Wyszukiwarka gier
Blade Chimera

Blade Chimera

PCNintendo
po premierze

Data wydania: 16 stycznia 2025

Akcji, Science fiction, Platformówki, Elementy RPG, 2D, Metroidvania, Indie, Side-scroll, Singleplayer

Metroidvania zrealizowana w formie platformowej gry akcji. W Blade Chimera wcielamy się w wojownika imieniem Shin, który przemierza dystopijny świat science fiction i eliminuje zastępy potworów, próbując przypomnieć sobie swoją przeszłość.

8.9

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Blade Chimera jest produkcją typu metroidvania, zrealizowaną w formie platformowej gry akcji. Tytuł stanowi owoc współpracy studia WSS playground oraz ekipy Team Ladybug, w której portfolio można znaleźć między innymi takie pokrewne gatunkowo projekty, jak Touhou Luna Nights oraz Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth.

Fabuła

Blade Chimera roztacza przed nami ponurą wizję przyszłości, w której ludzkość zmaga się ze zmasowanym atakiem ze strony przerażających kreatur. Po 30 latach wojny ci, którym udało się przetrwać, zjednoczyli się pod banderą Missa Association – religijnej grupy dowodzonej przez lidera znającego sposób na pokonanie stworów nazywanych demonami.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy

Nintendo Switch

Nintendo SwitchAngielskie napisy

Producent: Team Ladybug / WSS playground (PC) / WSS playground (Switch)

Wydawca: Playism

Ograniczenia wiekowe: 12+

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Blade Chimera:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo, 2 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 300 MB HDD, Windows 2000/XP/Vista/7/8/10.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.9

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1173 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
8.2

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 29 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Ocena STEAM

8.9

Bardzo pozytywne (1 173)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i styl artystyczny: Pixel art i animacje są oszałamiające, z szczegółowymi środowiskami i projektami postaci, które tworzą immersyjną estetykę.
  • Płynne mechaniki walki: Gra oferuje responsywną i satysfakcjonującą walkę, pozwalając graczom łączyć ataki wręcz i z dystansu z unikalnymi zdolnościami demonicznego miecza, Lux.
  • System szybkiej podróży: Możliwość teleportacji do wcześniej zbadanych obszarów znacznie zwiększa eksplorację i redukuje nużące cofanie się.
  • Zróżnicowane projekty bossów: Walki z bossami są wizualnie imponujące i angażujące, dodając ekscytacji do rozgrywki.
  • Wciągająca rozgrywka: Połączenie akcji, eksploracji i mechanik walki tworzy zabawne i rozrywkowe doświadczenie.

Główne wady gry

  • Liniowy design poziomów: Gra jest krytykowana za swoją liniowość, brakuje w niej skomplikowanych, labiryntowych map typowych dla klasycznych metroidvanii, co zmniejsza poczucie eksploracji.
  • Balans trudności: Wielu graczy uznało grę za zbyt łatwą, większość wrogów i bossów nie stanowiła większego wyzwania aż do ostatnich starć.
  • Niezadowalająca narracja: Chociaż historia ma potencjał, często postrzegana jest jako przewidywalna i nie w pełni rozwinięta, a niektóre postacie wydają się zapomniane.
  • Powtarzalne zadania poboczne: Wiele zadań pobocznych polega na wykonywaniu mundanowych zadań, takich jak pokonywanie określonej liczby wrogów, co może wydawać się pracą na zlecenie, a nie znaczącą treścią.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Bardziej złożone mechaniki eksploracji: Gracze wyrazili chęć posiadania bardziej tradycyjnych mechanik metroidvania, takich jak znajdowanie zdolności lub ulepszeń w trakcie gry, zamiast odblokowywania ich przez drzewko umiejętności.
  • Zwiększone wyzwanie: Prośba o bardziej zbalansowaną krzywą trudności, być może z trybem New Game+ lub wyższym poziomem trudności, aby zapewnić większe wyzwanie dla doświadczonych graczy.
  • Rozbudowana głębia fabularna: Użytkownicy chcieli bardziej złożonej i angażującej narracji, z głębszym rozwojem postaci i potencjalnie wieloma zakończeniami, aby zwiększyć regrywalność.
  • Poprawiona różnorodność zadań pobocznych: Sugestie dotyczące bardziej interesujących i zróżnicowanych zadań pobocznych, które wykraczają poza proste liczenie zabitych wrogów lub zadania typu przynieś-odnieś.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, BLADECHIMERA jest postrzegana jako wizualnie imponująca i przyjemna metroidvania z angażującą walką, ale cierpi na liniowość, brak wyzwania i nieco przewidywalną fabułę.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

8.2

86% rekomendacji (29)

Opecritic
9 / 10

Try Hard Guides

Erik Hodges

Try Hard Guides
8,9 / 10

Video Chums

A.J. Maciejewski

Video Chums

The Gamerheads Podcast

Mike Ryan

The Gamerheads Podcast
7,5 / 10

TheReviewGeek

Greg Wheeler

TheReviewGeek
8,4 / 10

XboxEra

Genghis Husameddin

XboxEra

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl