Data wydania: 24 października 2022 Wczesny dostęp
Tytuł z pogranicza symulacji i gier taktycznych, w którym samodzielnie projektujemy statki kosmiczne oraz toczymy starcia z innymi okrętami w przestrzeni międzygwiezdnej. Cosmoteer: Starship Architect & Commander pozwala na zabawę w pojedynkę lub na multiplayerową rozgrywkę.
Cosmoteer: Starship Architect & Commander jest produkcją z pogranicza symulacji i gier taktycznych, w której przejmujemy kontrolę nad samodzielnie zaprojektowanym statkiem kosmicznym lub całą flotą takich okrętów. Produkcja została opracowana przez niezależne studio Walternate Realities.
W Cosmoteer: Starship Architect & Commander rozgrywka opiera się na dwóch filarach. Pierwszym z nich jest projektowanie i tworzenie od podstaw własnego statku kosmicznego. Samodzielnie decydujemy o kształcie kadłuba, rozmieszczeniu poszczególnych modułów (jak silniki czy broń) oraz układzie pomieszczeń (od korytarzy po kwatery załogi). Po oddaniu okrętu do użytku na jego pokład trafia załoga, która musi sprawnie się po nim poruszać (pilotując statek, obsługując broń czy transportując amunicję), toteż musimy zadbać o to, by nasz projekt był zarazem spójny i praktyczny. Choć nasi podkomendni działają autonomicznie i sami wybierają sobie kolejne zadania, możemy wpływać na ich zachowanie, nadając im określone role i priorytety.
Drugim filarem zabawy są kosmiczne potyczki. Taktyczne starcia toczą się w czasie rzeczywistym, a w ich trakcie kluczem do sukcesu jest odpowiedni wybór kolejnych celów. Tylko od nas zależy czy w pierwszej kolejności zdecydujemy się zniszczyć broń wroga, by wyczerpać jego możliwości ofensywne, spróbujemy osłabić jego obronę, niszcząc tarcze jego statku, czy też postaramy się unieruchomić jego okręt, celując w reaktor zasilający. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że nieprzyjaciel dysponuje podobnymi możliwościami, przez co i my w każdej chwili możemy paść ofiarą podobnej kalkulacji.
Bawiąc się w pojedynkę, w Cosmoteer: Starship Architect & Commander przemierzamy generowaną proceduralnie galaktykę, realizujemy różnorodne zadania oraz gromadzimy łupy i ulepszenia dla naszego okrętu. Ponadto nic nie stoi na przeszkodzie, by grać w trybie współpracy przez Internet lub poddać próbie swe umiejętności (i ostatecznie przetestować swój projekt statku) w jednym z trybów PvP. Listę wariantów rozgrywki zamyka moduł kreatywny, gdzie możemy do woli tworzyć kolejne okręty, nie oglądając się na żadne ograniczenia.
Oprawa graficzna gry Cosmoteer: Starship Architect & Commander jest prosta, lecz przy tym barwna i przejrzysta, co pozwala szybko zorientować się w sytuacji panującej na pokładzie statku. Ponadto gra wspiera fanowskie modyfikacje; gracze mogę tworzyć własną broń, moduły i inne ulepszenia.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
Producent: Walternate Realities
Wydawca: Walternate Realities
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Steam może i ma marżę 30%, ale twórca Cosmoteer i tak woli sprzedawać swoje dzieło na tej platformie zamiast rozprowadzać klucze do gry poza nią.
gry
Jakub Błażewicz
26 lipca 2024 14:43
Kosmiczna strategia Cosmoteer: Starship Architect & Commander nieoczekiwanie okazała się jednym z niezależnych przebojów października na Steamie. Gra zbiera wyśmienite oceny użytkowników oraz uzyskuje imponujące wyniki aktywności.
gry
Adrian Werner
31 października 2022 12:44
Popularne pliki do pobrania do gry Cosmoteer: Starship Architect & Commander.
Wymagania sprzętowe gry Cosmoteer: Starship Architect & Commander:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit.
Sadistic Son Konsul
Brzmi ekstra, choć mi osobiście nie do końca podoba się grafika. I nie mówię tu że jest słaba, czy że oczekuję fotorealistycznej. Nic z tych rzeczy, lubię prostą grafikę bez wodotrysków. Ale tutaj coś mi w niej nie pasuje. Czy to dobór kolorów... sam nie wiem.
Niemniej jednak gra zapowiada się super i gdyby nie to że jest w early access (z natury nie kupuję niedokończonych produktów) to chętnie bym już w nią pograł. Jakąś opinią ktoś się podzieli kto już grał?
dienicy Generał
Pogralem ze 100 godzin w demo. Potem kupilem Indexa i przestalem grac w gry.
Nie wiem jak wyglada tryb dodany do pelnej wersji, ale jesli ktos lubi budowac, to gra oferuje fajne klocki. Lepsze niz Reassembly.
Wolność Legionista
10/na 10 nie zasługuję ale jest wciągająca.
100 godzin Wylatane.
Grafika 2d a bardzo wciąga przemyślane konstrukcje trzeba budować
Gra nie ma konkretnego zakończenia za to minus ani centrum w Galaktyce .
Dość mało broni jak się już ma wszystko
Spadki FPS przy zbieraniu pozostałości ze statków.