Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak walczyć? | Bitwy lądowe w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Jak walczyć?

Przed rozpoczęciem bitwy, możesz rozstawić swoje jednostki w jednym z trzech miejsc ("Troop Placement"). Wybranie dobrej pozycji nie przesądzi o losie bitwy, ale z pewnością znacznie ją ułatwi. Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc w podjęciu ewentualnej decyzji:

  • Jeżeli w Twoich szeregach występują liczne oddziały flibustierów (Buccaneers), a w okolicy znajduje się pokaźna ilość skał, za którymi możesz się schować, wykorzystaj te ostatnie jako naturalną osłonę przed wrogiem. Żadna jednostka nie jest w stanie przedostać się przez kamienie. Zanim oddziały wroga je ominą, zdążysz zabić przynajmniej połowę atakujących wojsk.
Wybieramy miejsce, z którego chcemy rozpocząć bitwę - Jak walczyć? | Bitwy lądowe w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Wybieramy miejsce, z którego chcemy rozpocząć bitwę.

  1. Nie umieszczaj swoich jednostek na terenie, przed którym wyrasta wzgórze. Piraci nie są zbyt mobilni i z pewnością nie zdążą dotrzeć na szczyt przed oddziałami wroga. Przeciwnik atakujący ze wzgórz będzie posiadał dodatkowy bonus do ataku. Warto również pamiętać, że Twoi flibustierzy (Buccaneers) nie mogą strzelać do jednostek stacjonujących wyżej.
  2. Doskonałym miejscem do ulokowania Twoich jednostek na początku bitwy jest las. Wszystkie jednostki wroga korzystające z muszkietów, dostają ujemny modyfikator do ataku na ukryte między drzewami wojska, w zielonej gęstwinie nie radzi sobie również kawaleria. Flibustierzy (Buccaneers) mogą natomiast bez problemu razić przeciwnika stojąc w lesie.

Kiedy wreszcie zadecydujemy o położeniu naszych wojsk, rozpoczyna się właściwa bitwa. Poniżej znajdziesz wskazówki odnośnie jej przebiegu i zachowania jednostek przeciwnika. Przedstawię również konkretne taktyki, które pomogą odnieść Ci spektakularne zwycięstwo.

  • Już po kilku wstępnych rozgrywkach przekonasz się, że w bitwach lądowych nie warto wyrywać się do przodu. Lepiej pozwolić przeciwnikowi na wykonanie pierwszego kroku i analizując aktualną sytuację na placu boju, podejmować decyzję o ataku. Ma to olbrzymie znaczenie w sytuacjach, kiedy wróg jest stroną przeważająca.
  • Wykorzystuj flibustierów (Buccaneers) do pierwszego ostrzału. Lepiej jest wpierw osłabić przeciwnika, a dopiero później atakować jednostkami walczącymi wręcz.
  • Przeciwnik lubi ustawić naprzeciwko Twoich wojsk, jednostki korzystające z muszkietów. Mimo, że zarówno wroga milicja (Infantry), jak i żołnierze (Guards) nie dorównują pod względem ataku z dystansu Twoim flibustierom (Buccaneers), nie możesz ich lekceważyć. Pamiętaj, że doskonałym schronieniem przed ostrzałem jest las. Poruszając się powoli, w końcu dopadniesz jednostki wroga. Jednostki walczące na odległość, w konfrontacji z Twoimi piratami i oficerami są praktycznie bezbronne.
  • Jeśli w szeregach wrogiej armii zauważysz jednostkę kawalerii, możesz efektywnie wykorzystać swoich oficerów. Poruszaj się oddziałem w taki sposób, aby konni zakończyli ruch jedno pole przed Tobą. Pod żadnym pozorem nie daj się zaatakować na równinie, gdyż szarża kawalerii zrówna Cię z ziemią.
Szykujemy się do ataku z flanki - Jak walczyć? | Bitwy lądowe w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Szykujemy się do ataku z flanki.

  1. Wykorzystuj natarcie z flanki, które dwukrotnie zwiększa Twój współczynnik ataku. W podanym wyżej przykładzie, oficerowie mogą ruszyć wprost na żołnierzy wroga i z pewnością poradzą sobie z osłabionym oddziałem. Jeśli jednak przesuną się najpierw na północny-wschód a potem w lewo, piechota zostanie rozbita w mgnieniu oka. Atak z flanki można zastosować tylko i wyłącznie wtedy, kiedy atakujemy jednostkę przeciwnika ze wszystkich pól znajdujących się z tyłu oraz z boku, a wróg nie jest do nas zwrócony przodem. Dotyczy to zarówno potyczki w zwarciu, jak i walki strzeleckiej.
  2. W szczególnych sytuacjach, gracz jest w stanie dwukrotnie wydać rozkaz tej samej jednostce, podczas jednej tury. Jeśli pierwszy z nich będzie poleceniem ataku, jednostka może, ale nie musi mieć okazję do kolejnego natarcia. Wszystko zależy od tego, jak ciężka była pierwsza walka. Spójrz na powyższe zdjęcie. Jeśli oficerowie ruszą do przodu i zaatakują żołnierzy wroga, zmiotą osłabiony oddział z powierzchni ziemi. Biorąc pod uwagę, że potyczka będzie dla nich wyjątkowo łatwa, gracz otrzyma możliwość kolejnego ataku, który bez skrupułów należy wykorzystać na tubylcach, tym bardziej, że będzie to natarcie z flanki (współczynnik ataku zostanie podwojony).
  3. Kolejność wydawania rozkazów jest całkowicie dowolna, co pozwala kierować jednostkami na raty. Przykładowo: możemy przesunąć oddział piratów o jedno pole, wybrać flibustierów i polecić im ostrzał przeciwnika, następnie wrócić do awanturników i wydać im drugi rozkaz.
  4. Wykorzystuj różnice w wysokości terenu. Jednostki stojące wyżej zawsze otrzymają dodatni modyfikator do ataku, bez względu na to, czy są stroną atakującą, czy atakowaną. Pamiętaj również, że flibustierzy (Buccaneers) nie są w stanie razić wojsk, które ulokowały się na wzgórzu.
  5. Niezwykle istotnym czynnikiem podczas bitwy lądowej jest morale żołnierzy. Nie ma ono jednak nic wspólnego z ogólnym poziomem zadowolenia załogi, o który martwisz się podczas rejsu. Wszyscy żołnierze przystępują do bitwy w dobrym nastroju. Jeśli jednostki wroga zdążą przetrzebić nasz oddział, ten ostatni może się zdenerwować (Angry, dodatek do ataku +1). Jest to jedyny pozytywny skutek wynikający z obniżonego morale. Każde następne niepowodzenie prowadzi do przestraszenia się (Wavering) i w końcu paniki (Panic). W tym ostatnim przypadku jednostki uciekają z pola bitwy, oddając pole przeciwnikowi.