Dodatek do gry Far Cry 5
Far Cry 5: Hours of Darkness
Data wydania: 5 czerwca 2018
Rozszerzenie dla wydanego w marcu 2018 roku FPS-a Far Cry 5, którego akcja przenosi się do czasów wojny w Wietnamie. Produkcja została stworzona przez francuską firmę Ubisoft, znaną także m.in. z serii Assassin’s Creed czy Watch Dogs.
Gracze
OpenCritic
Opracowane z myślą o PC, PS4 i XONE Far Cry 5: Hours of Darkness to dodatek do wydanej w 2018 roku strzelanki pierwszoosobowej. Rozszerzenie przenosi nas w zupełnie inne miejsce i pozwala się wcielić w innego bohatera niż podstawowa wersja gry. Za stworzenie tej produkcji odpowiada francuska firma Ubisoft, od lat konsekwentnie rozwijająca markę Far Cry.
W Far Cry 5: Hours of Darkness przenosimy się do czasów wojny w Wietnamie. Bohaterem, w którego się wcielamy jest Wendell Redler – amerykański żołnierz, który pełnił rolę postaci drugoplanowej w podstawowej wersji Far Cry 5. Gdy jego śmigłowiec zostaje zestrzelony, „Red” zostaje sam na terytorium wroga i musi uratować swoich towarzyszy, a następnie przedrzeć się przez siły Wietkongu, by dotrzeć do punktu ewakuacyjnego.
Far Cry 5: Hours of Darkness na PC, PS4 i XONE jest pierwszoosobową strzelanką, która strukturą rozgrywki nie odbiega znacząco od innych odsłon serii – oznacza to, że mamy do czynienia z sandboksem, który poza głównym wątkiem fabularnym oferuje dużą ilość zróżnicowanych aktywności pobocznych, takich jak m.in. ratowanie więźniów, niszczenie stanowisk karabinów maszynowych czy eliminowanie dowódców wroga.
W odróżnieniu od podstawki, dodatek stawia jednak nacisk na działanie w ukryciu, co znajduje odwzorowanie w projektach misji, a także inaczej ukształtowanym drzewku umiejętności. Zabijając przeciwników po cichu uzyskujemy dostęp do specjalnych, kumulujących się bonusów, takich jak np. redukcja powodowanego przez nas hałasu czy automatyczne oznaczanie przeciwników. Maksymalną skuteczność uzyskujemy wtedy, gdy uda nam się wyeliminować czterech wrogów bez zdradzania swojej pozycji. Jeśli jednak zostaniemy zauważeni, tracimy wszystkie ułatwienia – wówczas cały proces rozpoczyna się od zera.
Co ciekawe, w Far Cry 5: Hours of Darkness nie pozostajemy w ukryciu przez cały czas. Za realizowanie pobocznych celów uzyskujemy możliwość wzywania wsparcia lotniczego w postaci... bombardowania dywanowego wybranego regionu. Dzięki temu mamy możliwość błyskawicznego zniszczenia całego obozu wroga.
W Far Cry 5: Hours of Darkness możemy grać wyłącznie samotnie – nie znajdziemy tu żadnej zawartości wieloosobowej. Co ważne, po jednorazowym przejściu kampanii uzyskujemy dostęp do dwóch dodatkowych trybów. Survivor zwiększa stopień trudności, zmniejszając ilość zdrowia naszej postaci i utrudniając dostęp do przedmiotów leczących. Z kolei Action Movie pozwala nam wcielić się w prawdziwego, heroicznego żołnierza – w tym trybie możemy wzywać wsparcie lotnicze w dowolnym momencie, a także nieść ze sobą aż cztery bronie.
Far Cry 5: Hours of Darkness nie wprowadza żadnych zmian w oprawie graficznej – prezentuje ona poziom identyczny, jak w przypadku podstawowej wersji Far Cry 5. Znacząco inaczej wyglądają oczywiście lokacje – zamiast pięknych, widowiskowych miejsc w Stanach Zjednoczonych zwiedzamy ciemną, mokrą i niebezpieczną dżunglę.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Gry podobne:
16GIER
Far Cry to seria pierwszoosobowych strzelanek (FPS) z sandboksowym modelem rozgrywki. Wiodącym motywem cyklu są widowiskowe strzelaniny przy użyciu współczesnej broni palnej, ale twórcy nie boją się eksperymentować i co jakiś czas serwują graczom wycieczkę do zupełnie innych realiów, jak odległa prehistoria (gdzie karabiny i miotacze ognia są zastępowane przez łuki i maczugi) czy też alternatywny świat w klimacie cyberpunku (gdzie żołnierze-cyborgi walczą przy użyciu broni laserowej). Seria pozwala nam prowadzić pojazdy, m.in. dżipy czy łodzie z karabinami maszynowymi, a czasem także dosiadać zwierząt (np. słoni). Począwszy od trzeciej części do cyklu zaczęły trafiać elementy rodem z gier RPG, takie jak crafting i rozwój umiejętności bohatera. Późniejsze odsłony wyposażono również w edytory poziomów.
31 maja 2018
Nim na dobre rozpoczną się wakacje (i susza w temacie większych premier), zagramy jeszcze w ścigałki Crew 2 i OnRush, mroczne RPG akcji Vampyr i zbudujemy własny park z dinozaurami w Jurassic World: Evolution.
W sieci pojawiły się nagrania z rozgrywki z dodatku Far Cry 5: Hours of Darkness (pol. Mroczne godziny), który zadebiutuje jutro. Nie zabrakło też wstępnych recenzji, opisujących wrażenia z pierwszego DLC dla ostatniej odsłony cyklu Far Cry.
gry
Jakub Błażewicz
4 czerwca 2018 20:15
Hours of Darkness - pierwszy dodatek do Far Cry 5, który zabierze nas w podróż do ogarniętego wojną Wietnamu - doczekał się zwiastuna i daty premiery. DLC będzie można sprawdzić na początku przyszłego miesiąca.
gry
Krystian Pieniążek
24 maja 2018 20:18
Far Cry 5 nie daje o sobie zapomnieć. Firma Ubisoft postanowiła przybliżyć nam zawartość nadchodzących DLC, które wraz z pełną wersją Far Cry 3 wejdą w skład season passa.
gry
Krystian Pieniążek
6 marca 2018 19:52
W kompendium zebrano wszystkie najważniejsze informacje dotyczące piątej części serii Far Cry, która zadebiutowała w sklepach w marcu 2018 roku i przenosi graczy do hrabstwa Hope, w amerykańskim stanie Montana.
gry
Michał Kułakowski
17 lutego 2019 17:17
Wymagania sprzętowe gry Far Cry 5: Mroczne godziny:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670 / Radeon R9 270 lub lepsza, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770 3.4 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290X lub lepsza, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 146 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
wwad
Ekspert
2018.06.06
Początek określił bym słabo :Wprowadzenie w formie rysunkowej jest za mało klimatyczne filmowe było by znacznie lepsze. Po trafieniu do lokacji musi minąć kilkanaście minut nim się klimat złapie.Zbieranie zapalniczek z poległych pilotów to jest lekkie przegięcie powiem w prost czuję niesmak przy tymOkreślenie z podstawki spluwy do wynajęcia też tu nie pasuje przecie to są koledzy z oddziału i jakoś do tego dodatku nie pasują ( zbyt hałaśliwi i wszystko widzący ) solo się znacznie lepiej graTe ulepszenia za ciche zabijanie są bez sensu psują cały klimat wszystko jest jak na tacy przez to auto namierzanie i jest za łatwo !! POLECAM WYŁĄCZYĆ PODŚWIETLANIE WROGÓW menu interface -> ikony oznaczenia wrogów -> Wył Potem było lepiej : Po wyeliminowaniu niedogodności powyższego nadal widać wrogów na kompasie u góry ale się już na ekranie nie podświetlają na czerwono przez ściany itp. co znacznie spotęgowało klimat tego dodatku :) ale jeszcze kłuł mnie celownik zmieniający kolor na czerwony gdy najechało się na wroga przez zarośla co zdradzało jego obecność. Można go także wyłączyć w menu interface, od razu skradanie w wysokich trawach nabrało sensu bo nigdy nie wiem kiedy natknę się na wroga i to jest prawdziwy klimat Wietnamu.Podziemne bunkry z wijącymi się korytarzami pięknieRozpylony na pewnym obszarze pomarańczowy gaz taki mały smaczek Ulepszania broni nie ma w dodatku natomiast podczas rozgrywki można znaleźć ulepszone bronie nie ukrywam że to cieszyBombardowanie nalotami i potem wszystko się pali a jak wiemy ubi potrafi zrobić ogień całkiem dobrzePo słabym początku, złym ustawieniu domyślnym rozgrywki i moich poprawkach wciągnąłem się w dokładne ogranie tego dodatku przez 5h i 14minut całkiem sporo. Oceniam go na 8.0 jest na jeden wieczór , fabuły głębszej raczej brak. Z domyślnymi ustawieniami wrogów było by 6.0 zanudził bym się przy tym a tak miałem trochę emocji z tym skradaniem :)
Ocena OpenCritic
20% rekomendacji (28)
Critical Hit
Darryn Bonthuys
Skill Up
Ralph Panebianco
PlayStation Universe
John-Paul Jones
RedTieGuy
Basil Frank
TechRaptor
Samuel Guglielmo
Hauka Pretorianin
dodatek spoko, za dużo respawnerów ale klimat gęstej wietnamskiej dżungli jest naprawdę w dechę. punkty kontrolne to chyba tylko jakiś żart, czasem gra zapisuje postęp co kilka kroków, a czasami przez pół godziny zapomni.