Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2XBOX
Okładka Darkwatch (PS2)

Darkwatch

„Darkwatch : Curse Of The West” należy do gatunku gier akcji ukazanych z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Akcja tejże pozycji została umiejscowiona w scenerii Dzikiego Zachodu, straszliwie popularnego ostatnimi czasy wśród twórców gier.

Akcji | FPP | western | strzelanki

Okładka Darkwatch (PS2)

producent: High Moon Studios

wydawca: Capcom

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

16sie2005

PS2 XBOX

„Darkwatch : Curse Of The West” należy do gatunku gier akcji ukazanych z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Akcja tejże pozycji została umiejscowiona w scenerii Dzikiego Zachodu, straszliwie popularnego ostatnimi czasy wśród twórców gier (warto wspomnieć chociażby takie gry, jak „Dead Man's Hand” oraz „Red Dead Revolver”). Za „Darkwatch : Curse Of The West” odpowiedzialni są panowie z firmy Sammy Studios, mający w swym dorobku m.in. serię bijatyk „Guilty Gear”.

W „Darkwatch : Curse Of The West” wcielamy się w postać Jericho Crossa, kryminalisty, który po nieudanym napadzie na pociąg zostaje wcielony w szeregi tajemniczej organizacji Darkwatch. Od tej pory Jericho staję się kimś na wzór hybrydy – łączy w sobie ludzkie i wampirze umiejętności. Może również dokonywać wyboru pomiędzy swą dobrą a zła stroną. Jeżeli skorzysta z dobrodziejstw tej pierwszej będzie mógł korzystać z niezwykłych umiejętności opartych na szybkości i zmyśle wzroku. Z kolei zło umożliwi mu stanie się istną maszynką do zabijania (pomogą mu w tym napady szału, które od czasu do czasu będą go nawiedzać). Akcję „Darkwatch : Curse Of The West” umiejscowiono na Dzikim Zachodzie, jednakże nie będziemy zabijać niewinnych cowboy’ów – naszymi przeciwnikami są szatańskie pomioty, nieumarli strzelcy, których nadludzka wytrzymałość i siła nie wytrzymuje na szczęście starcia z herosem Jericho.

Autorzy, oprócz kilkunastu normalnych broni (shotgun, karabin itp.), przygotowali także kilka typowych dla wampirów umiejętności, które poznamy w czasie gry. Są to bardzo wysoki skok, nowy tryb widzenia wrogów w ciemności, a także specjalna tarcza absorbująca część mocy ataków wyprowadzanych przez wrogów. W czasie gry odwiedzimy kilka mrocznych miasteczek, w których można zauważyć wiele typowych dla Dzikiego Zachodu smaczków, a także wiele innych miejsc obfitujących w zaskakujące i piękne graficznie elementy (m.in. potężny pociąg i straszne katakumby).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 175 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: / 10 na podstawie 5 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,90 PLN

Gry podobne do Darkwatch

Klasyfikacja PEGI Darkwatch

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Darkwatch

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci, Network Adaptor

Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live

Darkwatch - recenzja gry
Darkwatch - recenzja gry

Recenzja 27 września 2005, 09:46

Domyślacie się pewnie, że Darkwatch grą wybitną nie jest. Niestety sporo w tym prawdy. Pierwszym grzechem jest dziwaczna narracja i rwany tok wydarzeń. Krótkie etapy są często ni z gruszki, ni z pietruszki przerywane wstawkami, po których następuje teleportacja do innej lokacji i tak aż do końcowych napisów. Można by to jeszcze przetrawić, ale największą zgagę powodują zaniechania w najbardziej interesujących elementach rozgrywki, które mogłyby uczynić z Darkwatcha coś więcej niż tylko miłą strzelaninę na dwa popołudnia. Pierwszą sprawą są wampirze umiejętności, które ograniczają się jedynie do podwójnego skoku i tzw. krwawego widoku. Objawia się tym, że z daleka widzimy kluczowe miejsca czy przedmioty. Szkopuł, że widok właściwie nie jest potrzebny, gdyż broń czy magazynki zwykle znaleźć nietrudno, a miejsca, które wymagają użycia tego talentu, są właściwie dwa w całej grze. By nie czynić z Darkwatcha kompletnie siermiężnej strzelaniny, autorzy dodali możliwość wyboru, po której stronie duszy Jericho chcemy stanąć. Zależnie od naszej decyzji otrzymujemy punkty zła lub dobra, których odpowiednia ilość wystarczy do zdobycia nowej umiejętności. Nie wnosi to jednak tak naprawdę nic do samej gry czy stosowanej taktyki, gdyż umiejętności (np. wzbudzanie strachu wśród wrogów) przydają się raczej rzadko i zwykle wystarczy shotgun z pełnym magazynkiem.

PS2
XBOX