Black & White - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Black & White - poradnik do gry

Co jeszcze mnie (i nie tylko) zaskoczyło - Black & White - poradnik do gry

Najlepsza gra tego roku? Na pewno jeden z głównych pretendentów do tego tytułu. Wszystko przemawia za tym, iż w najbliższym czasie stanie się grą kultową - klasą samą w sobie. Chciałbym nazwać ją najlepszą grą wszechczasów, ale ze względu na dużą ilość błędów jest to niemożliwe. Tak, B&W ma zaskakująco dużo bugów, i jakby tego było jeszcze mało, znajdziecie tam mnóstwo błędów logicznych.

Co jeszcze mnie (i nie tylko) zaskoczyło? Chyba sposób, w jaki trzeba dbać o mieszkańców wiosek. Wydawało się, iż będzie to zadanie łatwiejsze (jak w Populousie), gdzie tubylcy zajmowali się sobą sami. A w B&W wieśniacy ciągle marudzą. Ciągle czegoś im brakuje i w ten sposób odciągają cię od np. zajmowania się chowańcem. A fakt, że bez wiernych przeżyć się nie da, zmusza cię do ciągłego doglądania wiosek. Pal licho zajmować się jedną wioską, ale mając ich więcej niż trzy nie sposób poświęcić wiele uwagi chowańcowi.

Do chowańca można też mieć parę zastrzeżeń. O ile rzeczywiście SI w grze stoi na wysokim poziomie i widać jak na dłoni proces przyswajania wiedzy przez twojego stworka, o tyle ilość czynności, jakie może on wykonać, woła o pomstę do niebios. Nie mówię o cudach, bo tych jest wystarczająco dużo. Chodzi mi raczej o interakcję z otoczeniem, mieszkańcami. Gdy przyglądałem się innym chowańcom (u moich znajomych), to oprócz innej "skóry", nie zauważyłem nic nadzwyczajnego w ich zachowaniu. Też jadły, piły wodę, tańczyły, rzucały kamieniami w domy i odpoczywały. To zdecydowanie za mało, bo po jakimś czasie wychowanie chowańca staję się wręcz rutyną.

Ale koniec z narzekaniem, w końcu to poradnik i postaram się was nauczyć wszystkiego, co wiem o tej grze. Co powinniście robić aby jak najłatwiej i przyjemniej się grało. Zaczniemy od podstaw.

Tutorial

Niestety, ale nie da się go w żaden sposób ominąć. I szczerze mówiąc nie mam pojęcia, dlaczego. Już za pierwszym razem uczy wszystkiego o poruszaniu się i o sterowaniu. Ja zaczynałem około pięciu razy i za każdym następnym razem przeżywałem istne katusze, wsłuchując się w informacje, które już dawno temu przyswoiłem. Oszczędzę, więc wam przypominania, co robi się prawym klawiszem myszki a co lewym itp. A jeśli ktoś nie pamięta, to wystarczy, że wciśniecie F2, a gra w trybie "boży plac zabaw", wyjaśni wszystko od nowa.

Jeszcze zanim zaczniemy zagłębiać się w grę, oto kilka głównych i przydatnych porad:

  • Warto poświęcać jak najwięcej czasu chowańcowi
  • Przeglądać wszystkie tabliczki ze znakami zapytania. Nawet, jeśli czegoś zapomnicie, możecie odwiedzić bibliotekę w waszej świątyni, gdzie przechowywane są wszystkie informacje, jakie do tej pory udało się wam przeczytać. Często tabliczki te zawierają podpowiedzi jak przejść jakąś drobną misję.
  • Warto jest także przytrzymać rękę nad budującymi się obiektami. Pojawia się wtedy informacja o ilości drewna potrzebnej do wykończenia budowli. Przytrzymanie ręki nad waszą agorą, pokaże wam ile wioska liczy mieszkań i mieszkańców.
  • Największy problem w grze jest z drewnem, gdyż z niego jest wszystko budowane (nawet pola!). Nie opłaca się wycinać wszystkich lasów, bo twoja wyspa zmieni się w wyspę Wielkanocną. Dobrze jest nauczyć chowańca cudu wody, którym będzie podlewał granicę lasów (dość szybko rosną drzewka iglaste).
  • Pod kamieniami w dzień ukrywają się świetliki. Warto jest w wolnych chwilach podnosić głazy, bo gdy natrafisz na taki, gdzie ukrywa się świetlik, dostajesz cud jednorazowego użytku.

To na razie tyle, jeśli chodzi ogólne porady. Teraz zajmę się dokładniejszym opisaniem poszczególnych aspektów grania.

Informacje o Black & White - poradnik do gry

Autor : Mateusz Gabriel Angel

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 12.

Popularne strony w Black & White - poradnik do gry

Black & White - screen - 2000-12-16 - 267Black & White - screen - 2000-12-16 - 266Black & White - screen - 2000-12-16 - 265Black & White - screen - 2000-12-16 - 264Black & White - screen - 2000-12-16 - 263Black & White - screen - 2000-12-16 - 262Black & White - screen - 2000-12-16 - 261Black & White - screen - 2000-12-16 - 260Black & White - screen - 2000-12-16 - 259

12.05.2001 15:40
👍
zanonimizowany543
1
Junior

B&W to nowa jakośc gier do której nawiązywać będą wielokrotnie inni twórcy

16.05.2001 21:57
odpowiedz
zanonimizowany211
30
Konsul

Gra jest bardzo fajna i ma mało nieudoskonaleń.

17.09.2002 13:52
odpowiedz
zanonimizowany32460
1
Junior

Mam pewien problem z ostatnia misja. Moze ktos potrafi mi pomoc. Mianowicie wrogi chowaniec ciagle napadal na mojego, wiec rzucalam na niego czar "dobrego chowanca". No i sie doigralam. Wrogi chowaniec zakochal sie w moim i teraz juz oba nic innego nie robia tylko sie obsciskuja i caluja. Nie pomogly proby wywolania walki miedzy nimi. Milosc jest wieksza niz wszelkie animozje!!! Ratunku!

17.09.2002 14:50
😊
odpowiedz
paściak
151
carpe diem

ja wczoraj zagralem po raz 1 w black & white, jest na 2 wyspie i mam problem
jak sie buduje budynki ??? co chwile slysze "za malo budynkow mieszkalnych" !?

17.09.2002 15:01
👎
odpowiedz
Wisien
98
Generał

bierzesz łapką drewno , rzucasz , potem chrzcisz ludzi na budowniczych i rzucasz ich na kupke drewna , siakos tak sie to robilo . Ale powiem wam że B&W szybko mi się znudziło , moze i gra ciekawa jest pod wzgledem wykonania , nie mozna jej odmowic oryginalnosci i nowatorstwa ale po kilkunastu uruchomieniach robi sie wtórna i przewidywalna. Ja przynajmniej odnioslem takie wrazenie.

20.09.2002 10:21
😊
odpowiedz
zanonimizowany32460
1
Junior

paściak -> musisz miec takie szescienne drewniane konstrukcje, najlepiej dwie. zrzucasz z niewielkiej wysokosci jedna na druga i sie robi jedna troche wieksza. bierzesz ta wieksza i szukasz po planszy miejsca, gdzie sie pokaze najwiekszy domek (taki na 5-6 ludzikow) i stawiasz. potem ew mozesz dorzycac drewno. ludziki same beda budowac. ale nie ludz sie, ze zaspokoisz ich potrzeby - daj im palec to ci reke urwa.

16.10.2002 16:59
👎
odpowiedz
zanonimizowany37338
1
Junior

Jak zdobyć 3 wioskę(egipską) jeżeli nie dociera tam mój obszr wpływów.(lista wykonany przeze mnie zadań na wyspie 3: niedopuszczenie wilków do wioski 100%, ugaszenie ludzi 0%(nie ugasiłem bo totem był opuszczony i niezdążyłem(ugasiłem z 2)), śledzenie mnicha 0%, ratowanie zamrożonego chowańca 68%(albo 63%nie pamiętam dobrze). Przy zdobyciu 2 wioski nie było żadnej misji z wiedźmą w całej wyspie(a w poradniku jest to wymienione(może później będzie??)). Rzucałem nieśmiertelnym i miałem przez pare sekund wpływ ale nie mogłem wykonać żadnego cuda a poza tym on mi uciekał jak tylko wstał z ziemi. Jak zdobyć tą 3 wioskę???(egipską)Proszę o pomoc i dokładniejsze niż w poradniku wyjaśnienie jak zdobyć 3 wioskę(przed ostatnią). Jeszcze tu wpadnę....(mój nr gg podam jak uzyskam odpowiedź na to pytanie)

20.03.2004 19:43
👍
odpowiedz
zanonimizowany152608
2
Junior

Super giera!!! Jestem w czwartym świecie i zniszczyłem kule ognia i pioruny!!! Mam pytanko: jak zagonić ryby do sieci dzieciaka??? One mi zawsze gdzieś uciekają. I jeszcze jedno: jak znaleźć żonę Keiko w wiosce Azteków??? I kto to są ci Aztekowie???

16.09.2006 07:30
👍
odpowiedz
zanonimizowany390206
1
Junior

Jestem w 4 misji i nie umnie przelamac klatwy nemezisa to jest z totemami jak ktos wie niech napisze mi na gg 7811496

22.12.2006 13:51
😃
odpowiedz
zanonimizowany368396
1
Junior

Znalazłem rozwiązanie do misji z chciwym farmwerem! Te dzieciaki trzeba po prostu wrzucić do wody(morza) i wtedy odejdą! Nagroda to wzmocniony cud pioruna

21.01.2008 22:17
😒
odpowiedz
zanonimizowany527148
1
Junior

jestem na 3 wyspie i nie mogę znaleści tych drzew to misja dodadkowa

07.07.2008 09:32
😒
odpowiedz
zanonimizowany564520
1
Junior

Mam pewien problem. na wyspie 2 jak śledzę mnicha to zaraz po pierwszym zapisie on sie obraca przy tych grzybach i mnie widzi... Co mam zrobić żeby mnie nie zobaczył, bo jak sie chowam to też mnie widzi. Z góry dziękuje za pomoc...