Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPSPPS2XBOXGCN
Okładka From Russia with Love (GCN)

From Russia with Love

From Russia with Love to rozbudowana, dynamiczna gra akcji/TPP, opowiadająca o przygodach popularnego agenta 007, czyli Jamesa Bonda. Opisywany produkt w dużej mierze oparto na fabule filmu z 1963 roku (Pozdrowienia z Rosji), aczkolwiek nie brakuje w nim nowych wątków i wydarzeń.

Akcji | TPP | zimna wojna | szpiegowskie | filmy | TPS | lata 60. i 70. XX wieku

From Russia with Love to rozbudowana, dynamiczna gra akcji/TPP, opowiadająca o przygodach popularnego agenta 007, czyli Jamesa Bonda. Opisywany produkt w dużej mierze oparto na fabule filmu z 1963 roku (Pozdrowienia z Rosji), aczkolwiek nie brakuje w nim nowych wątków i wydarzeń. Warto zaznaczyć, że jest to pierwsza pozycja z cyklu przygód agenta 007, która przenosi graczy w rzeczywistość klasycznych filmów z Bondem w roli głównej (lata sześćdziesiąte).

Podczas zmagań grający wykonują szereg niezależnych misji, które często przeplatane są nawiązaniami do głównego celu zabawy – poskromienia przestępczego syndykatu o nazwie S.P.E.C.T.R.E. From Russia with Love oferuje wyścigi samochodami z ówczesnych lat, podróże do egzotycznych krajów i spotkania z pięknymi kobietami. Twórcy postarali się również o przygotowanie poziomów, gdzie gracze latają przy wykorzystaniu jetpacka, czy muszą w niestrzeżony sposób wymanewrować oponentów (działania typu stealth). Nie zapomniano również o oddaniu do dyspozycji osób siedzących przed telewizorami całej masy gadżetów niezbędnych do pracy tajnego agenta – również tych, które pojawiły się w późniejszych filmach kinowych.

W grze nie brakuje drobnych elementów RPG. Prowadzonego bohatera możemy wyposażyć w coraz to lepszy (i nowszy) ekwipunek. Zebrane nagrody czy wysokie wyniki przyznane za przejście wybranej misji pozwalają zaś na upgrade'owanie jego statystyk. Jeżeli chodzi o dostępne bronie, to jest ich ponad tuzin (standardowe pistolety, karabiny, granaty, etc.).

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku James Bond 007: Everything or Nothing, tak i tutaj mamy do czynienia z dopracowaną oprawą wizualną (hollywoodzki rozmach). Zmagania obserwujemy z perspektywy trzecioosobowej (zza pleców bohatera), bardzo dobrze wyglądają modele postaci (większość filmowych bohaterów została wiernie odwzorowana) i samochodów oraz samo otoczenie (zwiedzamy przeróżne miejsca znane z filmu). W From Russia with Love możemy usłyszeć głos samego Seana Connery’ego, który w 1963 grał Jamesa Bonda oraz który po raz pierwszy w swojej karierze zdecydował się zarejestrować partie wokalne specjalnie dla potrzeb gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 260 ocen czytelników.

Klasyfikacja PEGI From Russia with Love

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe From Russia with Love

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: karta pamięci

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

PlayStation Portable

Wykorzystuje: karta pamięci 32 MB

From Russia with Love - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2005, 10:07

Większość gry spędzimy uskuteczniając sztampową, chodzoną strzelankę z perspektywy trzeciej osoby. Normalka: zabijamy wrogów, zbieramy amunicję, rzucamy okiem na mini-mapę i idziemy w kierunku wskazanym przez kropkę, oznaczającą miejsce, do którego musimy dotrzeć. Taka gra typu: gra bez cienia oryginalności i polotu. Co jakiś czas na szczęście napotykamy ubarwienia w postaci misji wykonywanych za pomocą rozmaitych wehikułów. Najmiodniejszym pomysłem okazuje się być jetpack, którym poruszanie się jest łatwe, przyjemne i bolesne dla wszystkiego, co stanie nam na drodze (pomagają w tym wbudowane karabiny i wyrzutnie rakiet). Poza nim przejedziemy się także motorówką oraz odpicowanym Aston Martinem. Gdy w jednej z początkowych misji szalejemy tym ostatnim po ulicach Istambułu, przed oczami stają obrazki z Driv3ra, który mimo licznych wad temat ten wyeksploatował dziesięć razy skuteczniej. Sekwencje, które winny zrywać beret dynamicznością, są tutaj statyczne i drętwe, a na każdym kroku napotykamy niedoróbki engine’u, objawiające się bezsensowną fizyką oraz absurdalnymi zachowaniami przeciwników.

GCN
PS2
XBOX
PSP