Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2XBOXGCN
Okładka Area 51 (PC)

Area 51

Area 51 jest pierwszoosobową grą akcji, której fabuła związana jest z tajemniczą Strefą 51 zlokalizowaną na pustynnym obszarze w Nevadzie, gdzie zaobserwowano dziwne światła i domniemane niezidentyfikowane obiekty latające.

Akcji | FPP | science fiction | strzelanki

Okładka Area 51 (PC)

data premiery gry:

anulowana

GCN

25kwi2005

XBOX PS2

6cze2005

PC

Area 51 jest pierwszoosobową grą akcji, której fabuła związana jest z tajemniczą Strefą 51 zlokalizowaną na pustynnym obszarze w Nevadzie, gdzie zaobserwowano dziwne światła i domniemane niezidentyfikowane obiekty latające.

Pewnego dnia armia amerykańska straciła łączność z laboratorium. Ethan Cole, specjalista od niebezpiecznych materiałów pochodzenia organicznego i dowódca niewielkiego oddziału sił specjalnych, zostaje wyznaczony do zbadania kompleksu. Po dotarciu do celu okazuje się, że w bazie wybuchła niespotykana epidemia, która przeobraża zainfekowane osoby w straszliwe monstra. Zadaniem gracza jest niedopuszczenie do rozprzestrzenienia się tego groźnego wirusa oraz rozwikłanie wielu podejrzanych spraw, w tym związanych z rządem USA.

Ważnym ogniwem programu są jednostki w nim występujące. Studio Stan Winston, znane m.in. z kreacji „głównych bohaterów” w takich filmach jak Jurassic Park oraz Predator, na potrzeby Area 51 stworzyło kilka rodzajów wymyślnych potworów. Od najprostszych małych, szarych ludzików z dużymi, wyłupiastymi oczyma, po ogromne monstra z czterema kończynami - producenci gwarantują w tej materii naprawdę spore zróżnicowanie. Pomocne w walce z tymi stworzeniami okazać mogą się różne narzędzia służące do zabijania (są to bronie pochodzenia zarówno ziemskiego jak i pozaziemskiego, a łącznie jest ich ponad trzydzieści). Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest możliwość celowego zarażania się wirusem i transformacji w dziwne stworzenie. Użytkownik zdobywając odpowiednią ilość niezbędnych mutagenów, może przeobrazić się na pewien czas w istotę, cechującą się szeregiem unikalnych umiejętności i zdolności (np. zabójcza skuteczność).

Na kampanię w trybie singleplayer składa się dwanaście potężnych poziomów. Przechodząc kolejne etapy, grający w Area 51 zwiedzi niemalże wszystkie zakamarki tajemniczego kompleksu. Twórcy nie zapomnieli również o grze wieloosobowej, w której wyróżnia się następujące tryby rozgrywki: „Deathmatch”, „Team Deathmatch”, „Capture the Flag” oraz „Humans vs. Alien Mutant Team Deathmatch”.

Istotną zaletą omawianej produkcji jest sugestywna oprawa wizualna. Liczne mroczne scenerie, wspaniale wymodelowane postacie, realistyczne animacje, a także wysokiej jakości renderowane przerywniki filmowe mogą się spodobać nawet najbardziej wymagającemu graczowi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 1 DVD / 3 CD

Ocena czytelników: 7,7 / 10 na podstawie 529 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Area 51

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Area 51

Microsoft Xbox

Microsoft Xbox

Wykorzystuje: Xbox Live

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci, Network Adaptor

Nintendo GameCube

Nintendo GameCube

Wykorzystuje: karta pamięci

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2.5 GB HDD

Area 51 - recenzja gry
Area 51 - recenzja gry

Recenzja 7 lipca 2005, 11:11

Tak świetnie budowaną atmosferę psuje jednak końcówka wirtualnej przygody (uwaga na spojler). Zdewastowane, szare, momentami klaustrofobiczne i jakże rajcujące korytarze czy hale Strefy 51 zostają w czterech ostatnich (z dwudziestu) scenariuszach zastąpione bazą kosmitów. Dodam, że chodzi o bazę potwornie kolorową (żółty, zielony, fioletowy, sztuczne światła i te klimaty), zdecydowanie negatywnie „zaskakującą” swym wykonaniem (plastik bije na potęgę). Rozumiem, że rywalizację chciano zakończyć ciekawym akcentem i dać graczom szansę na rewanż w postaci zniszczenia siedziby kosmitów, ale dlaczego nie postarano się o bardziej klimatyczną lokację? Aż dziw bierze, że kreatury, z jakimi walczymy w czasie gry pochodzą z takiego miejsca. Ktoś zdecydowanie pokpił tutaj sprawę. A na początku było tak pięknie i cudownie...

XBOX
PS2
GCN
PC