Wyszukiwarka gier
Echoes of the End

Echoes of the End

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 12 sierpnia 2025

Akcji, TPP, Fantasy, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Przygodowa gra akcji TPP, osadzona w fantastycznej krainie inspirowanej Islandią. W Echoes of the End wcielamy się w Ryn, która doskonale włada mieczem i dysponuje mocą magiczną, pozwalającą jej manipulować grawitacją oraz korzystać z iluzji.

5.5

Gracze

6.8

Steam

7.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Echoes of the End jest przygodową grą akcji osadzoną w świecie fantasy. Produkcja została opracowana przez studio Myrkur Games z Reykjaviku i stanowi jego debiutancki projekt.

Gameplay

W Echoes of the End akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP).

Świat gry i przygoda

Przygoda wiedzie nas przez różnorodne lokacje inspirowane krajobrazami Islandii, wśród których znajdziemy pustkowia porośnięte mchem, ośnieżone górskie szczyty, a także jeziora lawy. Eksplorując te miejsca, realizujemy zadania i popychamy fabułę do przodu, rozwiązujemy zagadki środowiskowe oraz mierzymy się z wyzwaniami zręcznościowymi, a także walczymy z przeciwnikami.

Szermierka i moce magiczne

Główna bohaterka jest zaprawioną w bojach szermierką, jednak jej umiejętności nie kończą się na władaniu mieczem. Protagonistka została obdarzona magicznymi mocami, które zapewniają jej między innymi zdolność telekinezy oraz korzystania z niewidzialnych ścieżek. Ryn wykorzystuje te możliwości zarówno do manipulacji otoczeniem oraz odblokowywania nowych obszarów, jak i na polu walki.

Walka i przeciwnicy

Podczas dynamicznych potyczek blokujemy ataki, wykonujemy uniki i wyprowadzamy błyskawiczne kontry, ale też na przykład unosimy adwersarzy i z impetem ciskamy nimi o podłoże. Na naszej drodze stają zarówno wrogo nastawieni ludzie, jak i fantastyczne istoty. Wśród tych ostatnich prym wiodą potężni bossowie.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsPolskie napisy

PlayStation 5

PlayStation 5Polskie napisy

Xbox Series X/S

Xbox Series X/SPolskie napisy

Producent: Myrkur Games

Wydawca: Deep Silver / Plaion

Publicystyka

Wiadomości

Tak mocno stawia na fabułę, że zapomina o zadaniach pobocznych. Premiera intrygującej gry fantasy, która nie powinna już odstraszać ślamazarnymi walkami

Tak mocno stawia na fabułę, że zapomina o zadaniach pobocznych. Premiera intrygującej gry fantasy, która nie powinna już odstraszać ślamazarnymi walkami

Dzień przed premierą deweloperzy Echoes of the End podzielili się szczegółami odnośnie do dostępnych w grze mechanik, zdolności postaci czy długości produkcji. Kampania nie będzie specjalnie czasochłonna.

gry

Zuzanna Domeradzka

12 sierpnia 2025 17:50

Tak mocno stawia na fabułę, że zapomina o zadaniach pobocznych. Premiera intrygującej gry fantasy, która nie powinna już odstraszać ślamazarnymi walkami
Nowości na Steam. To będzie tydzień pełen powrotów starych przebojów

Nowości na Steam. To będzie tydzień pełen powrotów starych przebojów

W tym tygodniu na Steami zadebiutują takie gry, jak Warhammer 40,000: Dawn of War - Definitive Edition, Echoes of the End, Bendy: Lone Wolf, Madden NFL 26, Forgotten Realms: Demon Stone, Inkshade, Dungeon Stalkers czy Dungeons & Dragons: Dragonshard.

gry

Adrian Werner

11 sierpnia 2025 10:25

Nowości na Steam. To będzie tydzień pełen powrotów starych przebojów
Nastawiona na fabułę intrygująca gra akcji otrzymała długi gameplay i datę premiery. Gracze są zgodni: jeden element Echoes of the End natychmiast wymaga poprawy

Nastawiona na fabułę intrygująca gra akcji otrzymała długi gameplay i datę premiery. Gracze są zgodni: jeden element Echoes of the End natychmiast wymaga poprawy

Długi gameplay z Echoes of the End pokazuje eksplorację, wykorzystanie magii i system walki. Choć materiał zrobił dobre wrażenie na odbiorcach, wielu z nich uważa, że starcia wymagają jeszcze dopracowania.

gry

Krzysztof Kałuziński

20 lipca 2025 17:08

Nastawiona na fabułę intrygująca gra akcji otrzymała długi gameplay i datę premiery. Gracze są zgodni: jeden element Echoes of the End natychmiast wymaga poprawy
Echoes of the End to przygodowa gra akcji, która spróbuje zmazać plamę po Forspoken i Unknown 9: Awakening

Echoes of the End to przygodowa gra akcji, która spróbuje zmazać plamę po Forspoken i Unknown 9: Awakening

Pokaz Future Games Show 2025 przyniósł zapowiedź osadzonej w świecie fantasy przygodowej gry akcji Echoes of the End.

gry

Agnieszka Adamus

7 czerwca 2025 22:29

Echoes of the End to przygodowa gra akcji, która spróbuje zmazać plamę po Forspoken i Unknown 9: Awakening

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Echoes of the End:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-12100 / AMD Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1080 / Radeon RX 580, Windows 10/11 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-7700K / AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce RTX 3070 / Radeon RX 5700 XT, Windows 10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

5.5

Ocena Graczy

Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

6.8

Ocena STEAM

"Mieszane"

Średnia z 409 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.0

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 37 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

4.5
RoyPremium
PC

RoyPremium

Ekspert

2025.08.30

Droga przez mękę. Nie jest to najgorsze badziewie, ale nawet w kategorii przeciętniaków plasuje się na dnie dna. Początek zapowiada kompetentną grę. Idziemy po dość liniowych levelach, trochę platformuje się, trochę walczy i co jakiś czas wjeżdża jakaś zagadka. Większość z tego nie jest ani specjalnie trudna, ani specjalnie łatwa, ani na pewno nie jest satysfakcjonująca. W teorii coś się zmienia, raz na rok jakiś przeciwnik dojdzie, ze 3 od czapy bossów wrzucono, ale to strasznie mało. Jest monotonnie. Tak paskudnie monotonnie i jednostajnie, że ta gra to droga przez mękę. Poziomy są ekstremalnie nudne. Niby się biomy zmieniają, a tak naprawdę to idziemy przez jaskinie, kanały i ruiny. Wchodzimy do jakiegoś super tajnego zapomnianego miasta z super technologią i co tam jest? Nic. Boss do ubicia tylko. Idziemy więc do kolejnego super tajnego kozak miasta i co? I nic, kolejne ruiny, nawet się nie ma po co zatrzymywać. Poziomy są masakrycznie nudne.Cały gameplay ma takie poczucie sztywności i zerowej interaktywności, że po prostu odtwarzamy ścieżkę ustaloną przez developerów, a nie że dostajemy mechaniki i możemy się nimi bawić. Wszędzie jest pełno niewidzialnych ścian. Postać łapie się tych krawędzi, na które twórcy pozwolili, a nie tych co na odpowiedniej wysokości są. I dostawanie kolejnych mocy nie zmienia wiele. Bo idziemy gdzieś i tam jest jeden jedyny element interaktywny, ten element interaktywny trzeba kliknąć, czasem w określonym okresie czasu, a czasem nie, no i idziemy dalej. Walka też jest marna. I nie porównuję tu do Soulsów, ale do Banishers czy Hellblade'a pierwszego. Tutaj responsywność ciosów jest jakaś marna, kolejkują się niczym w turówce, animacje długo się kończą, a bloki dziwnie wchodzą. Dostajemy moce niczym w Control, ale widać, że one tu są odgórnie oskryptowane. Przeciwnikami możemy rzucać tylko w innych przeciwników, tak jak twórcy pozwalają. Nawet po rozbudowaniu postać ma bardzo mało many do rzucania tych wszystkich super skillsów, a nawet ciężki cios mieczem marnuje manę, więc nie ma się wyboru i pozostaje latać i ciąć szybkimi ciosami, by odzyskać manę i jak to się stanie, to wtedy można dowalić mocniejszym walnięciem i zakończyć starcie. Jeszcze finishery przy co drugim przeciwniku wjeżdżają, psując flow walki. System starć z AC: Valhalla to przy tej grze mistrzostwo. I oczywiście równie nijaka jest fabuła jak i cały lore. To ma być epicka historia o najeździe wrogiego imperium, ale opiera się o 5 postaci dosłownie. Po naszej stronie nie ma żadnych npców. Przemierzamy martwą krainę, w której nawet nie wiadomo co robią ludzie i z czego żyją, bo nawet poletka ryżowego czy sadu mirabelek nie wstawili twórcy. I jest historia oklepana do bólu. Źli wysysają źródła mocy tych dobrych przy pomocy złego super człowieka, a my gramy dobrym super człowiekiem i musimy złego super człowieka powstrzymać, a przy okazji odzyskać porwanego brata. Nie ma w ogóle za dużo tutaj fabuły, tylko tępe ciśnięcie do przodu przez randomowe miejscówki. I to nie jest tak, że to jest jakoś specjalnie islandzkie. No bo co z tego, że w Islandii są kraby, jak to jeden z bardziej randomowych przeciwników w grach. To tak samo jak powiedzieć, że wilki są polskie. Dalej mamy robaki z Technomancera i szczuro orki, może jedynie ludzie ptaki się wybijają nieco. Też cała architektura to standard bieda fantasy, równie dobrze można to dać do Wiedźmina czy Gothica i nikomu nie będzie przeszkadzać. Z plusów to na pewno ładna grafika. O wiele lepiej niż Gothic Remake to wygląda. Cutscenki są przyzwoicie zrobione, postacie mają tam dobrą mimikę. Lokacje też przyzwoicie oświetlono. Całość bardzo płynnie chodzi, choć nie ma w sumie na czym się krztusić, ale warto podkreślić, że gra jest w dobrym stanie technicznym. Jak bardzo się dziwnie zejdzie to raz na rok można coś wpaść pod teksturę, ale tak naprawdę to nie ma tu bugów. No i ostatni rozdział w sumie dobrze zrobiono, dynamicznie i efektownie. Tylko człowiek smuci się podczas walki z ostatnim bossem, jak marnie ta nasza postać się rozwinęła, jak mało mocy sensownych ma i wciąż trzeba latać i ciachać lekko mieczem, byle manę odzyskać, no a przeciwnik to dopakowany jest konkretnie. Ten tytuł jeszcze by był do zniesienia, gdyby tyle nie trwał, gdyby skrócić każdy level o połowę. Chyba już lepiej Inkwizytora przejść, może i był chujowy, ale przynajmniej jakąś tożsamość miał.

3.0
PC

Kalem

Gracz

2025.09.28

Potwierdzam te spostrzeżenia. Gra jest wyjątkowo słaba, chociaż na samym początku wydaje się obiecująca. Walka to jest tragedia. Fabuła i świat płytkie. Denerwująca główna bohaterka, brązowa super girl boss. Ja nie byłem w stanie ukończyć tego gniota, szkoda na to czasu po prostu.

Ocena STEAM

6.8

Mieszane (409)

[title]

Główne zalety gry

  • Wizualizacje i atmosfera: Wielu użytkowników chwaliło grafikę gry, zauważając piękne krajobrazy i modele postaci, często porównując je do tytułów takich jak God of War.
  • Wciągająca fabuła i budowanie świata: Narracja i budowanie świata otrzymały pozytywne opinie, a gracze cieszyli się intrygującą fabułą i rozwojem postaci.
  • Mechanika walki: Chociaż opinie na temat walki były zróżnicowane, kilku graczy uznało ją za przyjemną i zabawną, szczególnie po poprawkach, które ulepszyły niektóre mechaniki, takie jak parowanie i uniki.
  • Zagadki i eksploracja: Niektórzy użytkownicy docenili nacisk na zagadki i eksplorację, uznając je za wyzwanie, ale i satysfakcjonujące.
  • Reaktywność dewelopera: Recenzenci zauważyli, że zespół deweloperski był proaktywny w rozwiązywaniu błędów i problemów z wydajnością, co stworzyło pozytywne wrażenie ich zaangażowania w poprawę gry.

Główne wady gry

  • Powtarzalna walka: Kilku graczy wyraziło frustrację z powodu ograniczonej różnorodności wrogów i ruchów walki, co prowadziło do poczucia monotonii.
  • Nadmierna ilość zagadek: Pojawiły się skargi na częstotliwość i ilość zagadek, a niektórzy gracze czuli się przytłoczeni i znudzeni ich stałą obecnością.
  • Problemy z postacią: Osobowość głównej postaci została skrytykowana przez niektórych graczy, którzy uznali ją za nieprzyjemną lub irytującą.
  • Problemy z wydajnością: Chociaż wielu zauważyło poprawę, niektórzy użytkownicy nadal zgłaszali problemy z optymalizacją i liczbą klatek na sekundę, szczególnie na wyższych ustawieniach.
  • Problemy z animacją i kontrolą: Niektórzy gracze uznali animacje walki za ociężałe, a sterowanie postacią za niewygodne, co wpływało negatywnie na ogólne wrażenia.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Zwiększona głębia walki: Gracze pragnęli bardziej złożonych mechanik walki i szerszej różnorodności typów wrogów, aby wzbogacić rozgrywkę.
  • Ulepszony design dźwięku: Niektórzy użytkownicy czuli, że dźwięk i ambientowa audio mogłyby być ulepszone, aby zapewnić bardziej immersyjne doświadczenie.
  • Opcje pomijania przerywników: Niemożność pomijania przerywników po śmierci podczas walk z bossami była powszechnym źródłem frustracji, ponieważ zakłócała płynność rozgrywki.
  • Bardziej zróżnicowane zagadki: Kilku graczy zasugerowało, że zagadki mogłyby skorzystać na większej różnorodności lub mniejszej liczbie, aby uniknąć poczucia powtarzalności.
  • Lepsze zarządzanie skupieniem i wejściem: Zauważono problemy z utratą skupienia na wejściu podczas walki i rozgrywki, co wskazuje na potrzebę lepszego zarządzania kontrolą.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "Echoes of the End" oferuje mieszane doświadczenia, z mocnymi wizualizacjami i narracją, ale z zauważalnymi krytykami dotyczącymi powtarzalności walki i częstotliwości zagadek.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.0

40% rekomendacji (37)

Opecritic
8 / 10

GamingBolt

Joelle Daniels

GamingBolt
4 / 5

GamesCreed

Mahi Araf

GamesCreed
7,5 / 10

PlayStation Universe

Garri Bagdasarov

PlayStation Universe
6,5 / 10

DualShockers

Callum Marshall

DualShockers
5 / 10

PCGamesN

Chan Khee Hoon

PCGamesN

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-08-18
13:58

Szaman84 Chorąży

Grę skończyłem dla mnie gra jest całkiem nie zła

Komentarz: Szaman84
2025-08-19
10:21

Kerdevstesa Konsul

Kerdevstesa
👎

Niestety to nie jest Banishers tylko przeciętniak pokroju Atlas Fallen lub Forspoken.

Komentarz: Kerdevstesa
2025-08-30
07:49

RoyPremium Konsul

RoyPremium

Droga przez mękę. Nie jest to najgorsze badziewie, ale nawet w kategorii przeciętniaków plasuje się na dnie dna. Początek zapowiada kompetentną grę. Idziemy po dość liniowych levelach, trochę platformuje się, trochę walczy i co jakiś czas wjeżdża jakaś zagadka. Większość z tego nie jest ani specjalnie trudna, ani specjalnie łatwa, ani na pewno nie jest satysfakcjonująca.

W teorii coś się zmienia, raz na rok jakiś przeciwnik dojdzie, ze 3 od czapy bossów wrzucono, ale to strasznie mało. Jest monotonnie. Tak paskudnie monotonnie i jednostajnie, że ta gra to droga przez mękę. Poziomy są ekstremalnie nudne. Niby się biomy zmieniają, a tak naprawdę to idziemy przez jaskinie, kanały i ruiny. Wchodzimy do jakiegoś super tajnego zapomnianego miasta z super technologią i co tam jest? Nic. Boss do ubicia tylko. Idziemy więc do kolejnego super tajnego kozak miasta i co? I nic, kolejne ruiny, nawet się nie ma po co zatrzymywać. Poziomy są masakrycznie nudne.

Cały gameplay ma takie poczucie sztywności i zerowej interaktywności, że po prostu odtwarzamy ścieżkę ustaloną przez developerów, a nie że dostajemy mechaniki i możemy się nimi bawić. Wszędzie jest pełno niewidzialnych ścian. Postać łapie się tych krawędzi, na które twórcy pozwolili, a nie tych co na odpowiedniej wysokości są. I dostawanie kolejnych mocy nie zmienia wiele. Bo idziemy gdzieś i tam jest jeden jedyny element interaktywny, ten element interaktywny trzeba kliknąć, czasem w określonym okresie czasu, a czasem nie, no i idziemy dalej.

Walka też jest marna. I nie porównuję tu do Soulsów, ale do Banishers czy Hellblade'a pierwszego. Tutaj responsywność ciosów jest jakaś marna, kolejkują się niczym w turówce, animacje długo się kończą, a bloki dziwnie wchodzą. Dostajemy moce niczym w Control, ale widać, że one tu są odgórnie oskryptowane. Przeciwnikami możemy rzucać tylko w innych przeciwników, tak jak twórcy pozwalają. Nawet po rozbudowaniu postać ma bardzo mało many do rzucania tych wszystkich super skillsów, a nawet ciężki cios mieczem marnuje manę, więc nie ma się wyboru i pozostaje latać i ciąć szybkimi ciosami, by odzyskać manę i jak to się stanie, to wtedy można dowalić mocniejszym walnięciem i zakończyć starcie. Jeszcze finishery przy co drugim przeciwniku wjeżdżają, psując flow walki. System starć z AC: Valhalla to przy tej grze mistrzostwo.

I oczywiście równie nijaka jest fabuła jak i cały lore. To ma być epicka historia o najeździe wrogiego imperium, ale opiera się o 5 postaci dosłownie. Po naszej stronie nie ma żadnych npców. Przemierzamy martwą krainę, w której nawet nie wiadomo co robią ludzie i z czego żyją, bo nawet poletka ryżowego czy sadu mirabelek nie wstawili twórcy. I jest historia oklepana do bólu. Źli wysysają źródła mocy tych dobrych przy pomocy złego super człowieka, a my gramy dobrym super człowiekiem i musimy złego super człowieka powstrzymać, a przy okazji odzyskać porwanego brata. Nie ma w ogóle za dużo tutaj fabuły, tylko tępe ciśnięcie do przodu przez randomowe miejscówki.

I to nie jest tak, że to jest jakoś specjalnie islandzkie. No bo co z tego, że w Islandii są kraby, jak to jeden z bardziej randomowych przeciwników w grach. To tak samo jak powiedzieć, że wilki są polskie. Dalej mamy robaki z Technomancera i szczuro orki, może jedynie ludzie ptaki się wybijają nieco. Też cała architektura to standard bieda fantasy, równie dobrze można to dać do Wiedźmina czy Gothica i nikomu nie będzie przeszkadzać.

Z plusów to na pewno ładna grafika. O wiele lepiej niż Gothic Remake to wygląda. Cutscenki są przyzwoicie zrobione, postacie mają tam dobrą mimikę. Lokacje też przyzwoicie oświetlono. Całość bardzo płynnie chodzi, choć nie ma w sumie na czym się krztusić, ale warto podkreślić, że gra jest w dobrym stanie technicznym. Jak bardzo się dziwnie zejdzie to raz na rok można coś wpaść pod teksturę, ale tak naprawdę to nie ma tu bugów. No i ostatni rozdział w sumie dobrze zrobiono, dynamicznie i efektownie. Tylko człowiek smuci się podczas walki z ostatnim bossem, jak marnie ta nasza postać się rozwinęła, jak mało mocy sensownych ma i wciąż trzeba latać i ciachać lekko mieczem, byle manę odzyskać, no a przeciwnik to dopakowany jest konkretnie.

Ten tytuł jeszcze by był do zniesienia, gdyby tyle nie trwał, gdyby skrócić każdy level o połowę. Chyba już lepiej Inkwizytora przejść, może i był chujowy, ale przynajmniej jakąś tożsamość miał.

Komentarz: RoyPremium
2025-09-28
01:14

Kalem Chorąży

Pierwsze wrażenia z gry nawet ok, taka gierka na spokojnie z ładną grafiką w przyrodniczej scenerii. Niestety technicznie jest słabo. Okropny stuttering. Ponad to słaba optymalizacja, niestety na Radeonie RX 7600 nie jest w stanie utrzymać 60 FPS w natywnej rozdzielczości na średnich ani nawet niskich ustawieniach. Oczywiście jest FSR ale upscaling mnie nie interesuje bo degraduje mocno doznania graficzne, więc lipa.

Komentarz: Kalem
2025-10-02
17:03

wwad Generał

Ładna lecz niezwykle pusta, takie demo bym powiedział.

Komentarz: wwad

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl