
Data wydania: 14 lutego 2006
Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure to tytuł łączący w sobie charakterystyczne elementy kilku gatunków: przygodowej gry akcji, bijatyki, a także skradanki (produkcji typu „stealth”). Całość sygnowana jest imieniem i nazwiskiem Marca Ecko - projektanta i artysty, który stoi m.in. za szeregiem popularnych obecnie wśród młodych ludzi marek odzieżowych.
GRYOnline
Gracze
Steam
Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure to tytuł łączący w sobie charakterystyczne elementy kilku gatunków: przygodowej gry akcji, bijatyki, a także skradanki (produkcji typu „stealth”). Całość sygnowana jest imieniem i nazwiskiem Marca Ecko - projektanta i artysty, który stoi m.in. za szeregiem popularnych obecnie wśród młodych ludzi marek odzieżowych. Ów jegomość stworzył zarówno koncepcję gry, jak i przygotował jej scenariusz, a także bardzo mocno angażował się w proces tworzenia programu.
Akcja opisywanej pozycji osadzona jest w alternatywnej rzeczywistości, w mieście o nazwie New Radius, gdzie graffiti zostało całkowicie zakazane, a artyści malujący podobne dzieła trafiają do więzienia. Graczom przypada rola niejakiego Trane'a - początkującego grafficiarza, który posiada siłę, umiejętności i wolę walki, żeby stać najlepszym twórcą w swoim fachu. Droga do osiągnięcia tego celu nie jest jednak usłana różami. Podczas rozgrywki osobom siedzącym przed konsolami przyjdzie walczyć z innymi pretendentami do tytułu „najlepszego”, jak również ze skorumpowanym burmistrzem miasta oraz ekipą Civil Conduct Keepers (CCK), zajmującą się usuwaniem graffiti z ulic. Fabuła Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure stara się odpowiedzieć na pytanie: „co by się stało, gdyby graffiti mogło zmienić świat?”. Uliczne malowidła stają symbolem wyraźnego sprzeciwu przeciwko wprowadzonemu w New Radius zakazowi i ostatecznie prowadzą do wybuchu rebelii, na której czele staje Trane, skierowanej przeciwko tyranom rządzącym bez sumienia w tymże mieście.
Twórcy oddali tutaj do przejścia 20 rozbudowanych poziomów, które rozgrywają się w 11 zróżnicowanych, miejskich środowiskach. Podczas zmagań, gracze mogą praktycznie dowolnie ozdabiać swoje otoczenie poprzez namalowanie graffiti. W tym celu przydaje się specjalny system intuicji Trane'a, który pozwala mu zlokalizować kluczowe miejsca do pozostawienia po sobie malowidła. W sumie, dostępnych jest ponad 50 tagów (graffiti), za których przygotowanie odpowiadają znani artyści z całego świata (Cope 2, FUTURA, OBEY: Shepard Fairey, Seen, Smith i T-kid - występują również jako postacie w grze). Tagi można podzielić na kilka rodzajów (malowane „z ręki”, a więc za pomocą samych farb oraz malowane „z szablonów”, czyli poprzez przykładanie do ściany wcześniej wykonanego wzoru i pokrycie wolnych obszarów farbą, a także tworzone przy użyciu pędzla oraz farby akrylowej). Oczywiście nie wszystkie graffiti możemy tworzyć w grze od samego początku. Trane stopniowo rozwija swoje umiejętności i uczy się malowania coraz to lepszych obrazów. W czasie rozgrywki niejednokrotnie przyjdzie graczom zmierzyć się z rozmaitymi przeciwnikami. System walki rozwiązano bardzo przyzwoicie. Rywali możemy uderzać szeregiem ciosów (noga, ręka), a także stosować kilka chwytów czy rzutów.
Za przygotowanie Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure odpowiadają pracownicy studia developerskiego The Collective (twórcy takich produkcji jak m.in. Buffy: The Vampyre Slayer, Indiana Jones and the Emperor's Tomb oraz Star Wars Episode III: Revenge of the Sith). Oprawę wizualną gry wykonano w pełnym trójwymiarze (dopracowane modele postaci czy animacje ich ruchów), kolejne wydarzenia (gracze działają głównie w nocy) prezentowane są zaś z perspektywy trzeciej osoby (widok TPP). Partie wokalne dla głównego bohatera programu nagrał zachodni wokalista hip-hopowy, Talib Kweli.
Autor opisu gry: Krzysztof Bartnik
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
XboxAngielskie napisy i dialogi
Producent: The Collective
Wydawca: Atari / Infogrames
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Pierwsza pozycja dedykowana graficiarzom - strzał w dziesiątkę czy próba stworzenia gry na wydumanym temacie? Odpowiedź w tekście.
Jeśli przypadła Wam do gustu wydana w 2006 gra Getting Up: Contents Under Pressure, ucieszy Was wiadomość, iż Marc Ecko, który sygnował tę produkcję swoim nazwiskiem, myśli o jej kontynuacji. Aczkolwiek jego wizja kolejnej części różni się nieco od wizji, jaką miało Atari wydając Getting Up.
gry
Maciej Myrcha
10 października 2009 14:03
Traktująca o przygodach grafficiarza gra pt. Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure mogła się podobać. Mocne wsparcie zapewnił jej Marc Ecko, czyli jeden z najbardziej znanych kreatorów mody, adresowanej przede wszystkim do ludzi młodych. Teraz projektant ów zbiera pomysły, które zostaną w przyszłości wykorzystane w kolejnym produkcie elektroniczno-rozrywkowym.
gry
Radosław Grabowski
27 grudnia 2006 12:44
Kolejna uroczystość wręczenia nagród Video Music Awards, przyznawanych przez popularną stację telewizyjną MTV, przeszła już do historii. W tym roku impreza okazała się dla nas graczy szczególnie interesująca, gdyż po raz pierwszy w dziejach postanowiono wyróżnić produkty elektroniczno-rozrywkowe w dwóch kategoriach.
pozostałe
Krystian Smoszna
4 września 2006 10:27
Do obszernej, stale rosnącej, listy tytułów gier komputerowych, które w najbliższym czasie doczekają się przeniesienia na wielki ekran, dołączy niebawem kolejna produkcja. Wytwórnie MTV Films oraz Paramount właśnie poinformowały, że rozpoczęły prace nad ekranizacją gry o nazwie Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure.
gry
Karolina Talaga
18 kwietnia 2006 12:39
Praktycznie pierwsza gra pokazująca subkulturę grafficiarzy, pt Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure, ukazała się na zachodzie w lutym tego roku na trzy platformy PC, PS2 i Xbox, zbierając przyzwoite oceny na poziomie 70-73%. Najnowszy wywiad z jej pomysłodawcą, pozwala przypuszczać, iż tytuł ten ukaże się także na Nintendo Revolution.
gry
Przemysław Bartula
3 kwietnia 2006 15:17
Drżyjcie burmistrzowie amerykańskich miast (i nie tylko). Jeśli tylko najnowsza produkcja korporacji Atari, tj. Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure, wpłynie inspirująco na graczy, to na ulicach zaroi się od przeróżnych graffiti! Wracając jednak do meritum niniejszej wiadomości - opisywana gra wylądowała właśnie na półkach zachodnich sklepów.
gry
Krzysztof Bartnik
15 lutego 2006 09:30
Tytuł wiadomości odnosi się do finansowej strony działalności Atari. Okazuje się, iż firma nie zdołała wywiązać się ze zobowiązań spłaty kredytu, który udzieliła jej HSBC Group. Pożyczka opiewała na 50 milionów "zielonych", tak więc sprawa nie jest błaha.
gry
Maciej Myrcha
27 stycznia 2006 15:29
Walentynki to doskonały okres do wprowadzenia zamieszania na ulicach dużej metropolii – z takiego właśnie założenia wychodzi najwyraźniej firma Atari. 14 lutego bieżącego roku zadebiutuje bowiem najnowszy produkt studia The Collective o nieco przydługim tytule: Marc Ecko’s Getting Up: Contents Under Pressure (oczywiście w wersjach na PC, Xbox oraz PlayStation 2).
gry
Krystian Smoszna
25 stycznia 2006 07:44
Coraz więcej gier komputerowych otrzymuje swoje drugie życie za sprawą przeniesienia ich na ekrany kinowe (nie mówimy o filmach pana Bolla, który po prostu uśmierca dobre pomysły). Taką szansę dostanie niedługo Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure, bowiem przedstawiciele MTV Films poinformowali o nabyciu praw do stworzenia filmowej adaptacji gry.
gry
Maciej Myrcha
9 grudnia 2005 11:41
Nie chcą się rozwiać czarne chmury, jakie jakiś czas temu zawisły nad koncernem Atari. Właśnie opublikował on swoje wyniki sprzedaży, jakie zostały osiągnięte w drugim kwartale rozliczeniowym, który zakończył się 30 września bieżącego roku.
pozostałe
Karolina Talaga
4 listopada 2005 12:34
Popularne pliki do pobrania do gry Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure.
Wymagania sprzętowe gry Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows 2000/XP.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1103 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 2067 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Piotr Bielatowicz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.03.24
Pierwsza pozycja dedykowana graficiarzom - strzał w dziesiątkę czy próba stworzenia gry na wydumanym temacie? Odpowiedź w tekście.
game _hunter
Ekspert
2019.09.27
Zmarnowany potencjał na świetną grę. Zalety:+ intro (świetnie wykonane, typowo filmowe wprowadzenie do gry. Szybkie przedstawienie fabuły i ujęcia kamery, których do tej pory nie widziałem w wielu grach)+ soundtrack (szczególnie utwór Welcome to New Radius)+ grafika (bardzo dobre tekstury, animacje postaci, duże lokacje)Wady:- bezsensowna walka (walki wręcz jest zdecydowanie zbyt dużo. Gdyby gra nazywała się Fight Club albo Def Jam to owszem tłumaczyłoby to ilość walk. Szkoda, że twórcy zamiast subtelnie wpleść sporadycznie walki w całość, oparli na niej większość rozgrywki)- monotonia (szczególnie irytuje malowanie tego samego graffiti w odstępach 5 metrów od poprzedniego. Jeden podpis na ścianie powinien wystarczyć, po co aż cztery?)- dźwięki (odgłosy postaci są mega niedopracowane, szczególnie podczas walki)
Butryk89
Ekspert
2016.04.21
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (2 067)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,