Data wydania: 27 września 2005
Konsolowa wersja strzelaniny FPP, której akcja rozgrywa się na tropikalnej wyspie. W grze zmierzymy się z serią zróżnicowanych przeciwników, eksplorując przy tym tropikalną dżunglę, w poszukiwaniu zaginionej dziennikarki. Do naszej dyspozycji oddano szereg broni i pojazdów. Grafika prezentuje się rewelacyjnie, a efekty specjalne i dźwiękowe są na najwyższym poziomie.
Gracze
Po bardzo udanym PeCetowym shooterze Far Cry, jego producent, firma UbiSoft, postanowił stworzyć wersję na konsole. W ten sposób narodził się Far Cry Instincts, który jest rozszerzoną wersją pierwowzoru.
Jako John Carver, wyruszasz swą łodzią na tropikalną wyspę, która tylko pozornie wydaje się być rajem. Bardzo szybko okazuje się, że główny bohater wplątał się w dziwną sprawę i nie łatwo będzie mu powrócić do sielankowego życia, w którym zajmował się wynajmowaniem jachtów. Dziennikarka, którą transportowałeś, nie powiedziała wszystkiego, co wiedziała. Tuż po dopłynięciu na wysepkę należącą do Mikronezji, łódź została ostrzelana, piękna pani zaginęła, a Tobie pozostaje jedno wyjście – rozwiązać tę zagadkę.
Wzbogacone Far Cry Instincts oddaje do dyspozycji gracza olbrzymie tereny do penetracji. Cztery wyspy, o różnych motywach stylizacyjnych, zwiększone zostały o 14 lokalizacji. Większość filmowych przerywników z Far Cry zostało zastąpione w ten sposób interaktywnymi fragmentami. Tak duże tereny przemierzać możemy przy użyciu pojazdów (do użytku oddano m.in. poduszkowce i czterokołowce).
Bohater w trakcie gry ewoluuje, zmieniając swój wygląd oraz zwiększając umiejętności. Przydaje się to w walce z przeciwnikami, a także przy używaniu licznych broni (nowość to m.in. harpun, pozwalający na swobodne strzały pod wodą). Różnego typu uniki i nurkowanie, znacznie ułatwiają pojedynki z czarnymi charakterami, którzy działają w zgodzie z inteligencją, nie obwarowaną sztucznie krępującymi zachowanie skryptami.
Liczne tryby gry sieciowej znacznie wydłużają przyjemność płynącą z zabawy. Możliwa jest także gra na podzielonym ekranie.
Konsolowy Far Cry oferuje grafikę, niemal równie piękną, co ta z PC. Tereny są bardzo ładnie odwzorowane, woda wygląda świetnie, trochę rzadsza jest jednak roślinność. Gra działa wyświetlając mniej więcej 30 klatek na sekundę.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
Xbox 27 września 2005
PlayStation 2 Anulowana
Producent: Ubisoft Montreal
Wydawca: Ubisoft
Gry podobne:
16GIER
Far Cry to seria pierwszoosobowych strzelanek (FPS) z sandboksowym modelem rozgrywki. Wiodącym motywem cyklu są widowiskowe strzelaniny przy użyciu współczesnej broni palnej, ale twórcy nie boją się eksperymentować i co jakiś czas serwują graczom wycieczkę do zupełnie innych realiów, jak odległa prehistoria (gdzie karabiny i miotacze ognia są zastępowane przez łuki i maczugi) czy też alternatywny świat w klimacie cyberpunku (gdzie żołnierze-cyborgi walczą przy użyciu broni laserowej). Seria pozwala nam prowadzić pojazdy, m.in. dżipy czy łodzie z karabinami maszynowymi, a czasem także dosiadać zwierząt (np. słoni). Począwszy od trzeciej części do cyklu zaczęły trafiać elementy rodem z gier RPG, takie jak crafting i rozwój umiejętności bohatera. Późniejsze odsłony wyposażono również w edytory poziomów.
Choć począwszy od drugiej części cyklu Far Cry komputerowi i konsolowi gracze otrzymują te same produkcje, nie zawsze tak było. Wypuszczony na Xboxa Far Cry Instincts jedynie z grubsza przypominał grę znaną z PC.
opinie
Krystian Pieniążek
30 sierpnia 2025 20:00
Projektant Far Cry 2 potwierdził fanowską teorię dotyczącą tożsamości głównego antagonisty w grze.
gry
Adrian Werner
5 października 2021 13:50
Podobno Uwe Boll jest całkiem niezłym pięściarzem. Jeżeli chwilkę poszperacie w pamięci, powinniście sobie przypomnieć, jak rzucił wyzwanie obrażającym go, w jego mniemaniu, dziennikarzom, aby stawili mu czoła podczas prawdziwego pojedynku bokserskiego. Znalazło się kilku śmiałków, jednak żadnemu z nich nie udało się wielkiego Uwe położyć na deski. Stąd mniemanie, że boksowanie idzie mu całkiem nieźle. Wniosek może być tylko jeden. Uwe Boll minął się z powołaniem, bo reżyser z niego żaden.
gry
Przemysław Zamęcki
15 lutego 2008 09:49
Przed kilkoma dniami w Stuttgarcie odbyła się konferencja o wiele mówiącej nazwie 12. International Conference on Animation, Effects, Realtime and Content, zwana w skrócie FMX 07. Wśród zgromadzonych na niej developerów znaleźli się również programiści zespołu Crytek Studios, pracujący obecnie nad FPS-em Crysis. Z ich krótkiego opisu, jaki przygotowano w związku z niemiecką imprezą, można dowiedzi
gry
Marek Grochowski
7 maja 2007 16:05
Dzięki piątkowemu artykułowi opublikowanemu na łamach serwisu IGN, możemy Wam zdradzić nazwisko człowieka, który odegra pierwsze skrzypce w nowym filmie Uwe Bolla, zatytułowanym Far Cry. Niemiecki reżyser zaangażował do głównej roli znanego za zachodnią granicą aktora – Tila Schweigera.
pozostałe
Krystian Smoszna
7 maja 2007 06:50
Posiadacze X360 mogą, za pośrednictwem Xbox Live Marketplace, ściągnąć sobie demo gry FPS Far Cry Instincts Predator. Zazwyczaj demo wychodzi po to, by promować produkt, mający być wydany, albo dopiero wchodzący na półki sklepowe. Tym razem mamy do czynienia z istnym kuriozum: demo promujące grę wyszło w niemal pół roku po jej premierze.
gry
Artur Falkowski
1 września 2006 09:49
Przedstawiciele koncernu Electronic Arts skomentowali artykuł w dzienniku Die Welt, który przed kilkoma dniami spekulował na temat przejęcia znanego studia CryTek. Z oświadczenia elektroniczno-rozrywkowego molocha wynika, że rewelacje niemieckiej gazety można włożyć między bajki.
pozostałe
Krystian Smoszna
30 sierpnia 2006 09:32
Bezpośrednio spod ręki programistów z niemieckiej firmy Crytek Studios nie wyjdzie już żadna gra, reprezentująca rodzinę Far Cry. Developerzy zza naszej zachodniej granicy zajmują się obecnie projektem o nazwie Crysis, a wspomnianą serię postanowili przekazać pod skrzydła korporacji Ubisoft Entertainment.
gry
Radosław Grabowski
30 marca 2006 12:32
Francuski koncern UbiSoft ogłosił, że produkcja gier Far Cry Instincts Evolution na Xboxa oraz Far Cry Instincts Predator na Xboxa 360 została zakończona. Automatycznie oba tytuły uzyskały tzw. status „gold” i powędrowały do tłoczni.
gry
Piotr Doroń
26 marca 2006 10:42
W ostatnim czasie koncern Ubisoft opublikował kilka ciekawych wiadomości, które z całą pewnością zainteresują wszystkich graczy z niecierpliwieniem wypatrujących Far Cry Instincts Predator (Xbox 360) lub Far Cry Instincts: Evolution (Xbox). Zdecydowanie najważniejszą jest, że wydawca i producent w jednym potwierdził swoje wcześniejsze deklaracje i gry na europejskim rynku zadebiutują 28 marca.
gry
Daniel Kazek
17 lutego 2006 12:47
Wymagania sprzętowe gry Far Cry Instincts:
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 267 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany1011560 Legionista
Szkoda , że Far Cry : Instincts nie wyszedł na Pc-ta jak dla mnie 6/10
jest zła fizyka gry kiedy ludzie po udeżeniu lecą na 20 metrów w przód to nie jest normalne nawet dla instynktownych dzikusów
zanonimizowany1075382 Legionista
Fajnie wygląda ten Far Cry na Xboxie fajnie że wyszedł
Hauka Pretorianin
Świetna gra, naprawdę Odradzam jednak oglądać wszelkie recenzje bo zazwyczaj opowiadają ludzie którzy tak naprawdę nie grali albo skazali te grę na straty zanim zaczęli grać. Według mnie 2 jedyne poważne minusy tej gry nie licząc drobnych niedopracowań oraz bugów to Koszmarnie zaprojektowane punkty kontrolne (W ciasnych lokacjach jest ich od cholery a w dużych jak na lekarstwa) oraz Odwrócony Realizm w porównaniu do Pierwszej części na której się wzoruje ta część (Jedynka była typowo taktyczną Strzelanką tytaj, no jest najlepsza taktyka tylko na Rambo i nie starać się zatrzymywać nawet na chwilę. Bo polegniesz a wtedy: Patrz Punkt Pierwszy).