Data wydania: 15 lipca 1999
Gra przygodowa osadzona w realiach fantastycznego Świata Dysku, który został stworzony przez pisarza Terry’ego Pratchetta. Tytuł opowiada o losach pierwszego detektywa tego uniwersum, Lewtona, który zostaje wplątany w tajemniczą intrygę.
GRYOnline
Gracze
Discworld Noir to przygodówka point-and-click osadzona w Świecie Dysku Terry’ego Pratchetta. Tytuł pozwala wcielić się w rolę prywatnego detektywa i poprowadzić skomplikowaną sprawę, w której nic nie jest takie, jak się zdaje.
Były członek Straży Miejskiej Ankh-Morpork, Lewton, jest pierwszym i jedynym prywatnym detektywem na całym Świecie Dysku. Pewnego dnia, badając zaginięcie męża Carlotty, wplątuje się w sprawę serii morderstw, która całkowicie zmienia jego dotychczasowe życie. Przedstawiana w grze historia nie bazuje na żadnej z wcześniejszych książek Terry’ego Pratchetta i została przygotowana we współpracy z pisarzem. Tym samym obecne są w niej elementy charakterystyczne dla cyklu, w tym specyficzny humor.
Discworld Noir to typowa gra przygodowa, w której gracze szukają wskazówek w kolejnych odwiedzanych miejscach i rozmawiają z napotkanymi postaciami, starając się zdobyć potrzebne informacje. Tytuł wyróżnia prosty w obsłudze interfejs. Wskazanie kursorem konkretnego celu lub przedmiotu wywołuje określoną akcję. Podobnie jest podczas rozmów, których przebieg jest ustalany za pomocą kolejnych tematów wybieranych z osobistego notatnika detektywa. Tytuł testuje zdolność logicznego myślenia i wnioskowania graczy, stawiając ich przed wieloma zagadkami o różnym stopniu trudności. Część z nich wymaga np. właściwego wykorzystania znalezionych wcześniej przedmiotów.
Produkcja Perfect Entertainment łączy trójwymiarowe modele postaci z tłami w 2D. Gra jest utrzymana w oprawie nawiązującej do filmów kryminalnych i stylistyki noir. Jednocześnie stara się parodiować typowe dla nich motywy i wplatać liczne elementy humorystyczne. Głosów postaciom w Discworld Noir głosów udzielili aktorzy Rob Brydon, Kate Robbins, Robert Llewelyn i Nigel Planer. W wersji na PlayStation 1 tytuł jest kompatybilny z dedykowaną konsoli myszką.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation 1 2 sierpnia 2000
PC Windows 15 lipca 1999
Producent: Perfect Entertainment
Wydawca: GT Interactive
Rhianna Pratchett, pisarka oraz córka autora książek ze Świata Dysku, stwierdziła, że kwestia kolejnej gry umiejscowionej w popularnym uniwersum fantasy pozostaje otwarta. Według niej, do Pratchetta zwracają się od czasu do czasu deweloperzy z propozycjami, ale pisarz czeka na ofertę, która spełni jego wszystkie oczekiwania.
pozostałe
Michał Kułakowski
21 października 2013
Klasyczne przygodówki nie umarły i umrzeć nie zamierzają. Mało tego. Co jakiś czas kolejne tytuły wzbogacają katalog SCUMM VM, czyli oprogramowania pozwalającego uruchamiać stare gry na współczesnych systemach operacyjnych. Dzięki temu fanowskiemu projektowi, zabawa w stare przygodówki LucasArts czy Sierry w większości przypadków nie stanowi dzisiaj żadnego problemu. Wkrótce do tej śmietanki powinna dołączyć kolejna niezapomniana seria.
gry
Przemysław Zamęcki
14 lipca 2008
„W odległym, trochę już zużytym układzie współrzędnych, na płaszczyźnie astralnej, która nigdy nie była szczególnie płaska, skłębiona mgiełka gwiazd rozstępuje się z wolna.”. Słowa te pochodzą z książki pt. Kolor magii (The Colour of Magic), otwierającej kultowy cykl Świat Dysku (Discworld). Po sześciu latach ciszy zapowiedziano nowe gry, oparte na twórczości literackiej Terry’ego Pratchetta.
gry
Radosław Grabowski
17 maja 2005
Popularne pliki do pobrania do gry Discworld Noir.
Wymagania sprzętowe gry Discworld Noir:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 32MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 174 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
KhRON Konsul
wspaniała i niezwykle wciągająca gra (nie mówiąc już o tym że bardzo klimatyczna i dobrze wykonana ;) ) - będzie już z rok temu jak przesiedziałem nad nią od czwartku do niedzieli non-stop, z krótkimi przerwami na jedzonko i potrzeby fizjologiczne... :]
chyba żadna przygodówka mnie tak nie wciągnęła... nawet Sanitarium...
amix Centurion
Niedawno w nia gralem...
Rewelacyjna nazwac te gre, to obraza. Ona jest Genialna. Atrakcyjnosc fabuly oscyluje pomiedzy wysmienita a wysmiecicie wysmienita. Zagadki sa z nia powiazane, wynikaja naturalnie, bez doczepiania czegokolwiek na sile, a przy tym do ich rozwiazania starcza zdrowy rozsadek i konsekwencja wobec konwencji kryminalu. Przewaznie na muzyke nie zwracam szczegolnej uwagi, ale w tym przypadku to muzyka zwrocila uwage na mnie (tzn. jest ok, a nawet duzo lepiej). Ale: co to za problem stworzyc dobra fabule, logiczne zagadki i wrzucic jakies nutki w tlo? Zaden. I jakkolwiek sa to wazne, perfekcyjnie wykonane elementy, to o geniuszu tej gry przesadzaja dialogi (oraz monologi i co tam by jeszcz znalezc). Az chce sie, by lokacje byly przepelnione niepotrzebnymi przedmiotami, o ktorych mozna wysluchac komentarzy, a widok nowej postaci, z ktora mozna porozmawiac, jest kazdoroazowo obietnica swietnej zabawy.
Coz...hmmm...jak by ktos mial jeszcze watpliwosci, to napisze wprost: POLECAM.
Deepdelver Legend
Bramkarz --> nie ma to jak celna riposta po 5 latach. :P
"Mokre" bo w Ankh-Morpork bez przerwy siąpi deszcz.
A od siebie dodam, że to jedna z najlepszych przygodówek wszechczasów - zaraz obok Grima Fandango, Małpiej Wyspy, Sanitarium czy Blade Runnera.