Nowa odsłona hack’n’slasha spotkała się z ciepłym przyjęciem. Graczy wyraźnie cieszy wyzwanie, jakie stawia przed nimi produkcja od Grinding Gear Games.
Path of Exile 2 od dwóch dni jest dostępne we wczesnym dostępie, przyciągając przed monitory tysiące graczy. Choć problemy z serwerami mogły nieco zepsuć radość z premiery, hack’n’slash cieszy się pozytywnymi recenzjami, nawet jeśli część z nich to przemycona krytyka konkurencji od Blizzarda.
Wbrew pozorom, jednym z najczęściej chwalonych elementów jest oferowany przez „dwójkę” poziom trudności. Cieszy on graczy do tego stopnia, że wręcz błagają Grinding Gear Games o pozostawienie rozgrywki taką, jaka jest obecnie.
Path of Exile 2 okazało się być nieco trudniejsze od swojej poprzedniczki, prezentując fanom prawdziwe wyzwanie. Przeciwnicy i bossowie są potężniejsi niż w „jedynce”, a co za tym idzie, ich pokonanie zajmuje więcej czasu. W ciągu ostatnich kilkunastu godzin, redditowi fani zaczęli zwracać się do GGG z prośbą o pozostawienie takiego stanu gry.
Wielu ludzi próbuje grać tak, jakby to było PoE1 i denerwuje się, że albo umierają, albo bossowie zajmują więcej czasu do pokonania. Mam nadzieję, że GGG utrzyma się przy tym tempie i nie wprowadzi drastycznych zmian balansu.
Minęło trochę czasu od wydania zbalansowanej (pod względem wyzwania/nagród) i fajnej nowej gry. Ja, moja żona, przyjaciele i wielu współpracowników cieszymy się z poziomu trudności oraz przygody we wczesnym dostępie. Ciężko coś takiego stworzyć, więc chrońcie to tak długo, jak tylko możecie. Dziękujemy, GGG.
Czy Path of Exile 2 rzeczywiście jest tak boleśnie trudne? Fani sugerują, że problem leży naprawdę w częstotliwości dropów. Cytując jednego z komentujących, wielu graczy wkracza w trzeci akt z tymi samymi przedmiotami, które podnieśli na samym początku, co utrudnia rozwijanie ekwipunku. Inną kwestią są koszty respecjalizacji na niższych poziomach, które nie skalują się z przypływem złota.
Zdaniem fanów, to właśnie na tym powinni skupić się twórcy z GGG, pozostawiając obecny poziom trudności w spokoju. Posiadając dobrze dobrany ekwipunek, starcia z bossami są wymagające, ale jednocześnie wynagradzające. Niektórzy porównują Path of Exile 2 do Hadesa czy nawet Elden Ring.
Uwielbiam [tę grę]. Kiedy umieram, przemyślam swoje podejście. Nie jestem zbyt dobry w tworzeniu buildów, także jestem pewien, że zrobię coś nie tak ze swoją czarownicą, ale nie spieszę się i uczę się po drodze.
Pamiętajmy jednak, że Path of Exile 2 wciąż znajduje się we wczesnym dostępie i jeszcze wiele mechanik może ulec zmianie. Czy jedną z nich będzie poziom trudności, czyniący z gry Elden Ring action RPG-ów? Trudno stwierdzić na tym etapie.
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.