swoje umiejętności i uczy się malowania coraz to lepszych obrazów. W czasie rozgrywki niejednokrotnie przyjdzie graczom zmierzyć się z rozmaitymi przeciwnikami. System walki rozwiązano bardzo przyzwoicie. Rywali możemy uderzać szeregiem ciosów (noga, ręka), a także stosować kilka chwytów czy rzutów.

Za przygotowanie Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure odpowiadają pracownicy studia developerskiego The Collective (twórcy takich produkcji jak m.in. Buffy: The Vampyre Slayer, Indiana Jones and the Emperor's Tomb oraz Star Wars Episode III: Revenge of the Sith). Oprawę wizualną gry wykonano w pełnym trójwymiarze (dopracowane modele postaci czy animacje ich ruchów), kolejne wydarzenia (gracze działają głównie w nocy) prezentowane są zaś z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Partie wokalne dla głównego bohatera programu nagrał zachodni wokalista hip-hopowy, Talib Kweli.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 1098 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9,1 / 10 na podstawie 25 głosów czytelników.

Gry podobne do Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure

Klasyfikacja PEGI Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 1.8 GHz
  • 512MB RAM
  • karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza)
  • 3 GB HDD
  • Windows 2000/XP
Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci
Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure - recenzja gry
Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure - recenzja gry

Recenzja 24 marca 2006, 10:00

W grze śmigamy naszym bohaterem po mieście obserwując całość z perspektywy trzeciej osoby. Gra miała ambicje stać się oprócz propagatora hip-hopu także połączeniem platformówki z elementami chodzonego mordobcia oraz skradanki w jednym. Wyszło to grze nie do końca dobrze, bo przez to przekombinowanie większość elementów nie jest tak dopracowana, jak być powinna. Szczególnie razi duża bezwładność podczas walk – postać ma nie tylko spore opóźnienia w egzekwowaniu naszych komend, ale także dość nieprecyzyjny jest system zaliczania trafień, wykrywania kolizji obiektów – problem tyczy się też graffiti ‘wiszących’ niekiedy w powietrzu parę milimetrów przed ścianami, zamiast ściśle do nich przylegać). Same walki złe do końca nie są, chociaż raczej proste i siłowe, niż taktyczne. W zamysłach twórców mieliśmy ich unikać, czemu sprzyjają zaimplementowane elementy skradanki (chowanie się w cieniach, ciche eliminacje przeciwników zza ich pleców), ale czemu przeszkadza często kamera uniemożliwiająca nam dokładne rozeznanie się w pozycjach oponentów. Ta ostatnia gra też znaczącą rolę w psuciu odbioru drugiego wspomnianego składnika gry – elementów zręcznościowych.

PC
PS2
XBOX