Data wydania: Anulowana
Chaos Chronicles to gra cRPG czerpiąca garściami z dorobku legend gatunku. Jak na klasycznego „roleplaya” przystało, znajdziemy tu rasowe uniwersum fantasy, kilkuosobową drużynę, turową walkę, widok izometryczny i wiele innych charakterystycznych elementów – a wszystko to w nowoczesnej oprawie audiowizualnej.
Chaos Chronicles to gra niemieckiego studia Coreplay, znanego głównie ze stworzenia Jagged Alliance: Back in Action. Chaos Chronicles sięga do korzeni gier cRPG – wykorzystuje bowiem najważniejsze elementy klasycznych komputerowych „roleplayów”.
Fabuła osadzona została w fantastycznym świecie, w którym koegzystują ze sobą ludzie, elfy i krasnoludy. Jednak od ponad 200 lat rasy te, wyparte przez armie nieumarłych pod wodzą złych magów, zmuszone są mieszkać na małych morskich wyspach.
Na kilka lat przed zawiązaniem się akcji gry, Zakon Świętego Płomienia wysłał na kontynent oddział rycerzy, któremu udało się odbić i utrzymać znaczące miasto portowe, Rethgard. Sukces wlał nadzieję w serca wolnych ludów i zachęcił poszukiwaczy przygód do wzięcia udziału w odbudowie królestwa przodków. Jednym z tych śmiałków jest postać gracza, która wraz z towarzyszami wyrusza na ziemie opanowane przez sługi zła.
Pod względem rozgrywki, Chaos Chronicles przypomina klasyczne gry cRPG. Prowadzona przez gracza pięcioosobowa drużyna wraz ze zdobywanym doświadczeniem rozwija swoje umiejętności, co czyni ją skuteczniejszą w walce i nie tylko. Grywalne rasy to ludzie, elfy, krasnoludy, hallingi, gnomy, pół-elfy i pół-orki. Dostępnymi klasami postaci są zaś wojownicy, kapłani, łotrzykowie, barbarzyńcy, czarodzieje, łowcy i paladyni. Na eksplorację czeka wiele rojących się od niebezpieczeństw ruin, lasów, jaskiń i podziemi. W czasie odbywających się w turach starć nasza drużyna staje naprzeciw hordom nieumarłych, orków, goblinów i innych plugawych stworzeń rodem z powieści fantasy.
Walka rozgrywana jest na siatce heksagonalnej. Zapewnia to głębię starciom poprzez maksymalne wykorzystanie sposobu ustawienia i zorientowania postaci. W Chaos Chronicles nigdy nie ma wątpliwości czy dana postać jest odwrócona do nas plecami, bokiem, czy też stoi przodem. Jako że wiele rozwiązań mechanicznych - takich jak chociażby flankowanie czy ukradkowe ataki - opiera się na tych rozróżnieniach, stanowią one jeden z głównych elementów systemu walki.
W Chaos Chronicles zastosowano mechanizm grupowania przeciwników przed określeniem ich inicjatywy. Ma to ogromne znaczenie dla przebiegu starć, ponieważ eliminuje problem poruszania się w tym samym momencie różnych typów istot. Zachowania grupowe potworów opierają się głównie na trzymaniu się razem i atakowaniu, w miarę możliwości, jednego celu. Sprawia to, że działania sztucznej inteligencji są bardziej przewidywalne dla graczy. Co ciekawe, różne istoty dysponują odmiennymi sposobami zachowań. Dla przykładu gobliny próbują rozszarpać nieprzytomnych wrogów, podczas gdy orki ignorują rannych i koncentrują się na wyeliminowaniu z walki pozostałych postaci.
Sednem rozgrywki w Chaos Chronicles jest intensywne eksplorowanie świata. Z tego powodu autorzy gry położyli ogromny nacisk na system podróży. Pomimo tego, że z punktu A do punktu B prowadzi zazwyczaj jasno wytyczona i na ogół bezpieczna ścieżka, gra zachęca graczy, aby zboczyli z traktu. Wiąże się to z możliwością odnalezienia wielu ciekawych miejsc, nietypowych przedmiotów i poznaniem historii świata poprzez odkrywanie starych ksiąg lub zwojów. Sprawia również, że nigdy nie jesteśmy pewni, czy znaleźliśmy wszystkie sekretne miejsca. Dodatkowo poszukiwanie informacji o różnych lokacjach pozwala na lepsze przygotowanie się do czyhających na ich terenie zagrożeń.
Jak w każdej grze opartej na eksplorowaniu świata, w Chaos Chronicles nie zabrakło motywu rozbijania obozów i odpoczynku po znojach podróży. Ten aspekt gry ma znaczenie nie tylko funkcjonalne (zapamiętywanie czarów i odnawianie możliwości ich użycia, polowanie i zbieranie jedzenia, leczenie ran, identyfikowanie przedmiotów), lecz również i fabularne. Rozbicie obozowiska w nieodpowiednim miejscu lub o złej porze może zakończyć się niespodziewanym atakiem wrogów, a zbytnie odwlekanie odpoczynku w czasie sprawić, że osłabiona drużyna polegnie w starciu, które w pełni sił mogłaby z łatwością wygrać. Eksplorowanie świata odbywa się w czasie rzeczywistym i dopiero rozpoczęcie walki sprawia, że przenosimy się do trybu turowego.
Grafika stoi na wysokim poziomie, choć stylem nawiązuje do starych dobrych „erpegów”. Kamera ustawiona jest w typowym dla klasycznych gier cRPG rzucie izometrycznym. Lokacje stworzono z dużą dbałością o szczegóły. Budynki i meble noszą wyraźne piętno czasu – po opuszczonych komnatach porozrzucane są przedmioty codziennego użytku, snopy światła przebijają się przez zakurzone powietrze, a zmurszałe stopnie drewnianych schodów wyglądają jakby miały się w każdej chwili pokruszyć pod naciskiem nieostrożnej stopy.
Pięcioosobowa drużyna może składać się z postaci kierowanych przez jednego gracza, bądź też kilku bawiących się razem przy pomocy Internetu.
Autor opisu gry: Łukasz Szliselman
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Coreplay
Wydawca: bitComposer Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
28 kwietnia 2013
Chaos Chronicles to tytuł który stawia na powrót do korzeni gatunku RPG. Czy w dobie filmowej, niezwykle dynamicznej akcji uda im się na nowo ożywić czar takiej klasyki jak Pool of Radiance czy The Temple of Elemental Evil?
21 kwietnia 2013
W produkcji znajduje się obecnie wiele tytułów RPG. Gatunek nie kończy się jednak na produkcjach dużych deweloperów. Postanowiliśmy przyjrzeć się zatem najbardziej obiecującym, choć mniej znanym projektom.
Poznaliśmy stanowisko firmy bitComposer w sprawie „zamrożenia” Chaos Chronicles, klasycznego cRPG-a w rzucie izometrycznym. Niestety, jak wynika ze słów jednego z producentów, który także pokusił się o komentarz, projekt poszedł do piachu, a na jego odrodzenie praktycznie nie ma szans.
gry
Bartosz Woldański
2 sierpnia 2013 17:11
Dowiedzieliśmy się, że prace nad Chaos Chronicles, klasycznym cRPG-iem w klimatach fantasy, zostały wstrzymane. Przyczyną jest konflikt prawny pomiędzy twórcami a wydawcą gry, firmą bitComposer. Fani wystartowali z petycją o wznowienie procesu produkcyjnego.
gry
Bartosz Woldański
22 lipca 2013 12:15
Stęskniliście się za klasycznymi cRPG-ami? Jeśli tak, to warto zainteresować się Chaos Chronicles. Gra twórców Jagged Alliance: Back in Action zaprezentuje najważniejsze elementy staroszkolnych "erpegów" w nowej oprawie audiowizualnej.
gry
Łukasz Szliselman
13 sierpnia 2012 16:21
Wymagania sprzętowe gry Chaos Chronicles:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.3 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 768 MB (GeForce 460 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP (SP2)/Vista/7,8.
zanonimizowany892667 Centurion
Coraz częściej zdarza się dobry projekt i idzie do kosza :/ A szkoda :( Brakowało klasycznego RPG-a :(
zanonimizowany813590 Generał
Prace wstrzymane?Nieeeeeeeeeee!
zanonimizowany768165 Legend
Gorzej - projekt poszedł do piachu.
Tworzą inną grę dla wydafcy.
zanonimizowany812566 Generał
NOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak to możliwe, przecież gra zapowiadała się nad wyraz dobrze! Liczyłem na powrót klasycznego RPG, a tu taka lipa... Teraz mam zmianę planów, najabrdziej oczekiwaną nowiną dla mnie będzie śmierć oraz zniszczenie Call Of Duty, to przez takie gry nie możemy zagrać w takie klasyki.
zanonimizowany768165 Legend
Projekt odżył pod nazwą Realms Beyond
Wspaniały prezent świąteczny!
https://www.youtube.com/watch?v=Gp_Tu7dldxI
https://www.youtube.com/watch?v=Dtwd9E2p_5M