Data wydania: 21 października 2013
Eldritch to gra RPG akcji z widokiem FPP, przypominająca mechaniką produkcje roguelike. Eksplorujemy losowo generowane lochy nawiązujące klimatem do światów z twórczości H. P. Lovecrafta, gdzie na różne sposoby musimy poradzić sobie z zamieszkującymi je monstrami.
Gracze
Steam
Eldritch to pierwszoosobowa gra RPG akcji, która przypomina klasyczne tytuły roguelike, a jednocześnie klimatem zbliżona jest do twórczości H. P. Lovecrafta. Jest to debiutancki projekt niezależnego amerykańskiego studia Minor Key Games, założonego w 2013 roku przez dwóch braci, którzy pracowali przedtem nad tytułami takimi jak Borderlands czy BioShock 2.
Wcielamy się w poszukiwacza przygód, przemierzającego tajemnicze i niebezpieczne lochy. Jego zadaniem jest odkrycie prastarych sekretów, a także wywalczenie sobie drogi na wolność. W podziemiach roi się bowiem od potworów, które dybią na życie bohatera. Gra oddaje do naszej dyspozycji rozmaite metody radzenia sobie z zagrożeniem. Możemy stanąć do otwartej walki, używając broni białej, palnej bądź miotanej, a także mocy magicznych, jeżeli tylko zdołamy ujarzmić złowrogą energię wypełniającą lochy. Nic nie stoi na przeszkodzie, by cicho przekradać się do leży monstrów i pozbawiać ich życia jednym sztychem. Korzystając z ostatniej z wymienionych metod, możemy też zwyczajnie unikać konfrontacji, omijając wrogów niepostrzeżenie.
Taką dowolność rozgrywki zapewnia otwarta konstrukcja świata, w którym nie brak bocznych ścieżek i ukrytych przejść. Te drugie pozwalają nawet ominąć pewien fragment lokacji i przenieść się bezpośrednio w głębszy sektor podziemi. Jednocześnie trzeba unikać wszechobecnych pułapek, tym wymyślniejszych i lepiej zamaskowanych, im dalej dotarliśmy. Jak przystało na produkcję roguelike, w Eldritch świat generowany jest proceduralnie. Inną cechą charakterystyczną dla wspomnianego gatunku jest również tzw. „permadeath”, czyli brak możliwości powrotu do wcześniej zapisanego stanu rozgrywki po śmierci bohatera.
Od strony technicznej tytuł przypomina Minecrafta – trójwymiarowa oprawa nie obfituje w szczegóły, a lochy zbudowane są z wokseli. Często oglądany element stanowią też piksele (np. w efektach magicznych). Gęsty klimat Eldritch trudno byłoby zachować w rozgrywce z wieloma graczami, toteż w grze nie zawarto trybu multiplayer.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Minor Key Games
Wydawca: Minor Key Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
2 lutego 2018
Dzieła pióra H. P. Lovecrafta zdobywają dzisiaj popularność taką, jakiej nie miały za życia pisarza. Czy mity o przedwiecznych sprawdzają się jako tło fabularne gier wideo? Różnie z tym bywa.
Wymagania sprzętowe gry Eldritch:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 1.6 GHz, 512 MB RAM (1 GB - Vista/7/8), karta grafiki 256 MB (GeForce 7800 lub lepsza), 150 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1685 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Bombel_xD Legionista
Ja także grałem, i moim zdaniem gra nawet ciekawa :)
frast Pretorianin
Eldritch to gra która nie przypadnie do gustu każdemu, ale warto na nią spojrzeć. Grafika nie grzeszy tutaj jakością ani pomysłem(tego typu grafikę możemy zobaczyć np. w minecrafcie) ale trzeba przyznać że narzuca grze klimat którego Eldritch'owi w ogóle nie brakuje. Gra może nie jest duża, nie ma wielu możliwości, ale w ten mały, niebezpieczny świat można się wciągnąć i oderwać dopiero wtedy, kiedy zginiemy parę razy z rzędu. No właśnie, i tutaj mamy problem, Eldrich nigdy nie będzie wielką grą, to po prostu gra którą uruchomimy raz na jakiś czas, próbując przechodzić(nawet gdy już przeszliśmy raz, czy dwa razy). Ciężko mi powiedzieć coś więcej o tej grze, muszę jednak przyznać że na godzinę, dwie strasznie mnie wciągnęła. Moja ocena - 7/10
zanonimizowany800546 Chorąży
Patrząc na screeny, przypomina mi się Arena i Daggerfall :)
fanmen32 Legionista
Jak dla mnie gra naprawdę dobra , a ponieważ nigdy wcześniej nie zetknąłem się tak na poważnie z uniwersum lovecrafta ( ale o samym autorze trochę słyszałem) , dlatego też każde spotkanie z stworami ewidentnie należącymi do jego uniwersum( między innymi ryboludźmi) mające choćby niewielką szczyptę szybkości wzbudzały u mnie szybsze bicie serca. Nie mniej jednak gra naprawdę fajna i warta uwagi.
Wicih Konsul
Grałem, skończyłem podstawkę, księga z W Górach Szaleństwa czeka na swoją kolej. Powiedziałbym raczej że gra bezpośrednio nawiązuje do prac Lovecrafta niż "klimatem zbliżona jest do twórczości". Główne poziomy mają nazwy odziedziczone po Demonach znanych szerzej z prac rasisty z Providence, a potwory w nich występujące też są zaczerpnięte z opowiadań, do tego po przełożeniu na występujący w grze styl graficzny wyglądają karykaturalnie, nawet słodko (ryboludzie z pierwszych etapów af <3), co wymieniam jako sporą zaletę bo wbrew pozorom ułatwia to wczucie się w klimat. Na początku spodziewałem się jakichś bossów, nie było, może w międzyczasie pojawiła się aktualizacja. Nawet jeśli nie to i tak warto, gra jest tania i dobra.