Wyszukiwarka gier
Drop Duchy

Drop Duchy

PC
po premierze

Data wydania: 5 maja 2025

Strategiczne, Roguelike, Średniowiecze, Elementy logiczne, Tetris, Karciane, Indie, City builder, Singleplayer

Innowacyjna strategia z mechaniką rozgrywki a la Tetris oraz elementami karcianki i roguelite’a, osadzona w świecie inspirowanym średniowieczem. W Drop Duchy wcielamy się w księcia, którego zadaniem jest rozbudowa i obrona osady.

8.9

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Drop Duchy to gra strategiczna łącząca warstwę budowania osady (w stylu gier logicznych pokroju Tetrisa) z karcianką i elementami roguelite. W tytule trafiamy do quasi-średniowiecznej krainy, gdzie każda błędna decyzja może doprowadzić do upadku naszego królestwa. Za produkcją stoi niezależne studio Sleepy Mill, dla którego jest to debiutancka produkcja.

Gameplay

Podstawą zabawy w Drop Duchy jest nietypowy system budowy – zamiast klasycznego stawiania struktur umieszczamy płytki/klocki o różnych kształtach i efektach. Symbolizują one budynki, formy terenu i zasoby.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Producent: Sleepy Mill Studio

Wydawca: The Arcade Crew

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Drop Duchy:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-650 / AMD FX-6300, 4 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 650 Ti / Radeon R7 360, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770K / AMD FX-8350, 8 GB RAM, karta graficzna 2 GB GeForce GTX 770 / 4 GB Radeon R9 380, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.9

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 2225 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.2

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 16 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

6.5
Rafał Sankowski
PC

Rafał Sankowski

GRYOnline.pl Team

2025.10.27

Ocena STEAM

8.9

Bardzo pozytywne (2 225)

[title]

Główne zalety gry

  • Innowacyjna rozgrywka: Połączenie mechaniki Tetrisa, budowania talii i elementów roguelite tworzy unikalne i angażujące doświadczenie. Gracze cenią sobie strategiczną głębię oraz wyzwanie związane z optymalizacją umiejscowienia kafelków i synergii kart.
  • Projekt wizualny i dźwiękowy: Gra charakteryzuje się urokliwą grafiką i przyjemną ścieżką dźwiękową, co przyczynia się do przyjemnej atmosfery.
  • Regrywalność: Różnorodność frakcji, kart i mechanik sprawia, że rozgrywka pozostaje świeża, zachęcając do wielokrotnych prób i eksperymentowania z różnymi strategiami.
  • Meta-progresja: Gracze doceniają poczucie postępu poprzez odblokowywanie nowych kart i mechanik, co dodaje głębi do rozgrywki w miarę upływu czasu.
  • Dostępne mechaniki: Gra jest łatwa do opanowania dla nowych graczy, jednocześnie oferując wystarczającą złożoność, aby zadowolić doświadczonych graczy.

Główne wady gry

  • Problemy z meta-progresją: Wielu użytkowników krytykuje system meta-progresji za to, że sprawia, iż gra staje się bardziej karząca w miarę odblokowywania nowych kart. Wprowadzenie większej liczby kart może prowadzić do przeładowania talii, co osłabia synergie i sprawia, że rozgrywka jest mniej przyjemna.
  • Zależność od RNG: Losowość spadków kafelków może prowadzić do frustrujących doświadczeń, ponieważ gracze mogą czuć, że ich sukces zależy od szczęścia, a nie umiejętności. Może to skutkować tym, że rozgrywki wydają się niesprawiedliwe lub niezrównoważone.
  • Problemy z wydajnością: Niektórzy gracze zgłaszają problemy techniczne, takie jak spadki klatek i zacięcia, szczególnie po dłuższych sesjach gry.
  • Brak różnorodności w starciach: Gra oferuje ograniczoną liczbę typów wrogów i starć z bossami, co z czasem może prowadzić do monotonii.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Mechanika banish: Wielu graczy wyraża chęć wprowadzenia funkcji, która pozwoliłaby im usunąć niechciane karty z puli talii, co pomogłoby w zarządzaniu przeładowaniem talii i poprawiłoby podejmowanie strategicznych decyzji.
  • Przycisk cofania: Gracze zalecają dodanie funkcji cofania, aby umożliwić poprawki w trakcie rozgrywki, szczególnie gdy popełnione są błędy w umiejscowieniu kafelków.
  • Ulepszona zarządzanie kartami: Użytkownicy sugerują system filtrowania lub ograniczania kart dostępnych podczas rozgrywki, co pozwoliłoby na bardziej ukierunkowane i synergiczne budowy.
  • Poprawione zbalansowanie trudności: Niektórzy użytkownicy czują, że krzywa trudności jest niespójna, a niektórzy bossowie są nieproporcjonalnie trudni w porównaniu do innych, co prowadzi do frustracji.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "Drop Duchy" przedstawia świeże i przyjemne podejście do gatunku roguelite, spotyka się z krytyką dotyczącą swojego systemu progresji, zależności od RNG oraz kilku problemów technicznych, które mogą wpływać na ogólne doświadczenie.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.2

86% rekomendacji (16)

Opecritic
4 / 5

Guardian

Keith Stuart

Guardian
8 / 10

TheSixthAxis

Stefan L

TheSixthAxis
3,5 / 5

MonsterVine

Shannon P. Drake

MonsterVine
8 / 10

GameGrin

Alana Dunitz

GameGrin
8 / 10

Checkpoint Gaming

Percy Ranson

Checkpoint Gaming

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl