
Data wydania: 22 września 2022
Unikalna gra przygodowa z elementami metroidvanii, której akcja toczy się wewnątrz magicznej książki. W Beacon Pines podczas zabawy zdobywamy amulety pozwalające nam wypełniać puste miejsca w treści opowieści, a co za tym idzie – wpływać na wydarzenia i kształtować ich bieg.
GRYOnline
Gracze
Beacon Pines jest oryginalną grą przygodową, wzbogaconą o elementy zaczerpnięte z gatunku metroidvania (aczkolwiek zaimplementowane w dość niekonwencjonalny sposób). Produkcja została opracowana przez niezależne amerykańskie studio Hiding Spot, a jej powstanie było możliwe między innymi dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter.
Beacon Pines zabiera nas w podróż do tytułowego górskiego miasteczka, które zamieszkują antropomorficzne zwierzęta. Ich spokojne życie zaczęło mocno się komplikować po zamknięciu starej fabryki nawozów. Jakby tego było mało, w mieście zaczęły dziać się dziwne rzeczy. O ile trzęsienia ziemi nie są może niczym szczególnym, o tyle już tajemnicze zaginięcia, potwory czyhające w cieniach oraz kałuże świecące w ciemnościach mogą budzić niepokój. Strach mieszkańców potęguje pojawienie się w okolicy tajemniczych osób ubranych w kombinezony.
Głównym bohaterem gry jest Luka, którego dzieciństwo powoli dobiega końca. Podczas swoich ostatnich wakacji z prawdziwego zdarzenia protagonista nie tylko nawiązuje nowe znajomości i pielęgnuje relacje z dotychczasowymi przyjaciółmi, lecz również stara się rozwikłać sekrety miasteczka. Luce we wszystkim pomaga Rolo, który wyciąga go z tarapatów równie często, co sam go w nie wpędza, a także koleżanka imieniem Beck, której rodzina przeniosła się do Beacon Pines z wielkiego miasta.
W Beacon Pines rozgrywka toczy się wewnątrz magicznej książki, a w trakcie zabawy wcielamy się zarówno w jej głównego bohatera – Lukę – jak i w jej czytelnika. Przygoda wiedzie nas przez różnorodne zakamarki Beacon Pines. Obserwując akcję z lotu ptaka, eksplorujemy lokacje, prowadzimy rozmowy z napotkanymi postaciami, rozwiązujemy zagadki i wykonujemy zadania, a także zdobywamy różnorodne przedmioty.
Wśród tych ostatnich prym wiodą tak zwane amulety słów, które służą nam do wypełniania pustych przestrzeni w treści książki. W ten sposób decydujemy o tym, co Luka powie konkretnej postaci, jaka w danym momencie będzie pogoda w miasteczku czy choćby o tym, kogo (lub co) protagonista napotka na swojej drodze. Amulety pozwalają nam również wpływać na przeszłość; cofając się do konkretnych wydarzeń i zmieniając ich przebieg, determinujemy przyszłość, a co za tym idzie – samodzielnie kształtujemy bieg historii opowiedzianej w grze. Podobnie jak w metroidvaniach, backtracking nierzadko jest konieczny, by popchnąć opowieść do przodu.
W przerwach od wątku głównego możemy oddać się różnorodnym misjom i aktywnościom pobocznym, na czele z łowieniem ryb czy gotowaniem.
Beacon Pines posiada barwną, ręcznie rysowaną grafikę, za którą stoi Ilse Harting. Zabawa toczy się przy akompaniamencie soundtracku, pod którym podpisał się Matt Meyer, a historia jest opowiadana przez narratora.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Xbox OneAngielskie napisy
Nintendo SwitchAngielskie napisy
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Hiding Spot
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Beacon Pines:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 1.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 19 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2022.09.25
Beacon Pines to na papierze furrasy i słodkie visual novel, ale w rzeczywistości to naprawdę dojrzale napisana i poprowadzona narracyjnie opowieść young adult klimatami przypominająca Stranger Things i Twin Peaks. Ponadto sposób przedstawiania historii jest dość oryginalny. W grze na wskutek eksploracji miasteczka bądź interakcji z postaciami zbieramy znajdźki w postaci gestów. Każdy taki gest można wykorzystać w pewnych punktach przygody do wyboru jednej z rozgałęziających się ścieżek fabularnych. Kawał dobrej roboty.
pieterkov
Ekspert
2022.09.24
Całkiem przyjemny samograj na 3 godziny. Wady:- jak nie ogarniecie kto jest kto, to czasem nie będziecie wiedzieli gdzie iść, bo dostaniecie tylko cel "idź do Kowalskiego".- przez mechanikę zmiany decyzji szybko zapominamy w której wersji świata właśnie jesteśmy i jakie warianty decyzji są w niej wybrane, przez to nie zżywamy się z bohaterami, bo cały czas mamy wrażenie, że gramy w nieoptymalną wersję, zaraz przeskoczymy do drugiej która będzie lepsza- odwlekanie finału. Przez ostatnią godzinę finał wydawał się być tuż tuż, ale ciągle musieliśmy przeskakiwać między alternatywnymi wersjami świata żeby dowiadywać się nowych faktów. Kiedy zakończenie wreszcie nadeszło byłem wycieńczony, a w dodatku dotyczyły ono nieoptymalnej moim zdaniem wersji świata. Jak na grę z tyloma wyborami jestem rozczarowany bo dostałem średnie zakończenie bez możliwości jego zmiany. - mało lokacji, tylko jedno miasteczko i kilka domów/pokoi na krzyż. Głównie latamy w te i we w te-całkowita liniowość. Jest tylko jedna wersja świata prowadząca do finału i musimy tak długo przeskakiwać między wyborami aż do niej dojdziemy.Zalety:- klimat, muzyka- ciekawe postacie- ładna grafika- krótka :)Ogólnie przyjemna przygoda na raz, ale raczej do niej nie wrócę przez upierdliwą mechanikę. Wolałbym całkowicie liniową przygodę z większą liczbą wartościowych dialogów i lokacji.
Butryk89
Ekspert
2024.05.21