
Data wydania: Anulowana
Nigdy niewydana druga część serii slasherów od Visceral Games, opartych na Boskiej komedii Dantego Alighieri. W Dante’s Purgatorio mieliśmy trafić do czyśćca, którego bronilibyśmy przed inwazją ze strony sił piekielnych.
Platformy:
PC WindowsWersja jezykowa nieznana
Producent: Visceral Games / EA Redwood Shores
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
W 2010 roku studio Visceral Games oddało w ręce graczy Dante’s Inferno, czyli slasher przywodzący na myśl cztery pierwsze odsłony cyklu God of War, oparty na Boskiej komedii Dantego Alighieri.
W dalszej kolejności twórcy rozpoczęli pierwsze przymiarki do stworzenia jego bezpośredniej kontynuacji, która miała nosić miano Dante’s Purgatorio lub Dante’s Inferno 2: Purgatorio. W trakcie rozgrywki trafilibyśmy w sam środek inwazji sił piekielnych na czyściec, a wcielając się w rycerza Dantego Alighieri, musielibyśmy zrobić wszystko, by nie dopuścić do ich przedarcia się do raju. Ostatecznie jednak firma Electronic Arts, czyli wydawca marki, dała temu projektowi czerwone światło.
W Dante’s Purgatorio akcję mieliśmy oglądać z perspektywy trzeciej osoby (TPP).
U podstaw gry leżałby schemat wypracowany na potrzeby pierwszej części serii, toteż podczas rozgrywki przemierzalibyśmy tytułowy czyściec podzielony na siedem kręgów i toczylibyśmy zacięte starcia z przeciwnikami. Nieprzyjaciół pozbywalibyśmy się przy pomocy kosy, krzyża oraz umiejętności duchowych protagonisty. Te ostatnie wymagałyby przy tym naładowania jego wskaźnika wiary, a ponadto przydawałyby się zarówno na polu walki, jak i podczas eksploracji.
Sama eksploracja miała w dużym stopniu opierać się na wspinaczce, gdyż czyściec zostałby tu przedstawiony w formie góry, będąc niejako przeciwieństwem piekła. Każda sekcja polegająca na pokonywaniu odcinków w pionie miała stanowić swoistą zagadkę zmuszającą nas do lawirowania między półkami skalnymi czy kruchymi nawisami.
Oprócz szeregowych nieprzyjaciół reprezentujących zarówno niebiosa (a przynajmniej dopóty, dopóki Dante nie zostałby uznany za sojusznika aniołów), jak i siły piekielne, na naszej drodze mieli stawać również potężni bossowie. Wśród nich mieli się znaleźć między innymi: Lilith, wikariusz Świętego Piotra, Beatrycze (w formie Królowej Piekieł) czy archaniołowie Gabriel i Uriel.
Ponadto w grze miały znaleźć się tak zwane Jaskinie Wizji, czyli miejsca, w których Dante przeżywałby wspomnienia ze swojej przeszłości. Zostałyby one pokazane w formie retrospekcji związanych z popełnionymi przez niego błędami i pozwalałyby nam mierzyć się z personifikacjami jego grzechów.
W Dante’s Purgatorio miał znaleźć się nie tylko tryb fabularny, lecz również moduł multiplayer, w którym gracze toczyliby potyczki, reprezentując piekło lub niebiosa.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek