Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Grom (PC)

Grom PC

Gra łącząca cechy trzech gatunków, cRPG, przygodówek i gier akcji. Posiada bogatą linę fabularną odsadzoną w realiach II Wojny Światowej obfitującą w wiele pierwiastków fantastycznych i mistycznych typowych dla filmów typu James Bond oraz Indiana Jones.

Przygodowe | II wojna światowa | elementy RPG | przygodowe gry akcji

PC Windows
Okładka Grom (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28listopada2002

16czerwca2003

pudełko PL

Przygodowa gra akcji z elementami cRPG. Posiada bogatą fabułę osadzoną w realiach II Wojny Światowej, pełną pierwiastków fantastycznych i mistycznych typowych dla filmów typu James Bond oraz Indiana Jones. Akcja toczy się w roku 1942, kiedy to niemiecka jednostka specjalna odnajduje w Tybecie ślady starożytnej cywilizacji. Według dawnych podań i legend cywilizacja ta posiadała broń o niesłychanej sile rażenia, zdolną nawet do unicestwienia całych narodów, a Niemcy skuszeni wizją panowania nad światem niezwłocznie rozpoczynają jej poszukiwania. My wcielamy się w postać pułkownika Grom’a, jedynego człowieka, który dowodząc swoją doborową drużyną może obronić ludzkość przed zagładą. Na graczy czeka więc fascynująca przygoda pełna niespodziewanych zwrotów akcji, walki z niemieckimi żołnierzami oraz demonami i bestiami rodem z najstraszniejszych mitów tybetańskich. Prowadząc drużynę złożoną z maksymalnie trzech postaci przejdziemy przez siedem dużych etapów podzielonych łącznie na około 100 lokacji. Każda z postaci wchodzących w skład naszej kompanii posiada swoje specyficzne cechy i unikalne umiejętności, stopniowo się rozwija, zwiększa swe doświadczenie i zdolności. Podczas przygody napotkamy na ponad 40 postaci pobocznych, będziemy mogli wykorzystać ponad 30 przedmiotów oraz cały arsenał broni, począwszy od prostej broni obuchowej a skończywszy na karabinach maszynowych. Grom posiada efektowną grafikę będącą połączeniem grafiki 2D i 3D. Walka toczona jest w czasie rzeczywistym.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 439 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Wymagania wiekowe Grom

12+

Wymagania sprzętowe Grom

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium II 350 MHz
  • 128 MB RAM
  • 32 MB akcelerator 3D
Grom - recenzja gry
Grom - recenzja gry

Recenzja 24 czerwca 2003, 12:59

Recenzowany „Grom” to, tak jak już wspomniałem, mieszanka wielu gatunków gier. Postaram się więc wyłowić z niej te elementy i oddzielnie je Wam opisać. Zdecydowanie najbliżej jest jej do gier cRPG, a w szczególności produktów a’la „Diablo”. Akcję osadzono w rzucie izometrycznym, przy czym bohaterów oglądamy ze znacznie mniejszej wysokości niż miało to miejsce w przypadku hitu Blizzarda. Zdarzają się również momenty, w których kamera zajmuje z góry określone przez programistów, statyczne miejsca. Znane to już jest chociażby z serii „Final Fantasy”, osoby, które miały okazję zagrać w tego konsolowego RPG-a chyba wiedzą, co mam na myśli. Zmiany pozycji kamery wiążą się głównie z eksplorowaniem wnętrz budynków oraz badaniem znacznie większych przestrzeni (na przykład ogromnych kanionów). Na całe szczęście zostały one usytuowane w taki sposób, iż gracz praktycznie nigdy nie traci orientacji. No dobrze, ja tu nawijam o kamerach, a miałem pisać o nawiązaniach do gier diablopodobnych. Sterowanie postaciami odbywa się w bardzo prosty sposób, możemy ich dowolnie zaznaczać (czy to klikając na ich portrety, czy rysując nad nimi ramkę niczym w rasowych RTS-ach), a także wydawać im różne polecenia. Grom i jego przyjaciele mogą na przykład kucać czy kłaść się na ziemi. Oprócz tego możemy sterować pracą sztucznej inteligencji poprzez wydawanie poleceń w stylu: „Nie atakuj przeciwnika, jeśli Twoje życie nie jest zagrożone” albo „Strzelaj do kogo popadnie, nie zwracając przy tym uwagi na nic innego”. Warto zaznaczyć, iż standardowo powinno się sterować postacią Groma, a całą resztą drużyny pokieruje wtedy sztuczna inteligencja. Nasi bohaterowie korzystają oczywiście z inwentarza, w którym gromadzi się wszystkie przedmioty oraz bronie. Kolejna sprawa, która od dawien dawna pozostaje nieodłącznym elementem cRPG-ów, to statystyki postaci. Niestety, w „Gromie” ograniczono je do minimum. W zasadzie to z tych tradycyjnych pozostawiono wyłącznie liczbę punktów życia. Żadnych czynników w stylu Siły, Zręczności, Inteligencji i tym podobnych w recenzowanej grze nie uraczymy. Dobrze, że zachowano chociaż punkty umiejętności posługiwania się określonymi rodzajami broni.