Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

PUBG Studio

Firma producent

Południowokoreańskie studio deweloperskie z siedzibą w Seulu, które początkowo działało niezależnie, w 2015 roku zostało sprzedane firmie Bluehole, z kolei w grudniu 2020 roku przeszło pod skrzydła założonego przez poprzedniego właściciela holdingu KRAFTON. PUBG Studio zyskało wielką międzynarodową sławę dzięki grze Playerunknown’s Battlegrounds.

Historia

Ginno Games, czyli skromne początki

Studio z siedzibą w Seulu rozpoczęło działalność w 2009 roku. Jako Ginno Games, zespół, na którego czele stał Kim Chang-han, planował skoncentrować się na tworzeniu produkcji typu MMO. Po pięciu latach działalności południowokoreańscy deweloperzy doszli jednak do wniosku, że nie radzą sobie na tym poletku tak dobrze, jak zamierzali. Studio dotknęły wówczas liczne zwolnienia, w styczniu 2015 roku zostało ono sprzedane firmie Bluehole, z kolei w maju tego samego roku zmieniono jego nazwę na Bluehole Ginno Games. W grudniu natomiast na platformie Steam zadebiutowała stworzona przez opisywany zespół gra Devilian, która dobrze poradziła sobie w swojej ojczyźnie. Na Zachodzie jednak tytuł przeszedł bez większego echa, toteż w styczniu 2019 roku podjęto decyzję o wyłączeniu jego serwerów (co nastąpiło w marcu).

Brendan Green, PUBG i droga do sławy

Niedługo po przejęciu Ginno Games przez Bluehole Chang-han skontaktował się z Brendanem Greene’em – twórcą popularnych modyfikacji, któremu sławę przyniosły mody do gier Arma II i Arma III. Greene przystał na jego propozycję nawiązania współpracy z Bluehole Ginno Games i stworzenia pełnoprawnej multiplayerowej strzelanki opartej na zasadach battle royale. Produkcja, która nosiła miano PlayerUnknown's Battlegrounds, ukazała się we Wczesnym dostępie na Steamie w marcu 2017 roku. Gra odniosła spektakularny sukces, toteż już we wrześniu podjęto decyzję o przemianowaniu Bluehole Ginno Games na PUBG Corporation. Od tej pory studio miało całkowicie skupić się na rozwoju swojego świeżego hitu.

12 grudnia 2017 roku PUBG ukazało się na Xboksie One w ramach wczesnego dostępu, a dziewięć dni później zadebiutowało w pełnej wersji na pecetach. Na pełną wersję posiadacze konsol Microsoftu musieli czekać do września 2018 roku, z kolei gracze bawiący się na platformie Sony - do grudnia 2018.

W międzyczasie PUBG Corporation prężnie się rozwijało, dzięki czemu mogło nie tylko otworzyć nowe oddziały (w amerykańskim Madison, Amsterdamie i Japonii), lecz również przejąć nowojorski zespół MadGlory. W marcu 2019 roku od PUBG Corporation odszedł Greene, który stanął na czele jego nowej gałęzi – amsterdamskiego PUBG Special Projects, później przemianowanego na Playerunknown Productions – której debiutanckim dziełem miała być zapowiedziana na The Game Awards 2019 gra prologue.

Kolejna zmiana nazwy

Pomimo że z czasem popularność Playerunknown’s Battlegrounds zaczęła spadać, deweloperzy regularnie wzbogacali swoje dzieło o nową zawartość i wypuszczali rozmaite aktualizacje. W grudniu 2020 roku KRAFTON, czyli założony w 2018 roku przez firmę Bluehole holding mający skupiać pod sobą wszystkie należące do niej podmioty z branży gier wideo, wchłonął wydawniczą gałąź opisywanego zespołu. PUBG Corporation zmieniło przy tym nazwę na PUBG Studio i w dalszym ciągu miało pracować nad rozwojem Playerunknown's Battlegrounds oraz całego uniwersum.


Gry w produkcji i planach

PUBG Lite PC2021

Wydawcy gier PUBG Studio

Wydawcy gier wyprodukowanych przez PUBG Studio:


Bluehole

Trion Worlds