Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPSV
Okładka Assassin's Creed III: Liberation (PSV)

Assassin's Creed III: Liberation PSV

Poboczna odsłona bestsellerowego cyklu Assassin’s Creed, stworzona przez bułgarski oddział koncernu Ubisoft. Po raz pierwszy w historii serii wcielamy się w postać kobiety – czarnoskórej Aveline de Gandpré.

Akcji | TPP | science fiction | skradanki | sandbox | multiplayer | kooperacja | historyczne | XVIII wiek | tytuły ekskluzywne PlayStation

PlayStation Vita
Okładka Assassin's Creed III: Liberation (PSV)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Ubisoft GmbH

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PSV:

30października2012

31października2012

pudełko PL

Assassin’s Creed III: Liberation to stworzona specjalnie z myślą o PlayStation Vita gra akcji należąca do popularnego cyklu firmy Ubisoft. Jest to produkcja wewnętrznego bułgarskiego studia wydawcy, czyli Ubisoft Sofia. Zespół ten ma na koncie m.in. wysoko oceniane Tom Clancy's Ghost Recon: Shadow Wars na konsolę Nintendo 3DS.

Po raz pierwszy w historii cyklu w trybie dla pojedynczego gracza wcielamy się w żeńskiego asasyna. Bohaterka na imię ma Aveline i jej historia rozgrywa się głównie w Nowym Orleanie, choć odwiedzimy również mokradła w Luizjanie i jedną z niewolniczych osad w Meksyku. Kampania toczy się w latach 1765-1780. Mentorem Aveline jest Agate – czarny niewolnik, który zbiegł swojemu właścicielowi i ostatecznie stał się dowódcą bractwa zabójców w Nowym Orleanie. Opowieść nie jest w żaden sposób związana z Desmondem. Spotkamy natomiast Connora, czyli głównego bohatera Assassin’s Creed III. Gra stylizowana jest na propagandowy produkt wypuszczony przez korporacje Abstergo, który ma pozwolić odkryć nieznaną dotąd stronę konfliktu pomiędzy asasynami i templariuszami.

W przeciwieństwie do poprzednich odsłon tej marki na platformy przenośne, Assassin’s Creed III: Liberation oferuje tę samą mechanikę zabawy, jaką znamy z głównych gier serii. Otrzymujemy więc możliwość swobodnej eksploracji dużych miejskich terenów, a nacisk tradycyjnie położono na sekwencje zabójstw oraz wykorzystywanie akrobacji do poruszania się po lokacjach. Nowością są przebrania – każde z nich gwarantuje unikatowe zdolności. Służąca może niezauważenie przemknąć obok straży lub wtopić się w tłum, a bogata mieszczanka przekupić patrol i oczarować swoimi wdziękami wrogich żołnierzy.

Moc PlayStation Vita pozwoliła na wygenerowanie sporych rozmiarów map. Dzięki temu możemy do woli biegać, wspinać się i przeszukiwać teren bez oglądania ekranu wczytywania danych. W kampanii nie zabrakło też poziomów umieszczonych poza miastami. W takich miejscach sporym zagrożeniem są aligatory. W walce ze zwykłymi przeciwnikami możemy wykorzystać nowe bronie – bicz, dmuchawkę i strzelający parasol. Przedni ekran dotykowy konsoli pozwala też zaznaczyć kilku wrogów i wykończyć ich jednym uderzeniem w efektownej sekwencji ciosów. Tylny ekran został natomiast wykorzystany do kradzieży kieszonkowej.

Poza trybem dla pojedynczego gracza dostępna jest również opcja multiplayer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.05 / 10 na podstawie 421 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 76 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Assassin's Creed III: Liberation

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Recenzja gry Assassin’s Creed III: Liberation – Vita niezabita

Recenzja 8 listopada 2012, 11:48

Liberation oferuje oczywiście typową dla serii swobodę. Oprócz obowiązkowych misji z głównego wątku fabularnego czeka tu kilkadziesiąt zadań pobocznych – dodajmy jednak od razu, że niezbyt rajcujących. W tej kwestii gra wyraźnie ustępuje starszym odsłonom cyklu – misjom brakuje solidnego podłoża fabularnego, które uatrakcyjniałoby ciągłe bieganie od punktu A do B, są one również zaskakująco krótkie i proste. Na odkrycie czeka też kilkanaście sklepów i przebieralni, które szybko okazują się jednymi z ważniejszych obiektów w mieście. Za nową broń, kostiumy i usprawnienia ekwipunku płacimy pieniędzmi uzyskanymi głównie z handlu morskiego – tytuł pozwala stworzyć flotę statków towarowych i przesyłać nimi artykuły z jednego portu do drugiego w myśl zasady „kup taniej, sprzedaj drożej”. Niestety, cały moduł ekonomiczny nafaszerowany jest irytującymi błędami. Dowód? Ten sam ładunek da się upłynnić u celu podróży nawet kilkanaście razy, co kompletnie rujnuje sens zabawy w kupca. Uzbierawszy w kilkanaście minut ponad 750 tys. na koncie, mogłem za jednym zamachem zdobyć cały asortyment, jaki oferują dostępne w świecie gry sklepy. Chyba nie tak miało to wyglądać.