Data wydania: 28 marca 2013
Zaawansowana symulacja wyścigów samochodowych, stanowiąca drugą odsłonę cyklu zapoczątkowanego w 2005 roku. Dewelopingiem rFactor 2 ponownie zajęło się niezależne studio Image Space Inc., specjalizujące się w produkcji symulatorów na potrzeby firm branży motoryzacyjnej. Gracze mają okazję usiąść za kierownicami samochodów kilku klas – od zwyczajnych aut osobowych, aż po bolidy Formuły 1.
Gracze
Steam
rFactor 2 to sequel jednej z najlepszych symulacji wyścigów samochodowych autorstwa amerykańskiego studia Image Space Incorporated. Zespół ten znany jest w głównej mierze ze współpracy z profesjonalistami w dziedzinie motoryzacji, co poskutkowało wydaniem ulepszonej wersji pierwszej części gry, dostępnej tylko dla osób pracujących przy bolidach Formuły 1.
W rFactor 2 w stosunku do poprzednika twórcy postanowili poprawić i unowocześnić wiele elementów związanych z samym rozgrywaniem zawodów. Zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i multiplayerze pojawiły się dodatkowe opcje modyfikujące warunki atmosferyczne. Przed wyjazdem na tor użytkownicy sami decydują, czy chcą ścigać się przy słonecznej pogodzie, w deszczu, czy też zostać zaskoczonym obfitą ulewą w trakcie wyścigu. Zaimplementowany system dynamicznych warunków atmosferycznych powoduje, iż walka jest jeszcze bardziej nieprzewidywalna i zaskakująca, jeśli chodzi o końcowe rezultaty. Oprócz tego studio ulepszyło fizykę kolizji między obiektami, która dotyczy nie tylko wypadków samochodowych, ale również uderzeń w pojedyncze pachołki, opony, znaki i banery reklamowe.
W każdym wyścigu mamy do czynienia ze zmienną przyczepnością toru. Moduł RealRoad liczy w czasie rzeczywistym styl jazdy poszczególnych kierowców i z kolejnymi okrążeniami zwiększa ilość gumy na częściach asfaltu, które są najczęściej obierane przez użytkowników. Sytuacja zmienia się kiedy spadnie deszcz. Przyczepność toru spada wówczas drastycznie, co zwiększa prawdopodobieństwo występowania poślizgów.
W standardowym wyposażeniu rFactora 2 znajduje się kilkanaście klas pojazdów – od starych, poczciwych bolidów, w których ścigały się asy pokroju Jackie Stewarta i Jima Clarka, po samochody osobowe o mniejszej mocy i prędkości maksymalnej. Oprócz tego twórcy zawarli wiele znanych torów m.in. belgijskie Spa-Francorchamps (również wersję z 1967 roku), malezyjski Sepang, niemiecki Nurburgring, włoską Monzę, czy amerykański Mid-Ohio.
Oprawa graficzna napędzana jest przez usprawniony silnik graficzny gMotor. Oznacza to, iż mamy do czynienia z ładniejszymi modelami pojazdów, lepszymi teksturami otoczenia, oraz efektami specjalnymi wykorzystującymi nowe możliwości kart graficznych. Oprócz tego do gry dołączony został komplet narzędzi pozwalających na import modyfikacji wykonanych dla części pierwszej.
Autor opisu gry: Adam Kaczmarek
Platformy:
PC Windows
Producent: Image Space Inc. / Studio 397 (PC)
Wydawca: Image Space Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
20 lipca 2013
Dobrych gier motoryzacyjnych nigdy za wiele. Dlatego też z przyjemnością prezentujemy dziesięć samochodówek, których premiera powinna odbyć się w przeciagu kilku najbliższych miesięcy.
Wczoraj studio Image Space Incorporated wypuściło na Steamie symulator samochodowy rFactor 2. Przy okazji udostępniono także wersję demonstracyjną gry.
gry
Krzysztof Mysiak
13 listopada 2015 20:00
Wystartowały oficjalne beta testy gry wyścigowej rFactor 2. Dostęp do nich uzyskają osoby, które przedpremierowo zakupią pełną wersję produkcji studia Image Space.
gry
Marcin Skierski
11 stycznia 2012 12:30
W sieci pojawiło się sporo nowych informacji o symulatorze wyścigów rFactor 2. Dowiedzieliśmy się również, że gra autorstwa studia Image Space Inc. już wkrótce wejdzie w fazę otwartych beta testów.
gry
Mateusz Kądziołka
27 grudnia 2011 11:48
Popularne pliki do pobrania do gry rFactor 2.
Wymagania sprzętowe gry rFactor 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.8 GHz/AMD Athlon II X2 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450/Radeon HD 5750 lub lepsza, 30 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 760/Radeon 7870 lub lepsza, 60 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10.
Średnie Oceny:
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 6478 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany1039850 Pretorianin
Witam mam dziwny problem gram w to cudo 1 x w każdym samochodzie przy manualnej skrzyni biegow LT DFGT N,1,2, OK do powiedzmy 80 km /h a przy 3jce zaczyna się dławić i tak już do konca nie mogę przejechać nawet jednego wyścigu :(
L1Ender Konsul
Jesli szukasz symulatora ze sweet FX, blurrem ze az w oczy kłuje, teselacja jak przez szkiełko van troffa, to nie jest gra DLA CIEBIE!!. RF2 jest jak kawior z bieługi wśród kawiorów, gimbaza nie pozna smaku ponieważ nie posiada gustu, jeśli myślisz ze jesteś dobry w AC(która jest grą arcade w porównaniu do rf2) to sie mocno zawiedziesz, w dziedzinie no grip nie ma sobie równych, w fizyce i realności również, jeśli jarają cie wszystkie smaczki prawdziwych wyścigów , ze wszystkimi flagami i wręcz Einsteinowskim AI to gra dla ciebie, Grafika? czy serio taka zacofana nie powiedział bym na DX11 gra wygląda lepiej od iracing, według mnie tory są cudowne teren wokół toru tez. Nie ma blurrow i innego pseudo badziewia które zamienia grafikę w mętny rozmazany syf, AA działa tak jak powinno nie spotkałem sie z tak dopracowanym AA, modów jest od groma i to tych od studia 365 multiplayer jest za darmo, cóż tu dużo mówić. jeśli lubisz sobie wmawiać ze jesteś dobry ZOSTAŃ w AC! im mniej gimba na serwerze tym lepiej, a jeśli chcesz poczuć prawdziwa adrenalinę wybierz rf2, grę na steam kupiłem za śmieszne 14 euro i nie żałuje centa. daje 9 ze względu na dość skromny tryb multi i cup ale to nie zmienia faktu ze pełen profesjonalizm i najlepsze emocje jakie doświadczyłem w symulator wyścigowy mogę przypisać właśnie RF2
zanonimizowany828620 Pretorianin
Gram w demo. Włączam grę. Domyślna rozdzielczość 800x600. Zmieniam na nieco wyższe detale i dobrą rozdzielczość. Okienko zmieniło się na takie jak było - 800x600. Zmieniam ponownie. Jest już okej. Włączam wyścig. Czekam dobre 3 minuty na załadowanie się toru. W F1 2017 jechałbym już 2 kółko i to w fotorealizmie. Załadowało się, wyjeżdżam - grafika słaba i mało klatek. Naciskam ESC żeby zmienić grafikę. Nie da się. Chcę wrócić do wyścigu mimo wszystko - nie ma przycisku resume czy coś w ten deseń. Wychodzę więc z wyścigu żeby zmienić grafikę i znowu czekam 4 minuty na załadowanie gry. W końcu wyjeżdżam. Gram na klawiaturze. Jakoś to robią więc czemu miałbym nie dać rady? Dojeżdżam do 1 zakrętu powoli i lekko skręcając. Auto zaczyna kręcić bączka jakbym wjechał przy 100 km/h w plamę oleju. Próbuję ustawić skręcanie na mniej gwałtowne, ale nadal jeździ się tak samo (ch..owo). Odinstalowuję grę.
Arkus23 Junior
Po prostu genialny symulator. Najlepiej zrobione ai w historii gier wyścigowych, cudownie odwzorowana praca opon, zawieszenia itp. Po prostu "must have" dla każdego fana symulatorów.
orfeusz76 Legionista
Symulacja petarda.Po ogrywaniu w AC i RR śmiało mogę stwierdzić , że RF2 jest najlepszą z nich.Jak dla mnie najlepsza fizyka , czucie auta i FFB miażdży.Nie grałem jeszcze w nową ACC i iracing więc nie mam tutaj porównania.No te trasy w dx11 wreszcie prezentują się znakomicie.Polecam!