
Data wydania: 11 grudnia 2018
Oryginalne połączenie zręcznościowej gry wyścigowej, produkcji RPG oraz symulatora życia, które osadzone zostało w dalekiej przyszłości. W Desert Child wcielamy się w pilota lewitującego skutera, który wykonuje różnego rodzaju płatne zlecenia, próbując związać koniec z końcem.
Gracze
OpenCritic
Desert Child to miks dwuwymiarowej gry wyścigowej, RPG-a oraz symulatora życia, osadzony w dalekiej przyszłości na Ziemi, która jest powoli opuszczana przez ludzi. Deweloperem tytułu jest Oscar Brittain z Australii. Twórca jest z wykształcenia architektem i zadebiutował w 2016 roku niewielką grą World's Fastest Pizza, wydaną wyłącznie na PC.
W 2017 roku Desert Child zostało sfinansowane dzięki udanej zbiórce pieniędzy w serwisie Kickstarter. Inspiracją dla autora były liczne produkcje anime o tematyce science fiction, w tym Redline czy legendarne Akira i Cowboy Bepop. Desert Child zostało wyróżnione i nagrodzone na licznych festiwalach gier niezależnych.
Akcja Desert Child rozgrywa się w dalekiej przyszłości. Ziemia jest powoli opuszczana przez dotychczasowych mieszkańców, którzy wybierają nowe życie na Marsie, korzystając z rządowych programów subsydiujących podróż. Po kilku latach szansa na pozaziemską przeprowadzkę kończy się jednak, gdy cena biletu zostaje podniesiona do poziomu, na który mogą sobie pozwolić jedynie najbogatsi. Główny bohater Desert Child jest pilotem lewitującego skutera, który próbuje związać koniec z końcem, wykonując różnego rodzaju zlecenia kurierskie oraz polując na osoby poszukiwane listami gończymi.
Głównym elementem Desert Child są wyścigi na skuterach. Rozgrywka przedstawiona została w dwuwymiarowym, side-scrollowym stylu. W zależności od wykonywanego zadania, ścigamy się w nielegalnych zawodach, polujemy na wyznaczony cel lub staramy się dotrzeć do końca trasy w jak najszybszym czasie, przewożąc cenny ładunek i omijając stojące na naszej drodze przeszkody. Skuter wyposażony może być w różnego rodzaju broń i power-upy, które kupujemy w trakcie wizyt w mieście. Na miejscu możemy porozmawiać także z wieloma interesującymi postaciami, zadrzeć z gangsterami oraz odkryć sekrety, które potencjalnie doprowadzą nas do upragnionego bogactwa.
Poszczególne misje możemy wykonywać również wspólnie z innym graczem za sprawą sieciowego oraz lokalnego trybu multiplayer na wspólnym ekranie.
Desert Child posiada pełną detali dwuwymiarową oprawę graficzną, korzystającą z estetyki pixel art. Ścieżka dźwiękowa tytułu składa się z oryginalnych utworów lo-fi hip-hop.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PlayStation 4Angielskie napisy
Xbox OneAngielskie napisy
PC WindowsAngielskie napisy
Nintendo SwitchAngielskie napisy
Producent: Oscar Brittain
Wydawca: Akupara Games
Wymagania sprzętowe gry Desert Child:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 600 MB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2021.04.16
"Desert Child" przypomina atmosferą "Sludge Life" i "Diaries of a Spaceport Janitor", wpisując się w ten sam nurt luzackich gier o czyjejś codzienności, od tych dwóch produkcji odróżnia go jednak oprawa, bo choć też jest to gra kolorowa, to jednak w 2D. No i, obok ślicznie narysowanych teł, które miejscami przypominały mi o "Putt-Putt Goes to the Moon", jest tu więcej pozytywnego nastawienia niż w "Diaries..." i znacznie mniej absurdu niż w "Sludge Life". Najbardziej szkoda mi tego, że clou rozgrywki, wyścigi na lewitujących motorach, raczej frustrowały swoją chaotycznością niż bawiły, ale cóż, nie można mieć wszystkiego. Poza nimi gra czaruje różnorodnością i klimatem. Jeśli Mars ma w przyszłości wyglądać tak, jak tutaj, to przeprowadzka na Czerwoną Planetę będzie kiedyś miała sens.
Ocena OpenCritic
14% rekomendacji (24)
NintendoWorldReport
Matthew Zawodniak
SelectButton
Kevin Mitchell
Nintendo Life
Nathanial Eker
Push Square
Sam Brooke
GameSpot
James O'Connor