

ILL
Gra akcji FPP utrzymana w konwencji survival horroru. W ILL przemierzamy ponury fort opanowany przez potwory i toczymy z nimi brutalne starcia. Gra działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5, a także wykorzystuje technologię dźwięku binauralnego.
producent: Team Clout wydawca: Team Clout
ILL jest grą akcji utrzymaną w konwencji survival horroru. Produkcja stanowi debiutanckie dzieło niezależnego, wywodzącego się z Rosji zespołu Team CLOUT i początkowo była rozwijana przy wsparciu społeczności. Z czasem jednak zainteresowała się nią firma Mundfish (znana z Atomic Heart), która postanowiła wziąć ten projekt pod swoje skrzydła wydawnicze w ramach inicjatywy Mundfish Powerhouse.
Co ciekawe, twórcy ILL mają doświadczenie w pracy nad filmowymi horrorami, a w ich portfolio można znaleźć między innymi takie projekty, jak V/H/S/Beyond, Longlegs, IT: Welcome to Derry, Azrael oraz dzieła realizowane dla Sony Pictures.
Gameplay
W ILL akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP).
Brutalna walka
Podczas rozgrywki przemierzamy ponury fort i mierzymy się z przerażającymi monstrami, których wygląd budzi skojarzenia z bestiami z filmu Coś czy adwersarzami z gier Dead Space lub Resident Evil. Starcia są brutalne, bowiem przeciwników można okaleczać i rozrywać na kawałki, co przedstawiono w sugestywny sposób.
Eksploracja i zagadki
W przerwach od walki o przetrwanie przychodzi nam rozwiązywać zagadki środowiskowe (oparte na fizyce), a także wchodzić w inne interakcje z otoczeniem. Należy przy tym pamiętać, że nasze poczynania wpływają na zachowanie potworów, mogąc prowadzić do ich naturalnych, czasami zaskakujących reakcji.
Crafting i wyposażenie
W grze zaimplementowano system craftingu, przy pomocy którego tworzymy przydatne wyposażenie.
Wrogów eliminujemy, robiąc użytek przede wszystkim z broni palnej. Dzierżone giwery musimy poddawać regularnym przeglądom, by zawczasu wykrywać usterki. Gra pozwala nam również instalować w nich rozmaite modyfikacje i ulepszenia, które zwiększają ich możliwości i przystosowują je do naszych indywidualnych preferencji.
Fabuła
ILL stawia na prostą do zrozumienia historię osadzoną w mrocznej fortecy opanowanej przez tajemniczą istotę. W trakcie rozgrywki wcielamy się w śmiałka, który zapuszcza się w to miejsce, by uratować to, co dla niego najważniejsze.
Silnik gry i dźwięk binauralny
ILL działa w oparciu o technologię Unreal Engine 5, a nad realistycznym zachowaniem ciał przeciwników i obiektów czuwa silnik fizyczny. Ponadto tytuł obsługuje technologię dźwięku binauralnego, znaną chociażby z serii Hellblade, dzięki której warstwa audio jest na wyraz realistyczna.
Ostatnia modyfikacja 8 czerwca 2025
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 21 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe ILL: 18+