8. Gry Zręcznościowe Android
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę AND.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Down the Mountain
Zręcznościowe 6 sierpnia 2015
Gra zręcznościowa typu endless runner, opracowana przez niezależne studio Umbrella. Główny bohater zbiega po rozpadającym się, losowo generowanym zboczu, a gracz musi jak najdłużej utrzymać go przy życiu, wykonując jak największą ilość ruchów. W realizacji tego zadania przeszkadzają jednak nie tylko liczne pułapki, lecz także zwierzęta i kierowcy samochodów jeżdżący po drogach przecinających zbocze.

Mega Run: Redford's Adventure
Zręcznościowe 4 kwietnia 2013
Kolorowa platformówka 2D, zaliczana do kategorii endless runnerów. Wcielamy się w sympatycznego czerwonego stworka, który wyrusza na ratunek rodzeństwu, porwanemu przez tajemniczego potwora. Rozgrywka sprowadza się do przeskakiwania przeszkód oraz przepaści i unieszkodliwiania krążących po platformach stworków. Podczas zabawy zbieramy też monety i kamienie szlachetne.

EDGE
Zręcznościowe 9 lutego 2010
Minimalistyczna gra logiczno-zręcznościowa, opracowana przez ekipę studia Mobigame. W grze wcielamy się w zwyczajną sześcienną kostkę, którą musimy przeprowadzić przez ponad 60 poziomów, wypełnionych przeszkodami i łamigłówkami logicznymi.

Super Stickman Golf 2
Zręcznościowe 14 marca 2013
Druga część mobilnej serii zręcznościowej, oferującej nietypowe podejście do tematyki popularnego golfa. Zadaniem graczy jest umieszczenie piłki w dołku za pomocą możliwie jak najmniejszej ilości ruchów. Dwuwymiarowe pola golfowe osadzone są jednak w dosyć oryginalnych miejscach, a na naszej drodze staje cała masa niezwykle wymyślnych przeszkód, w których pokonaniu pomagają rozmaite bonusy i zdolności specjalne.

Shadow Blade
Zręcznościowe 5 stycznia 2015
Shadow Blade to dwuwymiarowa platformówka autorstwa zespołu Dead Mage. Pozwala ona na wcielenie się w wojownika Ninja, który wykonuje niebezpieczne misje na mapach pełnych wrogów i śmiercionośnych pułapek. Produkcja oferuje rozbudowany system walki, ale pozwala także na stosowanie podejścia skradankowego.

Radical Rappelling
Zręcznościowe 13 października 2014
Gra zręcznościowa z kategorii endless runnerów, w której wcielamy się parę wspinaczy wysokogórskich, uciekających przed spadającym z góry potokiem lawy. Podczas gry musimy sprawnie zjeżdżać po linie, unikając czyhających na nas po drodze pułapek i niebezpieczeństw.

Monty Python's The Ministry of Silly Walks
Zręcznościowe 23 czerwca 2014
Wirtualna adaptacja jednego z najsłynniejszych skeczy słynnej brytyjskiej grupy Monty Pythona, znanego w naszym kraju jako Ministerstwo Głupich Kroków. W grze przemierzamy ulice Londynu, używając możliwie jak najbardziej wymyślnych kroków, jakie uda nam się wykonać. Podczas zabawy musimy zbierać złote monety i radzić sobie z pojawiającymi się losowo na naszej drodze przeszkodami.

Zombie Highway 2
Zręcznościowe 9 marca 2015
Zombie Highway 2 to zręcznościówka, w której kierujemy samochodem mknącym niekończącą się autostradą przez postapokaliptyczne tereny Stanów Zjednoczonych. Naszym zadaniem jest zabijanie pałętających się na drodze i poboczach żywych trupów oraz dotarcie jak najdalej.

Giant Boulder of Death
Zręcznościowe 25 września 2013
Giant Boulder of Death to zwariowana zręcznościówka. Kierujemy w niej potężnym głazem staczającym się z góry. Po drodze musimy zniszczyć jak najwięcej budowli i zabić jak najwięcej ludzi oraz zwierząt, a jednocześnie unikać zniszczenia naszego głazu. Stok nigdy się nie kończy i zabawa toczy się aż do naszej porażki.

Risky Rescue
Zręcznościowe 19 maja 2015
Nieskomplikowana gra zręcznościowa, opracowana przez niezależne polskie studio Digital Melody. Gracz przejmuje kontrolę nad helikopterem i bierze udział w niebezpiecznych misjach ratunkowych, polegających na niesieniu pomocy ludziom, którzy utknęli na szczytach gór, latarniach morskich, czy choćby na dachach pociągów.

PixWing
Zręcznościowe prace wstrzymane
Zręcznościowa gra lotnicza, wyprodukowana z myślą o urządzeniach mobilnych przez rodzime, trzyosobowe studio RymPow Team, rozwijane "po godzinach" przez pracowników warszawskiego 11 Bit Studios. W grze PixWing przejmujemy kontrolę nad rozmaitymi maszynami latającymi, takimi jak dwupłatowce, odrzutowce czy antygrawitacyjne pojazdy przyszłości. Rozgrywka polega zaś na przemierzaniu kolejnych tras, na których musimy przelatywać przez bramki, zawieszone nierzadko w trudno dostępnych miejscach.

Sonic Runners
Zręcznościowe 27 czerwca 2016
Mobilny przedstawiciel jednej z najpopularniejszych zręcznościówek w historii. Produkcja stanowi połączenie platformówki i typowego runnera, ale nadrabia faktem, że jej akcja osadzona została w świecie znanym z przygód Sonika. Tytuł pozwala wcielić się nie tylko w niebieskiego, ponaddźwiękowego jeża, ale też w jego przyjaciół, w tym liska Tailsa i Knucklesa.

Vector 2
Zręcznościowe 18 maja 2016
Kontynuacja oryginalnej gry platformowej z gatunku auto runnerów, będącej pierwszym większym sukcesem w dorobku niezależnego rosyjskiego studia Nekki. Fabuła Vector 2 kontynuuje wątki zapoczątkowane w pierwowzorze i przenosi nas ponownie do ponurego świata przyszłości, w którym oko Wielkiego Brata śledzi wszystkie poczynania ludzi.

Geometry Wars 3: Dimensions
Zręcznościowe 19 czerwca 2015
Zręcznościowa strzelanina zakorzeniona w stylistyce retro – tak w zakresie wyglądu, jak i mechaniki rozgrywki. Grę stworzyło studio Lucid Games, które zostało powołane do życia przez byłych członków zespołu Bizzare Creations, czyli autorów dwóch pierwszych odsłon serii.

NotGTAV
Zręcznościowe 17 listopada 2014
Wariacja na temat słynnej gry Snake, będąca parodią sandboksa Grand Theft Auto V od studia Rockstar. Rozgrywka polega na "pożeraniu" elementów znajdujących się na niewielkiej planszy i jak najdłuższym utrzymywaniu się przy życiu.

PewDiePie: Legend of the Brofist
Zręcznościowe 24 września 2015
Dwuwymiarowa platformówka mobilna poświęcona osobie tytułowego YouTubera. Za stworzenie PewDiePie: Legend of the Brofist odpowiada kanadyjski zespół Outerminds, znany z darmowej aplikacji Tadpole Tap. Podobnie jak w innych przedstawicielach gatunku, w PewDiePie: Legend of the Brofist gracze przemierzają kolejne poziomy skacząc po platformach, pokonując przeszkody, zbierając znajdźki oraz walcząc z rozmaitymi przeciwnikami (m.in. z wilkami, iluminatami, a także potężnymi bossami).

Does not Commute
Zręcznościowe 23 kwietnia 2015
Przygotowana przez studio Mediocre mobilna gra logiczno-zręcznościowa. W grze Does Not Commute wcielamy się w role zwykłych ludzi, jeżdżących po mieście w różnych celach, a naszym zadaniem jest doprowadzić poszczególne samochody z miejsca startu do punktu docelowego.

Fruit Ninja
Zręcznościowe 15 września 2010
Zwariowana gra zręcznościowa, stworzona z myślą o wykorzystaniu unikalnych możliwości urządzeń mobilnych. Wcielamy się w wojownika ninja, którego zadaniem jest przecinanie niezliczonej ilości owoców, za pomocą gestów wykonywanych na ekranie dotykowym.

Pac-Man 256
Zręcznościowe 19 sierpnia 2015
Zręcznościówka typu endless runner oparta na kultowej marce Pac-Man. Pac-Man 256 to produkcja free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami. Wyprodukowanie gry zlecono studiu Hipster Whale, twórcom podobnego w założeniach i popularnego Crossy Road. W Pac-Man 256 gracz steruje tytułowym bohaterem, który ucieka przed morderczym glitchem, jaki atakował oryginalnego Pac-Mana z 1980 roku z chwilą osiągnięcia 256 poziomu.

Ego Protocol
Zręcznościowe 13 marca 2015
Opracowana przez rodzime studio Static Dreams gra logiczno-zręcznościowa, wyróżniona pierwszym miejscem w organizowanym przez serwis 1ndieWorld konkursie The Jam, w którym zadaniem twórców było przygotowanie produkcji inspirowanej polskim klasykiem Electro Body z 1992 roku. W grze Ego Protocol naszym celem jest takie manipulowanie otoczeniem, aby umożliwić bohaterowi dotarcie do celu i uniknąć czyhających na jego życie niebezpieczeństw.

Sky Punks
Zręcznościowe 9 kwietnia 2015
Mobilna zręcznościówka typu endless runner wzbogacona elementami gier wyścigowych. Sky Punks zostało wydane przez firmę Rovio (twórcę Angry Birds) w modelu darmowym z mikropłatnościami. Akcja osadzona jest w nietypowym uniwersum science fiction, gdzie obok ludzi żyją liczne humanoidalne rasy. Zabawa sprowadza się do rajdów przez najeżone niebezpieczeństwami tory, po których pędzimy lewitującymi bolidami.

Skullduggery!
Zręcznościowe 9 kwietnia 2015
Dwuwymiarowa platformówka, w której wcielamy się w czaszkę zbierającą w zaświatach długi od niebezpiecznych potworów. Za produkcję odpowiada ekipa ClutchPlay Games, założona przez byłych pracowników firm 2K Games, Electronic Arts i Maxis.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
Zręcznościowe 14 października 2014
Cyfrowa reedycja drugiej części kolorowej platformówki, która zadebiutowała na konsoli PS One w 1997 roku. Sympatyczny Crash musi po raz kolejny stawić czoła złowrogiemu doktorowi Cortexowi, który za pomocą specjalnych kryształów mocy zamierza ulepszyć swą maszynę i zamienić wszystkich mieszkańców Ziemi w posłusznych niewolników. Zadaniem bohatera jest zebrać wszystkie 25 kryształów zanim zrobi to przeciwnik.

Gods vs Humans
Zręcznościowe 17 grudnia 2013
Opracowana przez francuskie studio Artefacts oryginalna gra zręcznościowa, w której połączono elementy 4 popularnych mitologii: greckiej, nordyckiej, egipskiej i japońskiej. Wcielając się w typowe dla każdej z nich bóstwa, będziemy starali się powstrzymać kierowaną pychą ludzkość, która, tworząc monumentalne wieże, próbuje sięgnąć nieba i pozbawić panowania bogów.