11. city builder - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Gry o tematyce city builder ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

SimCity Społeczności
Strategiczne 13 listopada 2007
SimCity Societies to kolejna część bestsellerowej strategiczno-ekonomicznej serii, rozwijanej od końca lat osiemdziesiątych XX wieku. Tym razem w proces produkcji nie zaangażowano jednak zespołu Maxis, lecz studio Tilted Mill Entertainment, z którego wyszły takie gry jak Caesar IV. Wraz ze zmianą tradycyjnego developera pewnej modyfikacji uległa koncepcja zabawy.

Anno 1701: Klątwa Smoka
Strategiczne 25 października 2007
Anno 1701: The Sunken Dragon to dodatek do cieszącej się niezwykłą popularnością strategii ekonomicznej. Owa gra należy do cyklu, traktującego o rozwijaniu zamorskich posiadłości i czynieniu z nich potęgi poprzez podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych.

SimCity DS
Strategiczne 19 czerwca 2007
SimCity DS to strategia ekonomiczna, przygotowana wyłącznie z myślą o posiadaczach dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Należy ona do znanego cyklu, traktującego o budowie i rozwoju miasta. Owa pozycja powstała na bazie opublikowanej w styczniu 1999 roku gry SimCity 3000, aczkolwiek nie stanowi jej stuprocentowej konwersji.

Anno 1701
Strategiczne 26 października 2006
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.

Cezar IV
Strategiczne 26 września 2006
Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.

CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.

Tropico: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części znanej strategicznej serii firmy Pop Top Software - Tropico, a także dodatek do pierwszej z nich - Tropico: Rajska Wyspa.

City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.

Immortal Cities: Children of the Nile
Strategiczne 9 listopada 2004
Strategia ekonomiczna (tzw. „city-building game”) zrealizowana przez studio Tilted Mill Entertainment, założone przez osoby, które niegdyś stanowiły trzon zespołu Impressions Games znanego z takich gier jak: Caesar, Pharaoh i Zeus: Master of Olympus.

Anno 1503: Treasures, Monsters and Pirates
Strategiczne 25 maja 2004
Treasures, Monsters and Pirates to oficjalny dodatek do gry Anno 1503: The New World, który wszystkim entuzjastom pierwowzoru ma do zaoferowania zarówno zupełnie nowe wyzwania, jak i rozwinięcie starych pomysłów.

SimCity 4: Godziny szczytu
Strategiczne 22 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do czwartej odsłony cyklu Sim City – gier strategicznych typu city builder, nad którymi pieczę sprawuje studio Maxis. Dodatek wprowadza szereg elementów pozwalających na usprawnienie sieci komunikacyjnej miasta znajdującego się pod opieką gracza – do naszej dyspozycji oddano nowe narzędzia umożliwiające śledzenie natężenia ruchu i szybką reakcję na pojawiające się problemy.

RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds
Strategiczne 6 maja 2003
RollerCoaster Tycoon II: Wacky Worlds jest przygotowanym przez ekipę studia Frontier Developments rozszerzeniem do wydanej w 2002 roku strategii ekonomicznej. Dodatek wprowadza m.in. nowe rodzaje kolejek górskich i elementy torów, a także zwiększa liczbę lokacji, w których gracze mogą budować wirtualne parki rozrywki. Twórcy zadbali również o nową kampanię składającą się z 17 scenariuszy.

Tropico 2: Zatoka Piratów
Strategiczne 8 kwietnia 2003
Opracowana przez ekipę Frog City Software kontynuacja popularnej strategii ekonomicznej Tropico z 2001 roku. W przeciwieństwie do osadzonej w XX wieku poprzedniczki, gra przenosi nas do XVII wieku i pozwala nam zostać prawdziwym władcą mórz południowych. Wcielamy się więc w króla piratów, zarządzającego bazą wypadową, ukrytą na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu.

SimCity 4
Strategiczne 9 stycznia 2003
Kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych typu city builder, opracowana przez studio Maxis. W porównaniu z poprzedniczkami, produkcja może się pochwalić szeregiem nowych rozwiązań, zmian i usprawnień. Przede wszystkim, budowane przez gracza miasto nie jest już pojedynczą jednostką – nic nie stoi na przeszkodzie, by powiązać je z innymi miastami, tworząc w ten sposób wielką aglomerację połączoną ekonomicznie i przemysłowo.

Anno 1503: The New World
Strategiczne 29 października 2002
Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.

Cesarz: Narodziny Państwa Środka
Strategiczne 11 września 2002
Strategia ekonomiczna, w której budujemy i zarządzamy miastami w antycznych Chinach. Gracz ma wpływ na wszelkie aspekty działalności starożytnego miasta, m.in. podatki, rozdzielanie plonów rolnych, siły militarne, budowa monumentalnych budowli. Całość zbudowano na silniku z Ceasar III.

Tropico: Rajska Wyspa
Strategiczne 9 stycznia 2002
Oficjalny dodatek do wydanej wiosną 2001 roku strategii ekonomicznej Tropico studia PopTop Software. Podczas zabawy mamy ponownie okazję wcielić się w rolę dyktatora małej, karaibskiej wysepki i stosując różne strategie działania doprowadzić do jej rozkwitu. Rozszerzenie zatytułowane Rajska Wyspa (ang. Paradise Island) wprowadza do gry ponad 20 zupełnie nowych scenariuszy, szereg niedostępnych wcześniej budynków, nowe atrakcje dla odwiedzających, a także niespotykane dotąd typy turystów.

Posejdon: Bóg Atlantydy
Strategiczne 1 lipca 2001
Posejdon: Bóg Atlantydy to oficjalne rozszerzenie do strategii ekonomicznej Zeus: Pan Olimpu. Podobnie jak w bazowej grze, akcja dodatku osadzona została w starożytności. Tym razem jednak gracze przejmują kontrolę nad rozwojem mitycznej Atlantydy.

Tropico (2001)
Strategiczne 25 kwietnia 2001
Tropico to pierwsza odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych. Gracz wciela się w rolę dyktatora na jednej z wysepek fikcyjnego archipelagu. Jego zadaniem jest doprowadzić niewielkie państewko do rozkwitu. Deweloperzy ze studia PopTop Software zadbali o humorystyczne podejście do tematu oraz klimatyczną oprawę wizualną.

Faraon: Złota Edycja
Strategiczne 23 marca 2001
Faraon: Złota Edycja to pakiet zawierający dwie strategie ekonomiczne typu city builder - Faraon oraz Kleopatra: Królowa Nilu.

Zeus: Pan Olimpu
Strategiczne 17 października 2000
Kolejna strategia ekonomiczna z portfolio studia Impressions Games. W Zeus: Pan Olimpu gracze trafiają do starożytnej Grecji, a do ich obowiązków należy nie tylko kierowanie rozwojem metropolii, lecz także dbanie o potrzeby mieszkańców oraz spełnianie zachcianek bóstw.

Kleopatra: Królowa Nilu
Strategiczne 28 lipca 2000
Oficjalne rozszerzenie do gry Faraon, kultowej strategii ekonomicznej od studia Impressions Games i firmy Sierra Entertainment, które ponownie przenosi gracza w świat starożytnego Egiptu. Tym razem, zgodnie z tytułem dodatku Kleopatra: Królowa Nilu, gracz przenosi się w nieco bliższe czasy. Do zadań gracza należy odpieranie wrogów, rozbudowa wspaniałych miast oraz wznoszenie historycznych monumentów, w tym słynnej Biblioteki Aleksandryjskiej czy niemniej sławnej latarni morskiej na Faros.

Landmaker
Logiczne 9 grudnia 1999
Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.

Faraon
Strategiczne 30 października 1999
Kultowa strategia ekonomiczna stworzona przez studio Impressions Games i wydana przez firmę Sierra Entertainment. Faraon rozgrywa się w dolinie Nilu na przestrzeni kilkunastu stuleci p.n.e. – od epoki wielkich piramid, po czasy Nowego Państwa. Jako faraon, władca Egiptu, gracz musi przekształcić lokalne wioski w potężne metropolie oraz zaspokajać potrzeby swoich poddanych, a także wynieść swój naród ponad inne.