Seria Youtubers Life - seria gier
Cykl produkcji symulujących życie i pracę youtuberów. Seria została wykreowana przez hiszpańskie studio U-Play Online, które czuwa nad jej rozwojem.
Historia serii Youtubers Life
Pierwsza gra spod tego szyldu, zatytułowana po prostu Youtubers Life, ukazała się we wrześniu 2016 roku na urządzeniach mobilnych firmy Apple. Z czasem trafiła na inne platformy – od komputerów osobistych oraz smartfonów i tabletów z Androidem (2017), aż po konsole (2018). Youtubers Life odniosło sukces artystyczny i komercyjny, toteż zapoczątkowana przez nie marka stała się oczkiem w głowie U-Play Online.
Powstanie kontynuacji tej produkcji było jedynie kwestią czasu. W październiku 2021 roku na komputery osobiste i konsole trafiło Youtubers Life 2, które dopiero w styczniu 2023 ukazało się na urządzeniach mobilnych. Choć gra wzbudziła mniejsze zainteresowanie niż jej poprzedniczka, to jednak również przypadła graczom do gustu.
Kując żelazo póki gorące, w maju 2025 roku twórcy udostępnili trzecią odsłonę tego cyklu, czyli Youtubers Life 3: Stream Together!. Gra ukazała się we wczesnym dostępie na Steamie, przyciągając jeszcze mniej graczy niż jej poprzedniczka i otrzymując zaledwie „mieszane” recenzje.
Gameplay w cyklu Youtubers Life
W grach z serii Youtubers Life akcje oglądamy z lotu ptaka. Podczas rozgrywki wcielamy się w internetowych vlogerów, których samodzielnie kreujemy, a następnie przejmujemy kontrolę nad ich życiem i karierą. Nadrzędny element rozgrywki stanowi dbanie o ich działalność w Internecie, na czele z nagrywaniem, montażem oraz publikacją materiałów wideo. Poza tym jednak musimy czuwać nad ich życiem osobistym, na czele z ich relacjami z innymi postaciami.
W miarę postępów rozwijamy swoich podopiecznych, zaopatrując ich w coraz lepszy sprzęt do nagrywania, a także zatrudniając pracowników. Miarą ich rozwoju są również nawiązywane przez nich współprace.
Kolejne odsłony cyklu wprowadzają nowe elementy do rozgrywki. Druga część serii przyniosła nowe rodzaje materiałów wideo, które możemy tworzyć, a także zdynamizowała statystyki ich oglądalności oraz wprowadziła konieczność zwracania uwagi na trendy. Trzecia odsłona cyklu wprowadziła natomiast możliwość streamowania i brania udziału w branżowych wydarzeniach, a także tryb multiplayer.