Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Eisenbahn.exe Professional 3.0 (PC)

EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei PC

Eisenbahn.exe Professional 3.0

Symulator kolei. W przeciwieństwie do większości produkcji tego typu gra większy nacisk na konstruowanie torów niż samą jazdę. Gracz może stawiać zarówno elementy infrastruktury kolei szeroko i wąskotorowej czy stacje kolejowe, jak i drzewa, a także modyfikować wygląd otoczenia.

Symulacje | pociągi

PC Windows
Okładka Eisenbahn.exe Professional 3.0 (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

5listopada2004

18maja2005

pudełko PL

EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei to tytuł stworzony w głównej mierze z myślą o sympatykach kolejarstwa i miłośnikach konstruowania miniaturowych makiet. Stanowi kontynuację wydanej w 2003 roku produkcji o nazwie Virtual Railroad 2 (w Polsce Railroad.exe).

Opisywana gra pod wieloma względami przypomina konkurencyjną serię Trainz wyprodukowaną przez firmę Auran. EEP 3 większy nacisk pokłada jednak na same makiety, których konstruowanie ma być podstawową atrakcją programu. Do dyspozycji gracza oddano kilkaset różnorodnych obiektów. Najważniejsze są oczywiście same lokomotywy. Gracz równie dobrze może zdecydować się na historyczny parowóz, jak i supernowoczesny model zasilany energią elektryczną. Oprócz samej lokomotywy należy zadbać o tabór kolejowy czy też o odpowiednią ilość trakcji. Nie mniej istotną rolę odgrywa zabudowanie otaczającego świata. Gracz może stawiać zarówno elementy infrastruktury kolei szeroko i wąskotorowej czy stacje kolejowe, jak i drzewa, a także modyfikować wygląd otoczenia. Działanie większości z dostępnych przedmiotów (między innymi zwrotnic) jest zgodne z rzeczywistością.

Na samej zabudowie dostępnego terenu zabawa się oczywiście nie kończy. Skonstruowany przez siebie świat można odwiedzić. Gracz zasiada za sterami jednej z dostępnych lokomotyw. Warto przy tym dodać, iż steruje się nimi zgodnie z obowiązującymi powszechnie regułami. Gracz musi między innymi wziąć pod uwagę wielkość ciągniętego taboru (element ten wpływa na przykład na czas potrzebny do wyhamowania całego składu) czy też powszechnie przyjętą sygnalizację.

Oprawa wizualna gry zrealizowana została w pełnym trójwymiarze. Na uwagę zasługują szczegółowo oddane modele lokomotyw, a także ciągniętego przez nie taboru. Autorzy EEP 3 zadbali również o obecność dodatkowych elementów, jak chociażby maszyn obsługujących załadunek i rozładunek towarów. Sterowany aktualnie skład obserwowany może być z wielu kamer. W ramach ciekawostki należy potraktować możliwość generowania w dowolnym momencie filmów .avi obrazujących aktualne postępy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 133 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 59 PLN

Gry podobne do EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei

Klasyfikacja PEGI EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Procesor 1GHz, 256MB RAM, 400MB na twardym dysku, akcelerator 3D, Direct-X 9.0c, Windows 98/ME/2K/XP

EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei - recenzja gry
EEP 3 - Profesjonalny Symulator Kolei - recenzja gry

Recenzja 6 lipca 2005, 12:38

Właściwa zabawa zaczyna się jednak dopiero w momencie, w którym zapragniemy zaprojektować własną linię kolejową. Trzeba przyznać, iż przedmiotów, z których możemy korzystać jest wyjątkowo dużo. Nie można zapomnieć o zwrotnicach, rogatkach, sygnalizacji świetlnej, peronach, liniach zasilających i całej masie tego typu obiektów. Nie muszę chyba mówić, iż stworzenie działającej konstrukcji, nawet niewielkich rozmiarów, wymaga poświęcenia grze co najmniej kilku (jeśli nie kilkunastu) godzin wolnego czasu. Korzystając z okazji warto wspomnieć o pewnym ułatwieniu. Poszczególne elementy, po których poruszają się różnego typu obiekty (samochody, pociągi, tramwaje itp.) projektuje się na oddzielnych warstwach. Dzięki temu rozwiązaniu nie dochodzi do nieprzyjemnych sytuacji, w których w wyniku niewielkiego błędu zepsuło się kluczową część makiety. Patent ten przydaje się też, gdy chcemy zmodyfikować wybrany przez siebie element bez jednoczesnej ingerencji w całą resztę.