
Data wydania: 12 sierpnia 2016
Oldskulowa strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, stworzona przez doświadczone studio Petroglyph, mające na swoim koncie m.in. Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault czy Grey Goo. 8-bit Hordes jest klasyczną strategią czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają dwie frakcje: Mroczni Orkowie oraz koalicja ludzi, krasnoludów i elfów o nazwie Lightbringers.
Gracze
Steam
OpenCritic
8-bit Hordes to osadzona w realiach fantasy, oldskulowa strategia czasu rzeczywistego, stanowiąca swoisty hołd dla klasyków gatunku pokroju serii Warcraft. Za powstanie gry odpowiadają deweloperzy z doświadczonego studia Petroglyph, mający na swoim koncie takie RTS-y, jak Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault czy Grey Goo. Co ciekawe, na gruncie rozgrywki wieloosobowej produkcja współpracuje z poprzednią grą studia, czyli wydanym kilka miesięcy wcześniej 8-bit Armies.
8-bit Hordes jest klasyczną strategią czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają dwie znajomo wyglądające frakcje: bezwzględni Mroczni Orkowie wraz z ich sojusznikami oraz koalicja o nazwie Lightbringers, złożona z ludzi, krasnoludów i elfów. Mechanika rozgrywki nie odbiega od utartych schematów gatunku, więc podczas zabawy zajmujemy się pozyskiwaniem surowców, rozbudową bazy, produkcją jednostek oraz walką z oddziałami przeciwnika. Podobnie jak jej poprzedniczka, 8-bit Hordes jest grą niezwykle przyjazną w obsłudze, zaprojektowaną z myślą o wszystkich fanach RTS-ów, których odstraszają skomplikowane zasady oraz model sterowania znane z wielu współczesnych produkcji z tego gatunku.
8-bit Hordes oferuje niezwykle szeroką gamę trybów zabawy, począwszy od złożonej z 24 misji kampanii jednoosobowej, poprzez 12 misji kooperacyjnych, przeznaczonych do wspólnej zabawy ze znajomym, aż po 10 map do rozgrywki multiplayer, na których bawić możemy się w trybie Skirmish (przeciwko komputerowej AI) lub w klasycznym PvP dla maksymalnie 8 osób. Niewątpliwy plus stanowi również fakt, że na gruncie rozgrywki wieloosobowej 8-bit Hordes w pełni współpracuje z wydaną kilka miesięcy wcześniej grą 8-bit Armies. Oznacza to, że posiadacze tych produkcji mogą rywalizować ze sobą na wspólnych mapach, wykorzystując frakcje z obu gier.
Pod względem stylu graficznego, 8-bit Hordes zrealizowane zostało w podobny sposób co poprzedniczka. Mimo że w tytule obu gier znalazło się słowo „8-bit” sugerujące, że możemy mieć do czynienia z oldskulową oprawą, rodem z komputerów i konsol 8-bitowych, produkcje studia Petroglyph wyróżniają się niezwykle barwną, opartą na wokselach grafiką, a modele postaci i otoczenia wyglądają niczym zbudowane z klocków. Oryginalną oprawę gry uzupełnia w pełni zniszczalne środowisko oraz profesjonalna ścieżka dźwiękowa autorstwa Franka Klepackiego – byłego pracownika legendarnego Westwood Studios, mającego na swoim koncie soundtracki do takich klasyków, jak Blade Runner oraz serie Lands of Lore, The Legend of Kyrandia, Dune czy Command & Conquer.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows 12 sierpnia 2016Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 1 lutego 2019Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 1 lutego 2019Angielskie napisy i dialogi
Producent: Petroglyph
Wydawca: Soedesco
Wymagania sprzętowe gry 8-bit Hordes:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Dual Core 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce GTS 250/Radeon HD 3870 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows Vista (SP2).
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Quad Core 2.6 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 550 Ti/Radeon HD 6800 lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 530 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
arkadius2
Ekspert
2018.02.15
W zasadzie to 8-Bit Armies w nowej szacie, jedyną istotną zmianą w Hordach są farmy zamiast elektrowni, których to ilość bezpośrednio wpływa na limit wojsk. Po za tym w grze w stosunku do poprzedniczki nie zmieniono ani nie poprawiono niczego, zupełnie nic, twórcą nawet nie chciało się naprawić bolączek poprzedniej części (brak formacji, brak znaczników ataku na mini mapie itp.).Mówiąc krótko - jeśli komuś podobały się 8 bitowe armie to i w tę część zagra bez grymasu, pod warunkiem że nie spodziewa się jakichkolwiek nowości, tym bardziej jeśli uda mu nabyć się tę grę jakiejś promocji.
Ocena OpenCritic
23% rekomendacji (14)
PowerUp!
Impulsegamer
Tory Favro
The Digital Fix
Tom Bedford
GamingTrend
Codi Spence
AbsoluteXbox
Ben Ledsham