Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Hammer & Sickle (PC)

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm PC

Hammer & Sickle

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine).

Strategiczne

PC Windows
Okładka Hammer & Sickle (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29kwietnia2005

16lutego2006

pudełko PL

Hammer & Sickle to taktyczna gra akcji z elementami cRPG przygotowana przez studio developerskie Nival Interactive. Stanowi ona ideowego następcę bardzo udanego Silent Storma (zastosowano ten sam engine). Akcja toczy się w 1949 roku, kiedy to tarcia pomiędzy państwami wchodzącymi w skład paktu NATO i Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich osiągnęły bardzo niepokojący poziom. Wojna nuklearna wisi na włosku. Centrum potajemnych potyczek sił specjalnych i tajnych agentów stanowią Niemcy rozdarte na dwa regiony okupacyjne, zachodni i wschodni.

Gracz staje się doświadczonym agentem rosyjskiego wywiadu, który zostaje wysłany do brytyjsko-amerykańskiej strefy okupacyjnej celem nawiązania kontaktu z grupą polskich członków ruchu oporu. Przez cały okres wojny walczyli oni z Nazistami (bohater Hammer & Sickle ściśle z nimi współpracował), a po jej zakończeniu zniknęli, by teraz ponownie się pojawić. W jakim celu? Tego musimy się dowiedzieć. Warto też dodać, iż gra ma budowę otwartą i nie zmusza nas do kroczenia jedną, określoną przez autorów ścieżką. Co więcej nasze wybory i podjęte decyzje w dużej mierze wpłyną na to czy wybuchnie III wojna światowa czy też nie. Grę wyposażono w specjalny wskaźnik, który pokazuje stopień wrogości pomiędzy zwaśnionymi stronami. Gdy na skutek naszych działań (potyczki z udziałem broni palnej, ilość zabitych cywilów etc), osiągnie zbyt wysoki poziom, konflikt zbrojny stanie się rzeczywistością.

Cała akcja Hammer & Sickle umiejscowiona została na obszarze kilku tysięcy kilometrów kwadratowych w południowej części Niemiec. Operujemy zarówno w dużych miastach, małych miasteczkach i wsiach, na terenach niezabudowanych, np. w lasach, jak również na terenach byłych, tajnych kompleksów wojskowych III Rzeszy. Musimy mieć małą bazę operacyjną, zaopatrzyć się w broń (90 typów autentycznych broni z tych czasów) i ekwipunek, potrzebne dokumenty, ubrania oraz zwerbować wyszkolonych ludzi do swego oddziału. To wszytko kosztuje, a pieniądze zdobędziemy, wykonując kolejne misje na zlecenie. Każdy nasz ruch i wyczyn wywołuje reakcję otoczenia i to zarówno w skali mikro i makro. Mowa tu o tym, że zastrzelenie jakiejś wojskowej persony w centrum miasta spowoduje nie tylko zamieszanie w miejscu zamachu, ale też w całym regionie pojawią się patrole, które znacznie utrudnią działania bohaterom.

Podobnie jak w Silent Storm ludzie wchodzący w skład naszego komando posiadają swoje indywidualne statystyki, współczynniki i charaktery. Zdobywają też doświadczenie w czasie walki. Ich nastawienie względem siebie i otoczenia oraz morale zmienia się w czasie i zależy od wielu czynników, w tym: od warunków walki, wzajemnych niesnasek i różnic temperamentów. W skrajnych przypadkach dani osobnicy mogą nawet zwrócić się przeciwko sobie lub odejść z oddziału.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 3 CD

Ocena gry 6.7 / 10 na podstawie 104 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Gry podobne do Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Klasyfikacja PEGI Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.2 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 3 lub lepsza), 3 GB HDD

Hammer & Sickle: Czerwony Sztorm - recenzja gry

Recenzja 22 lutego 2006, 09:11

Właściwa zabawa przebiega w bardzo zbliżony sposób do Silent Storma. Jeszcze przed jej rozpoczęciem musimy utworzyć własną postać, a w trakcie zabawy ją sukcesywnie rozwijać. Szkoda tylko, iż moduł odpowiedzialny za awansowanie na wyższe poziomy doświadczenia nie został należycie dopracowany. To dziwne, gdyż w podstawowej wersji gry nie było takiego problemu. W Hammer & Sickle sytuacje, w których sterowane postaci w trakcie rozgrywania tej samej misji awansują po 4-5 razy są na porządku dziennym. W rezultacie na ten element stopniowo przestaje się zwracać uwagę, wybierając kolejne skille metodą chybił-trafił.