Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Sid Meier's Pirates! (2004) - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przebieg bitwy morskiej | Bitwy morskie w Sid Meier's Pirates! poradnik Sid Meier's Pirates! (2004)

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Do bitwy morskiej dochodzi za każdym razem, gdy podczas rejsu zdecydujesz się zaatakować statek znajdujący się w Twoim najbliższym otoczeniu. W Sid Meier's Pirates! jest to jedyny sposób, aby doprowadzić do batalii z udziałem żaglowców. Wrogie statki nigdy nie atakują, co najwyżej poślą kilka kul armatnich w kierunku Twojego okrętu flagowego.

Po rozpoczęciu bitwy Twoim oczom ukaże się powiększony wycinek obszaru, na którym znajdowała się wroga jednostka. Położenie statków względem siebie jest takie same, jak na głównym ekranie gry. W potyczce uczestniczy tylko i wyłącznie Twój okręt flagowy - jeśli zależy Ci, aby go zmienić, musisz zrobić to przed rozpoczęciem walki.

Przebieg bitwy morskiej

Większość bitew morskich składa się z dwóch etapów: wymiany ognia za pomocą armat oraz walki szermierczej z kapitanem wrogiego okrętu. Z racji tego, że drugi wariant został szeroko omówiony w osobnym rozdziale, tutaj skupimy się tylko i wyłącznie na potyczce okrętów.

Statkiem manewrujemy za pomocą kursorów. Jeśli zależy nam na efektywnym wykorzystaniu dział okrętowych, zawsze staramy się ustawiać bokiem do przeciwnika. O momencie strzału musisz zadecydować sam, biorąc pod uwagę szybkość statku wroga i odległość do celu. Jeśli atakujesz małą, ale zwrotną jednostkę, lepiej jest wypuścić salwę wcześniej. Większe i mniej zwrotne okręty na ogół nie radzą sobie z prawidłowym manewrowaniem (zwłaszcza jeśli obrócą się pod wiatr), dzięki czemu wystarczy tylko zrównać się prostopadle z wrogiem. Kule na ogół bez problemu dosięgają celu.

Totalna przewaga w szybkości pozwala nam skutecznie manewrować wokół holenderskiego statku kupieckiego i oddawać strzały bez narażania się na straty własne - Przebieg bitwy morskiej | Bitwy morskie w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Totalna przewaga w szybkości pozwala nam skutecznie manewrować wokół holenderskiego statku kupieckiego i oddawać strzały bez narażania się na straty własne.

Zachowanie komputera podczas bitwy jest ściśle uzależnione od poziomu trudności, różnic pomiędzy walczącymi jednostkami i aktualną sytuacją na placu boju. Oto wszystkie czynniki, jakie mogą wpłynąć na charakter morskiej potyczki:

  • Jeśli przeciwnik dysponuje większą liczbą dział, będzie starał się jak najdłużej utrzymywać dystans i korzystać z przewagi ognia. Jeśli odległość pomiędzy walczącymi jednostkami ulegnie znacznemu zmniejszeniu, wróg sięgnie po alternatywną formę ostrzału (Chain Shot), która niszczy żagle, a co za tym idzie wpływa na spowolnienie Twojego okrętu. Tyczy się to zwłaszcza wyższych poziomów trudności.
  • Jeśli przeciwnik nie dysponuje większą liczbą dział, ale ma większą załogę, będzie starał się jak najszybciej doprowadzić do abordażu.
  • Jednostki wysłane z misją niszczenia piratów (Pirate Hunters) w większości wypadków będą starać się doprowadzić do abordażu, ograniczając wymianę ognia do niezbędnego minimum. Dzieje się tak niezależnie od poziomu trudności.
  • Uszkodzone w walce jednostki przeciwnika będą starały się uciec z pola walki. Im wyższy poziom trudności, tym częściej.
  • Jeśli przeciwnik poniesie znaczne straty (np. zostanie pozbawiony możliwości ostrzału) i nie będzie mieć żadnych szans na ucieczkę, załoga okrętu poddaje się bez dalszej walki. W tym wypadku należy doprowadzić do abordażu - przejmujemy statek bez konieczności potyczki szermierczej. Od tej reguły istnieje jednak kilka wyjątków. Nigdy nie poddadzą się baron Raymondo, pułkownik Mendoza, markiz Montalban, a także kapitanowie okrętów eskortujących statki ze skarbami. Podobnie jest ze zwykłymi i sławnymi piratami, chociaż w przypadku tych pierwszych zdarzają się czasem odstępstwa od tej reguły.
  • Nie można zatopić okrętów należących do barona Raymondo, pułkownika Mendozy i markiza Montalbana (są nieśmiertelne, nawet przy zniszczeniach na poziomie 99%). W tych nielicznych wypadkach o wyniku starcia musi zadecydować walka szermiercza.
Efektowne wybuchy kończą nasze nadzieje na zdobycie cennego ładunku - Przebieg bitwy morskiej | Bitwy morskie w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Efektowne wybuchy kończą nasze nadzieje na zdobycie cennego ładunku.