
Data wydania: 27 września 1997
Mimo technologicznej przepaści, Lands of Lore: Guardians of Destiny sporo czerpie z dokonań poprzednika, zwłaszcza w kwestii opowiadanej historii. Głównym bohaterem zmagań jest młodzieniec o imieniu Luther, który de facto jest synem Scotii – wrednej czarownicy, znanej doskonale z pierwszej odsłony cyklu.
Gracze
Firma Westwood Studios, oprócz licznych gier wojennych (Dune II: The Building of a Dynasty, seria Command & Conquer), aktywnie uczestniczyła także w rozwoju gatunku RPG. To właśnie programistom tego studia zawdzięczamy pierwsze dwie odsłony cyklu Eye of the Beholder. W 1993 roku Brett W. Sperry i Louis Castle postanowili stworzyć autorską serię programów fantasy. Tak właśnie narodził się debiutancki produkt o nazwie Lands of Lore: The Throne of Chaos. Cztery lata później zdecydowano się opublikować jego oficjalną kontynuację.
Mimo technologicznej przepaści, Lands of Lore: Guardians of Destiny sporo czerpie z dokonań poprzednika, zwłaszcza w kwestii opowiadanej historii. Głównym bohaterem zmagań jest młodzieniec o imieniu Luther, który de facto jest synem Scotii – wrednej czarownicy, znanej doskonale z pierwszej odsłony cyklu. W trakcie próby pokonania króla Ryszarda i obrócenia twierdzy w Gladstone w perzynę, wiedźma przypadkowo rozpoczęła proces przywołania potężnego demona – Beliala. Ciężar uporania się z piekielną istotą spada na Luthera. Biorąc pod uwagę, że zła matka nie żyje, zadanie wydaje się wyjątkowo trudne. Podobnie jak Scotia, także Luther może przekształcić swój wygląd w inną postać. Niestety, wiedźma nie zdołała przekazać w całości synowi niezbędnej do tego celu wiedzy, dlatego młodzieniec nie ma żadnej kontroli nad tym w co i kiedy się zamieni.
W trakcie rozgrywki, która pod względem mechaniki nawiązuje do innych gier RPG z tamtego okresu (dobrym przykładem jest The Elder Scrolls: Daggerfall) program ocenia, w jaki sposób radzimy sobie z piętrzącymi się trudnościami. Poszczególne zadania można wykonywać w dwóch wariantach: pokojowym i agresywnym. W zależności od wyboru drogi, po zakończeniu zmagań w Lands of Lore: Guardians of Destiny ujrzymy różne filmy. Program obfituje w elementy charakterystyczne dla produkcji tego typu: rozwój postaci, sporą liczbę przedmiotów oraz możliwość walki z ogromną ilością potworów i ludzi.
Program przygotowano w oparciu o prosty silnik trójwymiarowy, w którym wykorzystano również dwuwymiarowe sprite’y. Autorzy pokusili się o ogromną ilość przerywników filmowych, dzięki czemu znacznie wzrosła objętność programu – w sumie zajmuje on aż cztery krążki kompaktowe.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 12+
Średnie Oceny:
Średnia z 1068 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.